دانشجویان


بازداشت دو فعال دانشجویی

اسماعیل سلمانپور، عضو سابق شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و فرزاد اسلامی، دبیر سابق تشکیلات کانون دانشجویان مسلمان روز گذشته، شنبه در تهران بازداشت شدند.



بازداشت یک فعال دانشجویی در مشهد

علی قلی‌زاده، عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه شاهرود روز گذشته، جمعه ۱۴ آبان در مشهد بازداشت شد.



تجمع بیش از هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی ایران

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران در اعتراض به انحلال این دانشگاه امروز، شنبه ۱۵ آبان ماه نیز ادامه داشت.



پنج سال حبس برای یک عضو ادوار تحکیم

دادگاه انقلاب حسن اسدی زیدآبادی، عضو سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) را به پنج سال حبس تعزیری و یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.



نگرانی عفو بین‌الملل از وضعیت مجید توکلی

سازمان عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی از وضعیت مجید توکلی، فعال دانشجویی زندانی می‌گوید که وی در شرایط «بسیار دشوار و غیربهداشتی» نگهداری می‌شود.



هشدار دوباره وزیر علوم به دانشگاهیان

وزیر علوم می‌گوید اگر فردی در «مسیر خواست ملت» در راهپیمایی‌های ۹ دی و ۲۲ بهمن ۸۸ حرکت نکند، جایی در دانشگاه نخواهد داشت.



فراخوان شورای حق تحصیل به دانشجویان ستاره‌دار

شورای دفاع از حق تحصیل طی بیانیه‌ای از دانشجویانی که از ادامه تحصیل محروم شده‌اند، خواست که مشخصات خود را برای پیگیری در اختیار این شورا قرار دهند.



نگرانی از وضعیت جسمی مجید توکلی

مجید توکلی دانشجوی دربند دانشگاه امیرکبیر، در پی انتقال به سلول انفرادی، از روز دوم خرداد دست به اعتصاب غذا زده است.



دفتر تحکیم: ظلم رفتنی است و حق ماندنی

دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای احکام صادره برای دو فعال دانشجویی را «ظلم و جوری مضاعف» عنوان کرد و از مردم خواست بر مطالبات، محکم‌تر از پیش پافشاری کنند.



انجمن اسلامی امیرکبیر: اعدام‌کنندگان، طالبان شیعی‌اند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران، طی بیانیه‌ای در اعتراض به اعدام‌های اخیر، اعدام‌کنندگان این پنج زندانی سیاسی را «طالبان شیعی» نامید.



۱۲ سال حبس برای دو دانشجوی زندانی

دادگاه انقلاب در ایران، پویا قربانی و مجید دری، دو دانشجوی زندانی را در مجموع به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم کرد.



نه سال و نیم حبس برای یک فعال دانشجویی

دادگاه انقلاب ارسلان ابدی، دانشجوی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین را به ۹ سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرد.



۷۱سال زندان برای ۲۴ دانشجوی زندانی

ادوارنیوز در واکنش به «انکار وجود دانشجویان زندانی» از سوی برخی مسئولان دولت دهم، نام و مشخصات ۳۲ نفر از دانشجویان زندانی را منتشر کرد.



اعتراض به حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه تهران

دانشجویان دانشگاه تهران، در اعتراض به حضور محمود احمدی‌نژاد در این دانشگاه، مقابل محل سخنرانی وی تجمع کرده و شعار‌هایی علیه دولت دهم سر دادند.



حکم زندان برای دو فعال دانشجویی

دادگاه انقلاب دو فعال دانشجویی مازندران را به حبس تعزیری محکوم کرده است.



اعتراض دو هزار دانشجو به «سکوت»

دو هزار تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با ارسال نامه‌ای به رئیس این دانشگاه، خواستار تلاش برای سه دانشجوی زندانی این دانشگاه شدند.



درخواست برای آزادی احمد زیدآبادی

ادوار تحکیم وحدت با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه، خواستار آزادی احمد زیدآبادی، دبیرکل ادوار تحکیم در آستانه سال نو شد.



مومنی و توکلی؛ برندگان یک جایزه حقوق بشری

مجید توکلی، عبدالله مومنی و جنبش دانشجویی ایران، برنده جایزه حقوق بشری «هومو هومینی» (Homo Homini) جمهوری چک شدند.



«افراد غیر هم‌سو با نظام، جایی در دانشگاه ندارند»

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت به میزان کافی افراد «هم‌سو» و «دلسوز» داریم و استادان و دانشجویان «غیر هم‌سو با نظام و ولایت فقیه» را از بدنه خارج خواهیم کرد.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
«فیلم کوی دانشگاه مطلب جدیدی نداشت»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید فیلم پخش شده از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در رابطه با وقایع کوی دانشگاه «هیچ مطلب جدیدی» نداشته ‌است.