تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نخستین پخش زنده فوتبال از تلویزیون کره

تلویزیون کره شمالی برای نخستین بار گزارش زنده فوتبال خارج از خانه تیم فوتبال کره شمالی را که بعد از ظهر دوشنبه با باخت هفت بر صفر مقابل پرتغال همراه شد را مستقیم پخش کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های کره جنوبی در کشور همسایه گزارش کردند، تیم فوتبال کره شمالی بر وعده خود به خوبی ایستاد و به جام جهانی راه یافت اما رگبار گل از سوی فوتبالیست‌های اروپایی مفسر فوتبال تلویزیون کره شمالی را به «سکوت» وادار کرد.


ظاهرا بازی خوب مقابل برزیل شبکه تلویزونی کره را تشویق کرده بود تا اولین پخش زنده جام جهانی فوتبال تیم ملی کره شمالی را برای مردم عاشق فوتبال آن به روی آنتن ببرد.

تلویزیون رسمی کشور کمونیستی کره شمالی، حتی بازی اول تیم فوتبال این کشور مقابل برزیل را به صورت ضبط شده، روی آنتن برده بود.

کره شمالی در سال ١٩٦٦ وقتی برای اولین بار به جام جهانی راه یافته بود، به بازی‌های یک چهارم نهایی راه یافت و شگفتی ساز شد.

کره شمالی که پس از بازی تاریخی خود در ٤٤ سال پیش، در انگلستان به «طوفان زرد» ملقب شده بود، برای دومین بار در تاریخ بازی‌های ملی مقابل پرتغال قرار گرفت. در آن بازی کره شمالی در یک بازی تماشایی با نتیجه چهار بر سه در مقابل پرتقال شکست خورد.

کره شمالی که برای دومین بار در جام جهانی فوتبال حضور یافته بود، در بازی دوم خود با شکت سنگین مقابل تیم پرتغال در پایین‌ترین رده‌بندی قرار گرفت و از ادامه مسابقات باز ماند.

وقتی اولین گل پرتغال در دقیقه ٢٩ بازی به ثمر رسید، مفسر با ابراز ناامیدی گزارش فوتبال را دنبال کرد. او اعلام کرد که اگر ما با شیوه خودمان بازی کنیم، می توانیم نتیجه کسب کنیم

کره شمالی، مقابل برزیل بازی سرسختانه و خوبی از خود نشان داد، حتی در پیکار با این قهرمان یک گل نیز به ثمر رساند، اما نتوانست سرسختی خود را مقابل پرتغال هم ثابت کند و هفت بر صفر شکست خورد.

بر پایه گزارش رسانه‌های کره جنوبی، وقتی اولین گل پرتغال در دقیقه ٢٩ بازی به ثمر رسید، مفسر با ابراز ناامیدی گزارش فوتبال را دنبال کرد.

او اعلام کرد که کره شمالی باید با سرزندگی بیش‌تری مقابل هم تیمی‌های «کریستیانو رونالدو» بازی کند و ادامه داد که «اگر ما با شیوه خودمان بازی کنیم، می توانیم نتیجه کسب کنیم.»

این آرزو خیلی زود نقش برآب شد. پرتغال در نیمه دوم بازی 6 گل دیگر به ثمر رساند تا کره شمالی بدون هیچ امتیازی در رده آخر جدول گروه هفتم جام جهانی در آفریقای جنوبی قرار بگیرد.

بلافاصله بعد از آن‌که داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد، مفسر تلویزیون کره شمالی گفت:«پرتغال با این پیروزی چهار امتیازی شد. برنامه ما همین‌جا به پایان ‌رسید.». تلویزیون کره سپس پخش زنده را قطع کرده و پخش برنامه‌های دیگر خود را ادامه داد.

در حالی که ورود این بازیکنان به جام جهانی می‌توانست آن‌ها را به قهرمان ملی تبدیل کند، شکست آن‌ها در مقابل پرتغال کار را برای بازگشت این کاروان ورزشی به کشورش سخت کرده است.

زمزمه فرار چهار بازیکن این کشور برای ترس از سرانجام باخت مقابل برزیل و سخت‌گیری‌ها هنگام بازگشت به کره شمالی در چند روز گذشته از خبرسازترین حاشیه‌های جام جهانی فوتبال در سال ٢٠١٠ بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مملکته دارن؟

-- بدون نام ، Jun 22, 2010

کیم جونگ ایل(رهبر کره شمالی) به قدرتهای جهان فوتبال گفت: این گلها پشیزی برای ما ارزش نداره!

-- بدون نام ، Jun 22, 2010

کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد
یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد

-- بدون نام ، Jun 22, 2010

انرژی هسته ای و بمب اتمی حق مسلم آنهاست!
بیچاره ها!

-- بدون نام ، Jun 22, 2010

کیم جونگ ایل خطاب به تیم فوتبال پرتغال:
آنقدر گل بزنید تا گلدانتان پاره شود !

-- بدون نام ، Jun 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)