عراق


کابينه نوری‌المالکی رأی اعتماد گرفت

نوری‌المالکی برای دومين بار در عراق دولت را در دست گرفت. دومين کابينه نورالمالکی ۴۲ عضو دارد و هنوز وزير کشور و وزير دفاع تعيين نشده‌اند.



کشته شدن زائران ايرانی در بمب‌گذاری کربلا

بر اثر انفجار يک بمب در شهر کربلا ۱۲ نفر کشته شدند که هشت تن از آنان زائران ايرانی بودند. ۳۶ نفر ديگر در اين عمليات تروريستی مجروح شدند.



نامزدی نوری المالکی برای نخست‌وزیری عراق

ائتلاف شیعیان عراق نوری المالکی را نامزد خود برای احراز نخست‌وزیری این کشور کرد.



«عراق هم اکنون مستقل است»

نوری مالکی، نخست وزیر عراق گفت: «عراق هم اکنون کشوری مستقل است»، این اظهارات به دنبال اعلام پایان عملیات جنگی نیروهای آمریکایی در این کشور صورت گرفت.



پايان عمليات نظامی آمريکا در عراق

رسانه‌های ايالات متحده آمريکا اعلام کردند که عمليات نظامی اين کشور در خاک عراق به‌طور رسمی پايان يافت و صبح‌گاه امروز آخرين کاروان نظامی خاک اين کشور را به سمت کويت ترک کرد.



کشته شدن پنج مامور پلیس در بغداد

روز شنبه و در پی حمله مردان مسلح به گشت‌های بازرسی در چند منطقه بغداد پنج مامور امنیتی کشته شده و حمله‌کنندگان جنازه دو نفر را نیز سوزاندند.



ده‌ها کشته و زخمی بر اثر انفجار در بصره

بر اثر وقوع سه انفجار در منطقه‌ای تجاری در شهر بصره ده‌ها تن کشته و تعداد زیادی مجروح شدند که احتمال داده می‌شود این انفجار ناشی از یک اقدام تروریستی باشد.



طرح اوباما برای آینده حضور در عراق

باراک اوباما، رئیس جمهویر آمریکا گفت که در حال طرح‌ریزی روشی برای تغییر مأموریت نیروهای آمریکایی است تا عملیات‌های نظامی خود در عراق را به پایان رسانند.



انفجارها در عراق ٢١ کشته بر جای گذاشت

روز پنج شنبه و در جریان چندین حمله به پاسگاه‌های پلیس و ارتش در عراق دست کم ٢١ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی و مجروح شدند.



حمله به دفتر تلویزیون العربیه در بغداد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند بامداد امروز، دوشنبه، در جریان حمله انتحاری یک خودروی بمب‌گذاری شده به دفتر تلویزیون العربیه در بغداد چهار نفر کشته شده‌اند.



٤٠ کشته در عملیات انتحاری در عراق

روز گذشته در جریان یک بمب‌گذاری انتحاری در منطقه‌ای در جنوب غربی بغداد دست کم ٣٩ نفر کشته و ٤١ نفر نیز مجروح شدند.



چند انفجار بغداد را به خاک و خون کشید

وزارت کشور عراق اعلام کرد در پی دست‌کم شش انفجار در بغداد، ۴۹ نفر کشته و ۱۶۰ تن دیگر مجروح شدند.



وقوع سه انفجار مهیب در بغداد

سه انفجار پی در پی و مهیب در مرکز بغداد (منطقه المنصور)، دست‌کم ۳۱ کشته بر جا گذاشت.



قتل ۲۵ تن در عراق به ضرب گلوله

پلیس عراق اعلام کرد مردان مسلحی که یونیفورم ارتش بر تن داشتند، با حمله به سه منزل مسکونی در بغداد، ۲۵ تن از هواداران دولت این کشور را به گلوله بستند.



دو انفجار در کربلای عراق

دو انفجار در شهر کربلای عراق، دست کم پنج کشته و ۶۴ زخمی بر جای گذاشت.



اعتراض به سازمان ملل درباره انتخابات عراق

نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق به «عدم رسیدگی» سازمان ملل متحد به شکایات وارده در رابطه با «تقلب» در انتخابات پارلمانی عراق اعتراض کرد.



یک رشته انفجار غرب عراق را لرزاند

یک رشته انفجار در استان غربی الانبار عراق، دست‌کم شش کشته بر جا گذاشت. یکی از قربانیان، غانم راضی از اعضای ائتلاف العراقیه به رهبری ایاد علاوی است.



ائتلاف علاوی برنده انتخابات پارلمانی عراق

با اعلام نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی با کسب ۹۱ کرسی، پیروز انتخابات معرفی شد.



مخالفت کمیسیون انتخابات عراق با بازشماری آرا

کمیسیون عالی انتخابات عراق، درخواست نوری المالکی، نخست وزیر و جلال طالبانی، رئیس جمهوری این کشور، برای بازشماری آرای انتخابات پارلمانی اخیر را نپذیرفت.



حزب المالکی پیشرو انتخابات عراق

بنا بر شمارش نتایج اولیه، نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق در رقابت انتخابات پارلمانی این کشور با تفاوتی اندک از رقیبان خود پیشی گرفته‌است.