تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شکست ذوب‌آهن در ديدار نهايی قهرمانی آسيا

تيم فوتبال ذوب‌آهن ايران با پذيرش شکست در برابر سئونگنام ايلهوا چونمای کره جنوبی نايب قهرمان مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا شد. ديدار نهايی اين رقابت‌ها در ورزشگاه المپيک توکيو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، ديدار نهايی هشتمين دوره مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه (به وقت ايران) و با قضاوت نيشيمورای ژاپنی برگزار شد.


در اين ديدار ذوب‌آهن اصفهان سه بر يک بازی را واگذار کرد. ساشا اوگدنوفسکی (دقيقه ۲۹)، چو بيونگ کوک (۵۳) و کيم چئول هو (۸۳) برای تيم سئونگنام کره ‌جنوبی گل زدند و محمدرضا خلعتبری (۶۷) تک گل ذوب‌آهن را به ثمر رساند.

ديدار نهايی با حملات محمدرضا خلعتبری و ايگور کاسترو، بازيکنان ذوب‌آهن آغاز شد که ثمری برای اين تيم در بر نداشت. پس از سپری شدن ۱۰ دقيقه، سئونگنام بازی را در دست گرفت تا اين که توانست در دقيقه ۲۹ بازی روی اشتباه سيدمحمد حسينی و شهاب گردان، مدافع و دروازه‌بان ذوب‌آهن به گل نخست خود دست يابد.

آخرين عنوان ايران در اين رقابت‌ها نايب قهرمانی سپاهان در سه سال پيش بود که آن‌ها هم با همين نتيجه مغلوب اوراواردز، نماينده ژاپن، شده بودند

ذوب‌آهن در اواخر اين نيمه چندين موقعيت گل‌زنی به‌دست آورد که با بدشانسی و درخشش جانگ سونگ ريونگ ،دروازه‌بان کره‌ای‌ها هدر رفت.

نيمه دوم سئونگنام تهاجمی آغاز کرد اما موقعيت‌های خطرناک آنان را شهاب گردان با درخشش تمام دفع کرد. سرانجام در دقيقه ۵۲ چون بيونگ گوک با ضربه سری که از ارسال کرنر به‌دست آورد توانست گل دوم تيم‌اش را به ثمر برساند.

از دقيقه ۶۰ بازی، ذوب‌آهن به حمله روی آورد و محمدرضا خلعتبری، يار ملی‌پوش اين تيم يک بار با دروازه‌بان کره‌ای تک‌به تک شد اما توپ او را سونگ ريونگ دفع کرد.

با گسترش حملات سرانجام در دقيقه ۶۹ ذوب‌آهن به گل دست يافت. ضربه ايگور کاسترو را دروازه‌بان سئونگنام دفع کرد و محمدرضا خلعتبری در برگشت توپ با ضربه سر وارد دروازه نمود.

ذوب‌آهن پس از اين گل برای رسيدن به گل مساوی بر حملات خود افزود اما تيم کره‌ای با موقعيت‌شناسی در ضد حملات در دقيقه ۸۳ توسط کيم چئول هو، گل سوم را به ثمر رساندند.

با به‌ثمر رسيدن گل سوم سئونگنام، بازيکنان ذوب‌آهن ديگر انگيزه‌ای برای ادامه ديدار نداشتند و در دقايق پايانی حتا می‌توانستند گل چهارم را نيز دريافت کنند.


بدين ترتيب تيم فوتبال ذوب‌آهن ايران با اين شکست نايب قهرمان ليگ قهرمانان آسيا شد. بازيکنان ذوب‌آهن با پايان يافتن ديدار و پيش از پخش مدال‌ها در کنار زمين اشک ريختند.

ذوب آهن اصفهان در حالی نايب قهرمان شد که آخرين عنوان ايران در اين رقابت‌ها نايب قهرمانی سپاهان، تيم همشهری ذوب‌آهن در سه سال پيش بود که آن‌ها هم با همين نتيجه مغلوب اوراواردز، نماينده ژاپن، شده بودند.

ذوب آهن برای صعود به ديدار نهايی در مرحله گروهی از سد تيم‌های بنيادکار ازبکستان، الاتحاد عربستان، الوحده امارات، مس کرمان، پوهانگ کره جنوبی و الهلال عربستان عبور کرده بود.

ذوب‌آهن در اين مسابقه با ترکيب شهاب گردان، سيدمحمد حسينی، قاسم حدادی‌فر، شاهين خيری، فرشيد طالبی، حسين ماهينی، محمد قاضی، محمد علی‌احمدی، مهدی رجب‌زاده، ايگور کاسترو و محمدرضا خلعتبری به ميدان رفت.

تيم سئونگنام ايلهوا چونما نيز با ترکيب جانگ سونگ ريونگ، کوجائه سونگ، چوبيونگ گوک، کيم سونگ هووان، کيم تائه يونگ، کيم چئول هو، چو جائه چونگ، چو دونگ گئونگ، مائوريسيو مولينا، سونگ هو يونگ و ساشا اگدنوفسکی به ميدان رفت.

پس از پايان ديدار ساشا اوگلدنوفسکی، بازيکن مقدونيه‌ای سئونگنام به عنوان بهترين بازيکن اين جام انتخاب شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)