تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آرژانتین و هلند در جمع هشت تیم برتر

در ادامه مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی و در مرحله یک هشتم نهایی، تیم‌های فوتبال آرژانتین و هلند با غلبه بر مکزیک و اسلواکی به جمع هشت تیم برتر جام جهانی پیوستند.

شب گذشته تیم ملی فوتبال آرژانتین به رهبری مربی پر سر و صدای خود در این جام، دیگو مارادونا به دیدار تیم ملی فوتبال مکزیک رفت و با سه گل این تیم را از پیش رو برداشت.


کارلوس ته‌وز زننده دو گل آرژانتین

مکزیکی‌ها که بازی را با چند حمله خطرناک آغاز کرده و دارای برتری نسبی بودند، با اشتباه فاحش کمک داور یک گل از آرژانتین دریافت کردند. کارلوس ته‌وز مهاجم آرژانتین در حالی که کاملا در منطقه آفساید قرار داشت، گل اول بازی را روی پاس لئونل مسی به ثمر رساند.

مکزیکی‌ها که صددرصد این گل را آفساید می دانستند، کنترل بازی را از دست دادند. چند دقیقه بعد هیگواین، توانست گل دوم مسابقه را نیز وارد دروازه مکزیک کند تا نیمه اول به سود شاگردان مارادونا به پایان برسد.

مکزیکی‌ها که در نیمه دوم هنوز از شوک بیرون نیامده بودند، بار دیگر مقهور توانمندی بازیکنان آرژانتین شده و با شوت سرکش کارلوس ته‌وز گل سوم را دریافت کردند. پس از این گل مکزیکی‌ها حملات زیادی روی دروازه‌ی آرژانتین تدارک دیدند که تنها یک بار نتیجه داد.

هرناندز در دقیقه ٧١ تک گل مکزیک را در این بازی به ثمر رساند تا تنها اختلاف را کم‌تر کند. آرژانتین با این برد به مرحله بعدی صعود کرد تا به دیدار آلمان‌ها برود.

عصر امروز نیز از دیگر بازی‌‌های این مرحله هلند به مصاف اسلواکی رفت که نارنجی‌‌پوشان هلندی با نتیجه دو بر یک از سد حریف خود گذشتند.

هلندی‏‌ها که در این دیدار آرین روبن را از ابتدا در ترکیب خود می‏‌دیدند، در دقیقه ١٨ با یک شوت زمینی از پشت محوطه جریمه توسط او به گل نخست رسیدند.


خوشحالی هلندی‌ها پس از گل، عکس از فیفا

در نیمه دوم بازیکنان اسلواکی چندین موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند، اما این هلند بود که در دقیقه ٨٤ بازی توسط وزلی اشنایدر به گل دوم خود رسید.

در آخرین ثانیه‏‌های بازی، استکلنبرگ دروازه‏بان هلند مرتکب خطا شد و یک ضربه پنالتی به اسلواکی هدیه کرد. رابرت ویتک برای اسلواکی این پنالتی را گل کرد تا بعد از زدن ضربه، سوت پایان بازی نواخته شود.

هلند نیز با این پیروزی به جمع هشت تیم برتر جام صعود کرد تا به انتظار برنده دیدار برزیل و شیلی بنشیند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

برزیل، اسپانیا، آرژانتین، و آلمان مربع قهرمانی.

-- سامان ، Jun 29, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)