ايران و آمريکا


کلینتون:
«همچنان به پیشنهاد همکاری با ایران پایبندیم»

هیلاری کلینتون به هیات ایرانی شرکت کننده در کنفرانس امنیتی منامه گفت که دولت این کشور هنوز به پیشنهاد دو سال پیش باراک اوباما برای گفت‌وگو با ایران پایبند است.



وکيل سه آمريکايی بازداشت‌شده در ايران:
«پس از آزادی شورد دو موکل‌ ديگرم را نديده‌ام»

مسعود شفيعی، وکيل سه آمريکايی بازداشت‌شده در ايران نسبت به زمان برگزاری دادگاه موکلانش اعتراض کرد و گفت پس از آزادی سارا شورد هنوز موفق به ديدار دو موکل ديگرش در زندان نشده است.



اعتراض به «نقض حقوق مذهبی» در آمريکا

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در واکنش به گزارش اخير وزارت امور خارجه آمريکا در مورد آزادی‌های دينی در جهان، آمريکا را بزرگ‌ترين ناقض حقوق مذهبی دانست.



درخواست از اوباما برای در نظر داشتن حمله به ایران

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور خواست که گزینه حمله نظامی به ایران برای توقف برنامه هسته‌ای را در نظر داشته باشد.



بيانيه توتو، کوريگان و چامسکی:
«شين باوئر و جاش فتال را آزاد کنيد»

روز گذشته دزموند توتو، مايريد کوريگان- مگواير (برندگان جايزه صلح نوبل)، به همراه نوام چامسکی با انتشار بيانيه‌ای خواهان آزادی شين باوئر و جاش فتال، دو آمريکايی زندانی در ايران شدند.



انتشار اسناد آمریکا درباره جنگ عراق

اسناد محرمانه ارتش آمریکا که روز جمعه، ۲۲ اکتبر از سوی وب‌سایت ویکی لیکس، منتشر شده، حاکی از شکنجه مخالفان از سوی مقام‌های عراقی و سکوت نیروهای آمریکایی در برابر این شکنجه‌ها است.



وزير اطلاعات:
دو آمريکايی منتظر محاکمه باشند

حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران گفت دو آمريکايی بازداشت شده متهم به جاسوسی بايد منتظر محاکمه و صدور حکم دستگاه قضايی باشند.



«تحريم مقام‌های ايرانی بازيگوشی است»

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران اقدام دولت آمريکا مبنی بر تحريم هشت مقام ايرانی را «بی‌معنا» و «سبک» خواند.



اعتراض ايران به تحريم هشت مقام دولتی

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران ايجاد محدوديت سفر و انسداد دارايی‌های هشت مقام اين کشور از سوی آمريکا را «دخالت در امور داخلی» ايران دانست.



تحريم هشت مقام دولتی ايران از سوی آمريکا

آمريکا هشت تن از مقامات دولتی ايران را به دليل «نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات مردم ايران در وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری در اين کشور»، در فهرست تحريم‌های خود قرار داد.



دیدار سارا شورد با محمود احمدی‌نژاد

سارا شورد، کوهنورد آمریکایی که بیش از یک‌سال در ایران زندانی بود، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرد.



«آمريکا نبايد در خاورميانه و ايران دخالت کند»

محمود احمدی‌نژاد در حاشيه نشست سازمان ملل متحد برای مبارزه با فقر در نيويورک، با رسانه‌های آمريکا درباره احتمال جنگ با آمريکا سخن گفت.



ايران: تکذيب بازداشت سربازان آمريکايی

منابع خبری صبح امروز گزارش دادند هفت سرباز آمریکایی در مرز جنوب شرقی ایران توسط مرزبانان ایرانی بازداشت شده‌اند. اين خبر ساعاتی بعد از سوی ايران تکذيب شد.



سارا شورد آزاد شد

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد سارا شورد، یکی از سه آمریکایی بازداشت شده در ایران با دستور بازپرس پرونده و موافقت دادستان تهران از زندان آزاد شد.



آزادی تبعه آمریکایی «منتفی» شد

دادستان عمومی انقلاب تهران با اعلام «منتفی» شدن آزادی یکی از زندانی‌های آمریکایی گفت که هیچ یک از سه تبعه آمریکا پیش از اتمام پروسه قضایی این پرونده آزاد نخواهند شد.



آزادی یکی از کوهنوردان آمریکایی در ایران

یک تن از سه کوهنورد آمریکایی زندانی شده در ایران، شنبه آزاد خواهد شد. این موضوع را یکی از مقام‌های دولتی جمهوری اسلامی به خبرگزاری رویترز گفته است.



لاریجانی مذاکره با آمریکا را رد کرد

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران درخواست آمریکا را برای مذاکره با ایران در زمینه مسائل افغانستان و برنامه هسته‌ای ایران «غیر قابل پذیرش» خواند.



نگرانی آمریکا از «آزار» بهاییان در ایران

هیلاری کلینتون با صدور بیانیه‌ای گفت که آمریکا «عمیقا» نگران ادامه «آزار» بهاییان و دیگر اقلیت‌های مذهبی از سوی دولت ایران است.



مشاور علی خامنه‌ای:‌
«ایران آماده گفت‌وگو با آمریکا است»

علی‌اکبر ولایتی، مشاور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در جریان سفرش به سوریه گفته که ایران آماده گفت‌وگوی هسته‌ای با آمریکا است.



«ایران فعال‌ترین کشور حامی تروریسم است»

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود ایران را «فعال‌ترین کشور حامی تروریسم» اعلام کرد.