ورزش


شکست ذوب‌آهن در ديدار نهايی قهرمانی آسيا

تيم فوتبال ذوب‌آهن ايران با پذيرش شکست در برابر سئونگنام ايلهوا چونمای کره جنوبی نايب قهرمان مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا شد. ديدار نهايی اين رقابت‌ها در ورزشگاه المپيک توکيو برگزار شد.



اقدام بی‌سابقه ورزشی از سوی ايران

در جريان رقابت‌های پيشکسوتان وزنه‌برداری جهان در لهستان، برای نخستين بار در يک اقدام بی‌سابقه، ورزشکار ايرانی در کنار يک ورزشکار اسرائيلی قرار گرفت و موجب «دردسر»های تازه‌ای شد.



«کسب تکليف» با ورزشکاران اسرائيلی

رئيس فدراسيون کشتی ايران از ارسال نامه رئيس سازمان تربيت بدنی به رهبر جمهوری اسلامی برای «کسب تکليف» درباره رويارويی ورزشکاران ايرانی با ورزشکاران اسرائيلی خبر داد.



حذف مصاحبه با علی کريمی در تلويزيون ايران

برنامه ورزشی ۹۰ که دوشنبه شب‌ها از شبکه ۳ صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران پخش می‌شود از پخش گفت‌وگوی انتقادی علی کريمی منع شد.



«توصيه برخی مقامات سياسی به علی دايی»

تعدادی از مقامات سياسی ايران و پيشکسوتان فوتبال اين کشور به علی دايی پيشنهاد داده‌اند که شکايت خود از فدراسيون فوتبال ايران به فيفا را ارائه ندهد.



اخراج علی کریمی به دلیل «روزه‌خواری»

علی کریمی، بازیکن تیم فوتبال استیل آذین تهران به دلیل آنچه «روزه خواری» عنوان شده، از این تیم اخراج شده‌است.



اسپانیا برای نخستن بار قهرمان جهان شد

تیم ملی فوتبال اسپانیا موفق شد با شکست تیم ملی هلند با نتیجه یک بر صفر، برای نخستین بار قهرمان جام جهانی فوتبال شود.



آلمان «سوم» جام جهانی شد

تیم ملی آلمان موفق شد تا در یک بازی زیبا با پیروزی سه بر دو در برابر اروگوئه برای چهارمین بار مقام سوم مسابقات جام جهانی را از آن خود کند.



پیروزی یک بر صفر اسپانیا بر آلمان

اسپانیا با این پیروزی توانست به فینال جام جهانی ۲۰۱۰ فوتبال راه یابد.



هلند بعد از ٣٢ سال به فینال جام‌جهانی رسید

تیم فوتبال هلند سه‌شنبه شب در یک بازی پر گل توانست تیم اروگوئه را با نتیجه سه بر دو شکست دهد تا به مرحله نهایی جام جهانی ٢٠١٠ آفریقای جنوبی برود.



شکست سنگین آراژانتین از آلمان

در ادامه مسابقات جام جهانی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، عصر امروز تیم ملی فوتبال آرژانتین با شکست چهار بر صفر از آلمان شکست خورد و از جام جهانی آفریقای جنوبی حذف شد.



پیروزی دو بر یک هلند بر برزیل

تیم ملی هلند با گذر از سد برزیل به دوره نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ راه یافت.



صعود پارگوئه و اسپانیا به جمع هشت تیم برتر

با پیروزی اسپانیا و پاراگوئه بر حریفان خود، هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی ٢٠١٠ مشخص شدند.



آرژانتین و هلند در جمع هشت تیم برتر

در ادامه مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی، تیم‌های فوتبال آرژانتین و هلن با غلبه بر مکزیک و اسلواکی به جمع هشت تیم برتر جام جهانی پیوستند.



آلمان با چهار گل انگلیس را در هم کوبید

تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی با نتیجه چهار بر یک تیم ملی فوتبال انگلیس را در هم کوبید.



صعود اروگوئه به جمع هشت تیم جهان

تیم ملی فوتبال اروگوئه عصر امروز در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی با نتیجه دو بر یک کره جنوبی را شکست داد و به جمع هشت تیم برتر جهان صعود کرد.



صعود مقتدرانه آرژانتین و صدرنشینی آمریکا

در ادامه مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی شب گذشته و امروز، تیم‌ها آرژانتین و کره جنوبی از گروه دوم و انگلیس و آمریکا از گروه سوم به دور یک هشتم نهایی صعود کردند.



فرانسه و میزبان جام جهانی حذف شدند

تیم فوتبال آفریقای جنوبی، میزبان جام جهانی در حالی که با نتیجه دو بر یک تیم ملی فرانسه را شکست داد، به علت تفاضل گل کم‌تر نسبت به مکزیک به همراه فرانسه از جام جهانی حذف شد.



نخستین پخش زنده فوتبال از تلویزیون کره

تلویزیون کره شمالی برای نخستین بار گزارش زنده فوتبال خارج از خانه تیم فوتبال کره شمالی را که بعد از ظهر دوشنبه با باخت هفت بر صفر مقابل پرتغال همراه شد را مستقیم پخش کرد.



جشنواره گل در گروه ششم جام جهانی

تیم‌های فوتبال برزیل و پرتقال دیشب و امروز با پیروزی‌های پر گل سه به یک و هفت بر صفر حریفان خود را در گروه ششم مسابقات جام جهانی در آفریقای جنوبی، در هم کوبیدند. شب گذشته برزیل در دومین بازی...