تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

صعود مقتدرانه آرژانتین و صدرنشینی آمریکا

در ادامه مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی شب گذشته و امروز، تیم‌های آرژانتین و کره جنوبی از گروه دوم و انگلیس و آمریکا از گروه سوم به دور یک هشتم نهایی صعود کردند.

شب گذشته شاگردان مارادونا در برابر تیم یونان به نتیجه دو بر صفر دست یافتند تا با ٩ امتیاز از سه بازی صعود مقتدرانه‌ای به جمع ١٦ تیم پایانی جام جهانی داشته باشند. نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.


لئونل مسی در بازی با یونان، عکس از فیفا

اما در نیمه دوم و در دقيقه ٧٧ مارتين دميچليس روي يک ضربه کرنر گل نخست آرژانتين را به ثمر رساند. در دقيقه ٨٩ نيز مارتين پالرمو تنها دقایقی پس از ورود به زمين، گل دوم را وارد دروازه يونان کرد. یونان با این باخت سه امتیازی باقی ماند و از دور مسابقات حذف شد.

در بازی همزمان دیگر در این گروه کره جنوبی و نیجریه در یک بازی زیبا به دیدار هم رفتند که در آخر به تساوی دو بر دو دست یافتند. با این تساوی کره جنوبی با چهار امتیاز در مکان دوم جدول ایستاد تا آسیایی‌ها در جمع 16 تیم پایانی نماینده‌ای داشته باشند.

نیجریه نیز تنها با یک امتیاز، دیگر تیم آفریقایی بود که از دور مسابقات جام جهانی کنار رفت. برای نیجریه کالو اوچه و یاکوبو در این دیدار گلزنی کردند. گل‌های کره جنوبی را نیز جونگ سو لی و چو یونگ پارک به ثمر رساندند.

امروز نیز در ادامه بازی‌ها تیم ملی فوتبال انگلیس و اآمریکا با نتیجه مشابه یک بر صفر بر اسلونی و الجزایر غلبه کردند تا صعود خود به مرحله بعدی جام جهانی آفریقای جنوبی را جشن بگیرند.

آمریکا با تک گل دوناوان کاپیتان خود در دقیقه ٩١ بازی توانست به دور بعدی مسابقات صعود کند. آمریکا با این برد با تفاضل گل بهتر نسبت به انگلیس در صدر جدول گروه سوم مسابقات ایستاد.

الجزایر نیز با این باخت یک امتیازی شد. الجزایز سومین تیم آفریقایی بعد از کامرون و نیجریه است که از دور رقابت‌های جام جهانی حذف می‌شود.

در دیدار همزمان این گروه انگلیس که انتقادات زیادی را به خاطر بازی‌های ضعیف خود در روزهای اخیر متحمل شده بود، با یک گل از سد اسلونی گذشت و به عنوان تیم دوم از گروه سوم مسابقات صعود کرد.


شادی انگلیسی‌ها بعد از گل، عکس از فیفا

تنها گل این دیدار را دفو برای انگلیس به ثمر رساند. اسلونی با این باخت چهار امتیازی شد و در مکان سوم جدول قرار گرفت.

در ادامه مسابقات امشب از ساعت 11 به وقت تهران، تیم‌های ملی فوتبال غنا با آلمان و استرالیا و صربستان از گروه چهارم به مصاف هم خواهند رفت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)