تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هلند بعد از ٣٢ سال به فینال جام‌جهانی رسید

تیم فوتبال هلند سه‌شنبه شب در یک بازی پر گل توانست تیم اروگوئه را با نتیجه سه بر دو شکست دهد تا به مرحله نهایی جام جهانی ٢٠١٠ آفریقای جنوبی صعود کند.

در این بازی جیووانی فان بروکهورست (دقیقه ۱۸)، وسلی اسنایدر (دقیقه ۷۰) و آرین روبن (دقیقه ۷۳) برای تیم هلند و دیه گو فورلان (دقیقه ۴۰) و پریرا (دقیقه ٩٢) برای تیم اروگوئه گل زدند.


شادی‌ هلندی‌ها بعد از بازی، عکس از فیفا

نیمه اول این بازی با دو گل زیبا و از راه دور بروکهورست و فورلان به پایان رسید. اما با شروع نیمه دوم این تیم هلند بود که فشار زیادی بر حریف خود وارد آورد.

اگرچه هلند موفق شد در نیمه دوم این بازی دو گل دیگر به ثمر برساند اما مهاجمان این تیم موقعیت‌های بسیاری را از دست دادند.

اروگوئه‌ای‌ها هر چند در آخرین دقایق بازی فاصله را به حداقل رساندند، اما فشار آن‌ها برای تغییر نتیجه بازی، حاصلی در برنداشت و اروگوئه که دو قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد، نتوانست برای سومین بار در بازی نهایی جام جهانی حضور داشته باشد.


اروگوئه از رسیدن به فینال بازماند، عکس از فیفا

دیگر بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی ٢٠١٠ چهارشنبه (امشب) و از ساعت ٢٠:٣٠ به وقت محلی در شهر دوربان و میان آلمان و اسپانیا برگزار خواهد شد.

برنده این بازی در روز ١١ جولای ( ٢٠ تیر) به مصاف هلند خواهد رفت تا قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال مشخص شود.

این برای سومین بار و پس از ٣٢ سال است که تیم هلند به فینال جام جهانی راه می‌یابد. این تیم پیش‌تر در جام‌های ١٩٧٤ و ١٩٧٨ موفق به حضور در مرحله نهایی شد، اما در هر دو بازی مغلوب رقیبان خود شد تا قهرمانی جام جهانی را در پرونده خود نداشته باشد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)