تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«کسب تکليف» با ورزشکاران اسرائيلی

رئيس فدراسيون کشتی ايران از ارسال نامه رئيس سازمان تربيت بدنی به رهبر جمهوری اسلامی برای «کسب تکليف» درباره رويارويی ورزشکاران ايرانی با ورزشکاران اسرائيلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا يزدانی خرم، رئيس فدراسيون کشتی گفت علی سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدنی ايران نامه‌ای به آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نوشته و در آن درباره وضعيت رويارويی ورزشکاران ايرانی با ورزشکاران اسرائيلی کسب تکليف کرده است.


طالب نعمت‌پور، کشتی‌گير وزن ۸۴ کيلوگرم

يزدانی خرم گفت: «بايد در اين‌باره فکری اساسی بکنيم.»

ارسال اين نامه در پی آن صورت می‌گيرد که طالب نعمت‌پور، عضو تيم ملی کشتی فرنگی ايران در وزن ۸۴ کيلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان در روسيه، بر اساس قرعه می‌بايست در روز نخست اين مسابقات با حريفی از تيم اسرائيل روبرو می‌شد اما با بهانه کردن «درد شديد آپانديس» از اين رويارويی سر باز زد و تيم ايران چندين امتياز عقب ماند.

«فدراسيون جهانی کشتی به شدت از دست ما عصبانی است. بارها به ما گوشزد کرده که بايد يک فکر اساسی کنيم.»

يزدانی خرم همان زمان به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفته بود: «فيلا (فدراسيون جهانی کشتی) به شدت از دست ما عصبانی است. بارها به ما گوشزد کرده که بايد يک فکر اساسی کنيم. به هرحال جمهوری اسلامی ايران، اسرائيل را به عنوان يک کشور نمی‌شناسد. ما در ظاهر ضررهايی را برای اين موضوع کرده‌ايم. ۳۰ سال است که برای دفاع از حقوق مردم فلسطين تبعاتی را داده‌ايم. اما بايد قبول کنيم که اين مقاومت‌ها و فدارکاری‌های ما نقش مهمی دارد.»

محمدرضا يزدانی خرم، رئيس فدراسيون کشتی، در ادامه توضيحات خود درباره ارسال نامه به رهبر جمهوری اسلامی گفت: «ما می‌توانستيم با مدالی که نعمت‌پور می‌گرفت به مقام دوم يا سوم برسيم.»

وی افزود: «به اعتقاد من نبايد جايگاه کشتی فرنگی‌مان را هشتمی بدانيم چرا که اگر نعمت‌پور با آن قرعه روبرو نمی‌شد ما می‌توانستيم جايگاه دومی‌مان را تکرار کنيم.»

در همين رابطه محمد علی آبادی، رئيس کميته ملی المپيک با اظهار بی‌اطلاعی از نامه علی سعيدلو به آيت‌الله خامنه‌ای گفت: «معتقدم بايد از سياست‌های نظام تبعيت کنيم. دستگاه‌های اجرايی هم همين وظيفه را در قبال سياست‌های نظام دارد.»

بهرام افشارزاده، دبير کل کميته ملی المپيک نيز اظهار داشت: «به رسميت نشناختن رژيم اشغالگر قدس (اسرائيل) سياست کلی نظام است اما بايد برای حل مشکل ورزش ايران تدبيری انديشيده شود.»

افشارزاده افزود: «اين مشکل در مسابقات جهانی و بين‌المللی وجود دارد. ما در مسابقات اخير المپيک نوجوانان با اين مشکل به صورت بسيار سخت روبرو شديم و گذشت کميته بين‌المللی المپيک به ما کمک کرد.»

وی گفت: «در مسابقات آتی المپيک يا جهان اگر در قرعه با حريفانی از رژيم اشغالگر قدس روبرو شويم و در آن مسابقات شرکت نکنيم کميته بين‌المللی المپيک ممکن است متوجه شود که ما از روی عمد نمی‌خواهيم مسابقه بدهيم و ممکن است اين مسئله عواقبی را برای ما به‌دنبال داشته باشد.»

عدم رويارويی ورزشکاران ايرانی با ورزشکاران اسرائيلی‏ پس از انقلاب ايران متداول بوده است. با اين حال سختگيری‌های اخير فدراسيون‌های جهانی باعث شده مسئولان ورزشی ايران به دنبال پيدا کردن دلايل پزشکی برای اين اقدام باشند.

در المپيک ۲۰۰۴ آتن نيز آرش ميراسماعيلی در جودو در دور اول با نماينده اسرائيل هم‌قرعه شد و با مصدوميت از رقابت با او انصراف داد. در المپيک پکن هم محمد عليرضايی که اولين سهميه المپيک شنا را گرفته بود، در استخری که شناگر اسرائيلی حضور داشت، حاضر نشد و به دليل پارگی فتق به بيمارستان رفت. محمد سليمانی تکواندوکار جوان ايران هم در المپيک جوانان جهان که ماه گذشته در سنگاپور برگزار شد، از رويارويی با حريف اسرائيلی در فينال سر باز زد. پزشکان مسابقات تأييد کردند که پای ورزشکار ايرانی پيچ خورده و حتا او را به بيمارستانی در سنگاپور منتقل کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای فیلا!از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر که ما هرگز دست از حماقت از پیش تعیین شده خویش بر نخواهیم داشت و با اسراییل مسابقه نخواهیم داد!در عوض اسراییل همواره از ما پیش خواهد افتاد و در صدر جداول خواهد نشست!!!

-- بدون نام ، Sep 13, 2010

حكايت ما حكايت شخصي است كه خود را زير ماشين مي‌انداخت تا كشته شود ولي عوض آن صاحب ماشين گرفتار شود تا او دلش خنك شود!

-- آزيتا ، Sep 14, 2010

بله دیگه آقا باید اجازه بفرمایند تا ورزشکاری که سالها پیرش دراومده و خودش رو برای مسابقات مهم آماده کرده بتونه با ورزشکار اسرائیلی مسابقه بده یا نده.
ای گند بزنن به این آقا که در همه کاری ایشون باید فتوا بدن و خودشون رو نخود هر آشی بکنن.آخه ورزش چه ربطی به سیاست داره! تورنومنت به این مهمی رو چقدر مفت از دست دادیم.اون هم بخاطر اینکه مقام معظم رهبری یکدفعه رنجیده خاطر نشن و چفیه شان یه وری نشه!
حالا این ورزشکار بداقبال با اون اسرائیلیه مسابقه میداد چی میشد؟ مگه میخواستن با هم عملیات انتحاری برضد حماس یا حزب الله ترتیب بدن؟ چه بسا اون رو شکست میداد و به مرحله بعد صعود میکرد.
نه تنها کشتی ایران بلکه کل ورزش ایران نابود شده و همه اش هم بخاطر این حکومت جائر می باشد.اینها فقط و فقط بقای خودشون براشون مهمه و بس.ورزش ملی سیخی چند!

-- ناصر ، Sep 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)