ایران


تغيير نشانی وب‌سايت راديو زمانه

وب‌سايت جديد راديو زمانه از اول دی‌ماه ۱۳۸۹ راه‌اندازی شده است و شما می‌توانيد خبرها و مطالب روز را در نشانی http://radiozamaneh.com/ ملاحظه کنيد. وب‌سايت قديم راديو زمانه تنها به‌منظور استفاده از آرشيو نگه‌داری شده است.



بسيج روشنفکران فرانسه به دفاع از پناهی

يک روز پس از اعلام حکم سنگين قضايی برای جعفر پناهی، فيلم‌ساز ايرانی، سينماگران و روشنفکران فرانسه برای دفاع از وی اعلام بسيج عمومی کردند.



بهاره هدایت و مهدیه گلرو اعتصاب غذا کردند

بهاره هدایت و مهدیه گلرو، دو فعال دانشجویی در ایران که در زندان به‌سر می‌برند، دست به اعتصاب غذا زده‌اند و هم‌زمان نیز از سوی مسئولان قضایی، ممنوع‌الملاقات شده‌اند.



مجلس: مزایده شرکت مخابرات «صوری» بود

هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی ایران در گزارشی اعلام کرد که شرکت مخابرات این کشور، در نتیجه یک مزایده «ظاهری و صوری و غیررقابتی» واگذار شده است.



پايان اعتصاب غذای ستوده و عرشی

نسرين ستوده، وکيل زندانی و غلامحسين عرشی از زندانيان بازداشت شده در وقايع پس از انتخابات اخير ايران، پس از چندين روز اعتصاب غذا در زندان، به اعتصاب خود پايان دادند.



دادستان کل ایران:
باید به اتهامات معاون اول رئیس‌جمهور رسیدگی شود

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران و دادستان کل این کشور گفت که باید به اتهامات محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور رسیدگی شود.



محکومیت جعفر پناهی به شش سال حبس

جعفر پناهی، کارگردان سینما از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شش سال حبس تعزیری و ٢٠ سال محرومیت از ساختن فیلم، فیلمنامه‌نویسی و سفر به خارج از کشور محکوم شده است.



آغاز تحصن در ژنو برای آزادی نسرين ستوده

تحصن هفت فعال حقوق زنان برای آزادی نسرين ستوده، وکيل زندانی و در اعتصاب غذا در ايران، با وجود سرمای شديد هوا، امروز در ژنو آغاز شد.



مشايی: کسی بذرپاش را برکنار نکرد

اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران گفت کسی مهرداد بذرپاش را از رياست سازمان ملی جوانان برکنار نکرده است.



۱۱ نفر در زاهدان اعدام شدند

دادگستری استان سيستان و بلوچستان اعلام کرد امروز صبح ۱۱ نفر در زاهدان اعدام شدند. اين افراد به اتهام «افساد فی‌الارض و محاربه با خدا و رسول و مقابله با نظام» اعدام شدند.



رضا شهابی به اعتصاب غذای خود پايان داد

رضا شهابی، فعال کارگری و يکی از پنج زندانی سياسی که دست به اعتصاب غذا زده بودند به اعتصاب خود پايان داد.



بیماری بهاره هدایت در زندان

امین احمدیان همسر بهار هدایت، فعال دانشجویی که در زندان به سر می‌برد، می‌گوید که وی در زندان به سنگ کیسه صفر دچار شده و نیازمند جراحی است.



متکی:نحوه برکناری من توهین آمیز بود

منوچهر متکی با تکذیب سخنان معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر اطلاع وی از عزل خود، نحوه برخورد در برکناری یک وزیر در حین انجام ماموریت را «غیر اسلامی، خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین آمیز» خواند.



موج جدید دستگیری فعالان مدنی و سیاسی

هادی حیدری، فاطمه عرب سرخی، محمد شفیعی و علیرضا طاهری از جمله افرادی هستند که امروز، یکشنبه ۲۸ آذر بازداشت شده‌اند.



بازداشت فریبزر رئیس دانا

فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران در نخستین ساعات بامداد امروز، یکشنبه ۲۸ آذر بازداشت شد.



آیت‌الله لاریجانی:
قوه قضائیه را «سپر حمله به رهبری» کرده‌اند

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، کسانی را که خواهان برخورد با رهبران مخالف دولت هستند، مورد انتقاد شدید قرار داد و آن‌ها را متهم کرد که برای حمله به رهبر ایران، قوه قضائیه را «سپر» کرده‌اند.



متکی به مراسم تودیع خود نرفت

منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع وی که امروز، شنبه در ساختمان وزارت امور خارجه برگزار شده بود، شرکت نکرد.



خانواده زندانیان سیاسی، روزه سیاسی می‌گیرند

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در ایران اعلام کرده‌اند که فردا یکشنبه ٢٨ آذر ٨٩ روزه سیاسی می‌گیرند.



دور سوم آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان

دور سوم آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گلستان از امروز، شنبه پس از پایان بارندگی‌های اخیر در این منطقه آغاز شد.



تحصن در مقابل سازمان ملل برای آزادی ستوده

شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل به همراه شش تن ديگر از فعالان زن، در اعتراض به وضعيت نسرين ستوده، وکيل زندانی در ايران، از روز دوشنبه ۲۹ آذر در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو تحصن می‌کنند.