تازه‌های نشر


رونق برخی کتاب‌های شعر

در حالی‌که در بازار کتاب ایران شمارگان کتاب‌های ادبیات خلاق و به‌ویژه کتاب‌های شعر رو به کاهش است، «ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم»، سروده‌ی اخوان ثالت به چاپ نهم رسید.



باراک اوباما کتاب کودک نوشت

با انتشار کتاب «'از تو می‌خوانم: نامه‌ای به دخترانم' (Of Thee I Sing: A Letter to my Daughters)» باراک اوباما به جمع نویسندگان کتاب کودک پیوست.



«اصلاحات تنها راه نجات جهان اسلام است»

حامد عبدالصمد، اندیشمند مصری در کتابی که به‌تازگی با نام «سقوط جهان اسلام» منتشر کرده اعتقاد دارد که تنها راه نجات جهان اسلام از نابودی، اصلاحات است.



تاریخ «سخت‌کشی» منتشر شد

انتشارات نگاه پژوهش تاریخی «سخت‌کشی» و پیشینه مجازات‌های سخت در ایران نوشته عباس‌قلی غفاری‌فرد را منتشر کرد.



خاطرات یک روزنامه‌نگار اسیر

دانیله ماستروجاکومو، روزنامه‌نگار ایتالیایی که در سال ۲۰۰۷ توسط طالبان در افغانستان ربوده شد، اکنون خاطرات خود از آن دوران را با نام «روزهای ترس» منتشر کرده است.



جنگ زمان منتشر شد

شماره ششم جنگ زمان، فصل‌نامه ادبیات، فرهنگ و هنر منتشر شد. این شماره به منصور خاکسار، شاعر تبعیدی که فروردین ماه گذشته در لس‌آنجلس خودکشی کرد اختصاص دارد.



تا ممیز از سفر حج برنگردد، مجوز نمی‌دهیم

قرار بود «سانست پارک» رمان تازه پل استر همزمان در ایران، اروپا و آمریکا منتشر شود. اما به‌خاطر سفر حج ممیز کتاب این پروژه شکست خورد و تلاش‌های ناشر و مترجم ایرانی بی‌ثمر ماند.



خاطرات یک سرهنگ ایرانی - اسرائیلی

کتاب «یک سگ خیس بهتر از یک یهودی خشک است»، یا داستان یک ایرانی که شهروند اسرائیل شد، نوشته سرهنگ آریا شهروز شالیکار، سخنگوی ایرانی‌تبار ارتش اسرائیل منتشر شد و توجه رسانه‌های آلمانی زبان را به خود جلب کرد.



تازه‌های نشر هفته

بازگشت به ایران، الیستر کوک در سینما و آواهای بادیه از تازه‌های نشر این هفته هستند.



تازه‌های نشر هفته

همانی‌های مختلف: چشم‌اندازهای جدید در هنر معاصر ایران، کاریکاتورهایی که دنیا را تکان داد و زیبایی‌شناسی و فیلم، تازه‌های نشر این هفته هستند.



تازه‌های نشر هفته

لحظه افسردگی ،عکاسی امروز ایران , پنجاه هزار دلار عناوین تازه‌های نشر این هفته در غرب هستند.



تازه‌های نشر هفته

به خاطر یک فیلم بلند لعنتی، نوشته داریوش مهرجویی، راهنمای مقدماتی سانسور و رمان ببر سفید از تازه‌های نشر این هفته هستند.



تازه‌های نشر هفته

سانسور یک داستان عاشقانه ایرانی،فیدل و چه گوارا: رفاقت انقلابی و شماره جدید سایت اند ساوند، تازه‌های نشر این هفته غرب است.



تازه های نشر هفته

کودکی در فلسطین، نامه های آیزا برلین و عمل ساده خشونت تازه های نشر این هفته غرب است.



مطبوعات فارسی قدیمی بر روی دی‌وی‌دی

کتابخانه مجلس شورای اسلامی ایران متن کامل ده‌ها نشریه و روزنامه فارسی قدیمی ایران را منتشر کرده است.



تازه‌های نشر هفته

صندلی خالی گراهام گرین، رمان ناباکوف در پلی‌بوی و گفت‌وگوها در دنیای فیلم از تازه‌های نشر این هفته هستند.



تازه‌های نشر هفته

«چگونه یک نبرد جهانی را ببریم: خدا، جهانی‌سازی و پایان جنگ علیه ترور» نوشته رضا اصلان، پشت بام‌های تهران نخستین رمان مهبد سراجی نویسنده جوان ایرانی و «هنر فیلم: جان باکس و طراحی صحنه» تازه‌های نشر این هفته هستند.



تازه‌های نشر هفته

«جدال با جهل» عنوان گفت‌وگو با بهرام بیضایی نویسنده و کارگردان برجسته تئاتر و سینمای ایران و گزیده اشعار تی اس الیوت، از تازه‌های نشر این هفته هستند.



تازه‌های نشر هفته

«خوانش یوتیوب» در مورد پدیده اینترنتی یوتیوب و «سالنمای هیچکاک» در مورد سینماگر برجسته سینمای کلاسیک آمریکا تازه‌های نشر این هفته هستند.



تازه‌های نشر هفته

کتاب‌های «فرسودگی»، «رویاهای یک ملت: در‌باره سینمای فلسطین» و «سلطه خرس‌ها بر سیسیل» تازه‌های نشر این هفته در ایران و غرب است.