تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حذف مصاحبه با علی کريمی در تلويزيون ايران

برنامه ورزشی ۹۰ که دوشنبه شب‌ها از شبکه ۳ صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران پخش می‌شود از پخش گفت‌وگوی انتقادی علی کريمی منع شد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، اين شبکه تلويزيونی گفت‌وگوی انتقادی علی کريمی، بازيکن مطرح تيم ملی فوتبال ايران و باشگاه استيل‌آذين را در پايان ديدار اين تيم مقابل تراکتورسازی تبريز، پخش نکرد.


ايلنا نوشت، عادل فردوسی‌پور، تهيه‌کننده و مجری برنامه ۹۰ در هنگام پخش اين برنامه توضيح داد که آيتم گفت‌وگوی کريمی آماده شده اما به دلايلی که او هم از آن‌ها بی‌خبر است نبايد در شبکه ۳ پخش شود.

در پايان برنامه ديشب ۹۰، فردوسی‌پور بار ديگر ناراحتی‌اش از مديران شبکه ۳ را با مخاطبان برنامه ۹۰ درميان گذاشت.

مخالفت با علی کريمی در يک ماه اخير شدت گرفت

وی گفت اجازه نداده‌اند حرف‌های علی کريمی را پخش کند ‏و با اضافه کردن ۱۰ دقيقه به زمان برنامه‌اش هم مخالفت شده است.

با اين حال عادل فردوسی‌پور پيش از خداحافظی همه حرف‌های کريمی را که انتقاد غيرمستقيم از مديريت استيل‌آذين بود، تکرار کرد .

مخالفت با علی کريمی در يک ماه اخير شدت گرفت.

روز ۲۳ مردادماه گذشته علی کريمی به اتهام «روزه‌خواری» از باشگاه استيل‌آذين اخراج شد.

مديريت باشگاه استيل‌آذين در بيانيه‌ای در اين رابطه نوشت: «باشگاه استيل آذين وظيفه خود می‌داند در مقابل تمکين نکردن در اجرای مقررات و حرمت‌شکنی و تظاهر به روزه‌خواری علی کريمی يکی از بازيکنان تيم فوتبال اين باشگاه و رعايت نکردن شئونات ماه مبارک رمضان در جريان تمرين به وظيفه دينی و قانونی خود عمل کرده و اخراج اين بازيکن را اعلام کند.»

در بخش ديگری از اين بيانيه به «توهين» علی کريمی به مسئولان فدراسيون فوتبال ايران نيز اشاره شد.

اين تصميم در حالی گرفته شد که چند روز پيش از آن، علی کريمی انتقادات تندی عليه مديريت باشگاه استيل‌آذين و مصطفی آجرلو، مديرعامل اين باشگاه کرده بود.

علی کريمی خود نيز در مورد حکم اخراج‌اش از استيل‌آذين گفت: «فکر می‌کنم همه اين حاشيه‌سازی‌ها به خاطر مصاحبه من در مورد مديريت قبلی بوده است.»

پس از اين ماجرا، مخالفان و موافقان کريمی برخوردهای متفاوتی داشتند. برخی اخراج علی کريمی را فراتر از موضوع باشگاه وی دانستند و آن را به مخالفت‌های عمومی اين بازيکن با سازمان ليگ برتر فوتبال ايران و مسئولان آن مربوط دانستند. برخی ديگر به دفاع از تصميم مديريت باشگاه استيل‌آذين به دليل «توهين به شئونات اسلامی» از سوی کريمی، وی را به باد انتقاد گرفتند.

سرانجام در روز دوم شهريورماه جاری کميته انضباطی باشگاه استيل‌آذين، علی کريمی را به دليل آنچه رفتار خلاف شئون خوانده شد به محروميت از دو بازی و پرداخت ۴۰ ميليون تومان جريمه، محکوم کرد.

بدين ترتيب علی کريمی توانست در تمرينات تيم فوتبال استيل‌آذين حضور يابد.

اين حکم در شرايطی صادر شد که پيش از اين مصطفی آجرلو ، مديرعامل باشگاه مدعی شده بود کريمی به دليل تظاهر به روزه‌خواری برای هميشه از حضور در اين تيم محروم خواهد بود. وی بازگشت کريمی را به عذرخواهی او منوط کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)