پاکستان


۴۰ کشته در دو عمليات تروريستی در پاکستان

در دو اقدام انتحاری تروريستی در پاکستان، که هدف آن‌ها رهبران شبه نظاميان قبيله‌ای مخالف طالبان بودند، حداقل ۴۰ نفر کشته شدند.



۵۰ کشته در حمله انتحاری جديد در پاکستان

در حالی که پلیس پیش‌تر به برگزارکنندگان راه‌پیمایی روز قدس نسبت به احتمال حمله تروریستی هشدار داده بود، ده‌ها نفر در اثر این حمله انتحاری کشته و زخمی شدند



انفجار سه بمب در عزاداری شیعیان پاکستان

در حالی که امدادرسانی به مجروحان ادامه دارد، گروهی از مردم نیز دست به تظاهرات علیه پلیس زده و نیروهای امنیتی را به اهمال در حفاظت از مراسم عزاداری شیعیان متهم کرده‌اند



نشست اروپا برای کمک به پاکستان

اتحاديه اروپا در نظر دارد در رابطه با فاجعه سيل در پاکستان ماه اکتبر کنفرانسی از اهداکنندگان کمک‌های انسانی تشکيل ‌دهد.



درخواست باکی مون برای تسریع کمک به پاکستان

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل امروز یکشنبه در دیدار از پاکستان خواستار سرعت دادن به کمک‌های خارجی برای آسیب‌دیدگان از سیل در پاکستان شد.



کشته شدن ١٠ نفر در تنش‌های قومی پاکستان

پلیس پاکستان می‌گوید روز شنبه مردان مسلح با حمله به یک اتوبوس مسافربری در جنوب غربی پاکستان ١٠ نفر را کشته و پنج نفر دیگر را نیز مجروح کردند.



سقوط یک هواپیمای مسافری در پاکستان

یک هواپیمای مسافربری پاکستانی متعلق به شرکت ایربلو بامداد روز چهارشنبه با ١٥٢ سرنشین در منطقه‌ای در اطراف اسلام آباد سقوط کرد.



١٦ کشته در حمله آمریکا به طالبان

مقامات پاکستان می‌گویند بامداد شنبه در جریان حمله نیروهای آمریکایی به یک منطقه قبیله‌ای ١٦ عضو منتسب به شبه نظامیان طالبان کشته شده‌اند.



کمک مالی آمریکا به پاکستان

هیلاری کلینتون روز دوشنبه از بسته کمک چند صد میلیون دلاری آمریکا به پاکستان خبر داد که قرار است صرف «بهبود وضعیت آب»، «اصلاح نظام اداری» و «سامان دادن به وضعیت اقتصادی» پاکستان شود.



١٨ کشته حاصل حمله اسلام‌گراها در پاکستان

در جریان حمله ستیزه‌جویان اسلام‌گرا در پاکستان به چند خودروی غیر نظامی که توسط نیروهای دولتی اسکورت می‌شدند ١٨ نفر از جمله دو زن کشته شدند.



١٠٢ کشته در عملیات انتحاری پاکستان

آمار تلفات عملیات انتحاری روز گذشته در منطقه مهمند پاکستان، در شمال غربی و نقطه هم‌مرز با افغانستان امروز، شنبه به مرز ١٠٢ نفر رسید.



۵۶ کشته طی انفجار در منطقه قبایلی پاکستان

یک حمله انتحاری در منطقه مهمند از مناطق قبایلی پاکستان، امروز جمعه به کشته شدن ۵۶ تن انجامید.



همراهی پاکستان با تحریم‌ها علیه ایران

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که کشورش به خاطر «تحریم‌های» آمریکا، از پروژه خط لوله انتقال گاز ایران کناره‌گیری می‌کند.



رد همکاری با طالبان از سوی پاکستان

انتشار یک پژوهش که سازمان جاسوسی پاکستان را به همکاری با اعضای طالبان در افغانستان متهم می‌کند، واکنش شدید پاکستان را در پی داشته‌ است.



کشته شدن یکی از رهبران طالبان درافغانستان

مولانا فضل‌الله، رهبر طالبان پاکستان در منطقه سوات، در درگیری با پلیس در ولایت نورستان افغانستان به قتل رسیده‌است.



ده‌ها کشته در حمله هوایی ارتش پاکستان

مقام‌های محلی پاکستان می‌گویند حمله هوایی اخیر جت‌های ارتش به منطقه‌ای نزدیک مرز افغانستان، دست‌کم ۷۳ کشته برجا گذاشته است.



حمله مسلحانه به کنسولگری آمریکا در پیشاور

حمله افراد مسلح به کنسولگری آمریکا در پیشاور، وقوع انفجارهای پی در پی در این شهر و حمله انتحاری به یک گردهمایی حزبی در ایالت سرحد شمال غرب پاکستان، روزی خونین را برای این کشور رقم زد.



۴۸ کشته و صد زخمی در لاهور پاکستان

در پی حمله انتحاری در شهر لاهور پاکستان امروز جمعه، دست کم ۲۵ تن جان خود را از دست دادند.



«مرگ ۳۰ شبه‌نظامی در حمله ارتش پاکستان»

مقام‌های نظامی پاکستان می‌گویند دست‌کم ۳۰ شبه‌نظامی در حمله هوایی ارتش پاکستان به منطقه‌ای نزدیک به مرز افغانستان کشته شدند.



حمله هوایی به جنگجویان طالبان پاکستان

حمله هوایی دو هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به یک مرکز آموزش جنگجویان طالبان در پاکستان، دست‌‌کم ۱۲ کشته بر جا گذاشت.