تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پیروزی یک بر صفر اسپانیا بر آلمان

تیم ملی فوتبال اسپانیا روز چهارشنبه با نتیجه یک بر صفر تیم ملی آلمان را شکست داد. اسپانیا با این پیروزی توانست به فینال جام جهانی ۲۰۱۰ فوتبال راه یابد و مسابقه دو فینالیست این جام یعنی هلند و اسپانیا روز یک‌شنبه در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

نیمه نخست دیدار آلمان و اسپانیا از جنب‌وجوش چندانی برخوردار نبود و ورود یک هوادار شیپوربه‌دست اسپانیایی به زمین و اخراج او توسط دو مأمور پلیس هیجانی بیش از خود بازی برای تماشاگران به ارمغان آورد.

در نیمه دوم سرخ‌پوشان اسپانیا سررشته امور را به‌دست گرفتند و پس از ایجاد چندین فرصت درخشان، سرانجام با ضربه سر دروازه آلمان را گشودند. این ضربه سر که در دقیقه ۷۳ با قدرتی هرچه تمام‌تر توسط کارلس پویول زده‌شد موفق شد ضربه کرنر ژاوی را به گلی زیبا تبدیل کند.


کارلس پویول (راست) و میروسلاو کلوزه (چپ)

در دقایق بعدی نیز بهترین فرصت‌ها هم‌چنان ازآن تیم اسپانیا بود و تلاش‌های پراکنده آلمان نیز نتوانست تغییری در سرنوشت این تیم بدهد.
پیروزی اسپانیایی‌ها در این دیدار بدین معنی است که جهان امسال شاهد ورود کشوری جدید به باشگاه قهرمانان بازی‌های جام جهانی خواهد بود. تیم‌های ملی هلند و اسپانیا هیچ‌یک تاکنون به مقام قهرمانی جهان نرسیده‌اند.

دیدار اسپانیا و آلمان در دوربان آفریقای جنوبی همان‌گونه که انتظار می‌رفت رویارویی میان دو سبک از بازی بود. در یک سوی زمین فوتبال جمعی و پرسرعت و با برد نزدیک اسپانیا قرار داشت که مکتب فوتبال بارسلون را به نمایش می‌گذاشت و در سوی دیگر زمین سبک قدرتی و تاکتیکی آلمان‌ها خودنمایی می‌کرد که درک عمیق از تاکتیک‌ها را اساس کار خود قرار داده‌است.

برخورد این دو تیم در دوربان، یک بازی زیبا و فنی را به‌ویژه در نیمه دوم به صحنه آورد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)