افغانستان


«خروج نيروهای آمريکايی از افغانستان تا سال ۲۰۱۴»

جو بايدن، معاون رئيس جمهور آمريکا گفته است که نظاميان آمريکايی تحت هر شرايطی تا سال ۲۰۱۴ به‌طور کامل از افغانستان خارج خواهند شد.



حملات انتحاری در کابل و قندوز

حملات انتحاری امروز، یک‌شنبه ۱۰ کشته در شهرهای کابل و قندوز بر جای گذاشت. در این حملات انتحاری گروهی، ۸ سرباز ارتش و دو پلیس کشته و دست کم ۱۲ نفر ازجمله ۱۰ نظامی و یک غیر نظامی زخمی شدند.



سفر صدراعظم آلمان به افغانستان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه ۲۷ آذر، در یک سفر از پیش اعلام نشده به افغانستان، با سربازان این کشور در شهر قندوز دیدار کرد.



۱۸ کشته در خشونت‌های تازه در افغانستان

در دو رويداد مرگبار در غرب و جنوب افغانستان، ۱۴ غير نظامی بر اثر انفجار بمب دست‌ساز کنار جاده‌ای و چهار سرباز ارتش در نتيجه حمله هوايی ناتو کشته شدند.



کرزی: توان ريشه‌کن کردن فساد را نداريم

رئيس جمهور افغانستان می‌گويد در فساد گسترده در اين کشور، خارجی‌ها دخيل هستند و دولت او در شرايط کنونی صلاحيت و توان مبارزه با فساد را ندارد.



درگذشت نماينده ویژه آمریکا در افغانستان

ريچارد هالبروک نماينده ويژه آمريکا در افغانستان و پاکستان، دوشنبه شب بر اثر عارضه قلبی در بيمارستانی در واشنگتن درگذشت.



برگزاری نشست سه‌جانبه افغانستان، هند و پاکستان

چهارمین نشست بین کشورهای افغانستان، هند و پاکستان به منظور دستيابی به راه حل صلح و ثبات دایمی در منطقه، در کابل برگزار شد.



دادستانی افغانستان:
«دادگاه نتایج انتخابات را بی‌اعتبار اعلام کند»

دادستانی کل افغانستان با اعلام نتايج بررسی‌هايش در مورد انتخابات مجلس نمايندگان اين کشور، از دادگاه خواست با بی‌اعتبار خواندن نتايج نهايی اين انتخابات، عوامل «تقلب» در اين انتخابات را محاکمه کند.



مرگ ۱۵غير نظامی در افغانستان

در يک رويداد مرگبار در جنوب افغانستان، ۱۵ غير نظامی بر اثر انفجار بمب دست‌ساز کنار جاده‌ای کشته شدند.



«تلاش ایران برای نفوذ در مجلس افغانستان»

در اسناد محرمانه تازه منتشرشده از سوی سايت ويکی‌ليکس آمده است که ايران برای گسترش دامنه نفوذ خود در افغانستان، گروهی از رهبران سياسی و مذهبی اين کشور را ثروتمند می‌کند.



زمان خروج نیروهای بریتانیا از افغانستان

نخست وزير بريتانيا در سفر به افغانستان اعلام کرد نيروهای بريتانيايی از سال آينده ميلادی به صورت تدريجی از افغانستان خارج خواهند شد.



سفر ناگهانی اوباما به افغانستان

رئیس جمهور امریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده به افغانستان اعلام کرد امریکا اجازه نخواهد داد افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود.



نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاری در افغانستان

نشست بين‌المللی جلب سرمايه‌گذاری در افغانستان با حضور نمايندگان ۵۰ کشور جهان و ۵۰۰ شرکت خصوصی در شهر دبی برگزار شد.



سفر حامد کرزی به قزاقستان

حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان در رأس هيأتی از مقامات دولتی اين کشور به‌منظور شرکت در هفتمين نشست سازمان همکاری و امنيت اروپا، عازم آستانه، پايتخت قزاقستان شد.



تنش بر سر نتایج انتخابات پارلمانی افغانستان

توزيع گواهی‌نامه به برندگان انتخابات پارلمانی افغانستان از سوی کميسيون مستقل انتخابات اين کشور با واکنش منفی دادستانی افغانستان مواجه شده است.



پیوستن چندین گروه شورشی به دولت افغانستان

۱۶۰ تن از شورشيان عضو گروه طالبان در ولايت بغلان با دست کشيدن از فعاليت‌های مسلحانه عليه دولت افغانستان، سلاح و مهمات‌شان را به دولت اين کشور سپردند.



اعلام نتايج انتخاباتی پارلمانی افغانستان

نتايج نهايی انتخابات مجلس نمايندگان افغانستان سرانجام پس از حدود دو ماه شمارش برگه‌های رأی‌دهی و حذف نام ده‌ها نامزد «متقلب»، اعلام گرديد.



ممنوعیت پرواز چهار شرکت هواپیمایی افغانستان به اروپا

کميسيون اروپا اعلام کرد سه شرکت خصوصی و يک شرکت دولتی هواپيمايی افغانستان از اين پس نمی‌توانند به اين قاره پرواز داشته باشند.



مرگ ۲۷ شورشی در افغانستان

بر اثر حمله جنگنده‌های ناتو و حملات قوای امنيتی افغانستان بر مواضع طالبان در ولايات هلمند، فراه وهرات، سه فرمانده طالبان و دست‌کم ۲۴ تن از طالبان کشته شدند.



توافق در مورد انتقال امنیت به نیروهای افغانستان

نشست سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) با اعلام آغاز برنامه انتقال امنیت از نظامیان بین‌المللی به نیروهای افغان در سال ۲۰۱۱، به کار خود پایان داد.