تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«افراد غیر هم‌سو با نظام، جایی در دانشگاه ندارند»

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت به میزان کافی افراد «هم‌سو» و «دلسوز» داریم و استادان و دانشجویان «غیر هم‌سو با نظام و ولایت فقیه» را از بدنه خارج خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو، روز پنج‌شنبه، ۱۳ اسفندماه در دانشگاه علم و صنعت بهشهر ابراز داشت دانشگاه‌ها باید «کارخانه آدم‌سازی» باشند و هرکس نتواند «هم‌سو با انقلاب» حرکت کند باید از جمع برود.

وزیر علوم ایران: کشورهای غربی «نسخه‌های آزادی» می‌پیچند و جامعه را به «زوال» می‌کشانند

دی‌ماه سال جاری، ۵۶ استاد دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای، به صدور احکام سنگین انضباطی برای برخی از دانشجویان این دانشگاه اعتراض کرده‌بودند.

وزیر علوم افزود:
«شفاف و واضح می‌گويم افرادی مورد نياز ما در دانشگاه‌ها هستند که التزام عملی به اسلام و ولايت فقيه داشته‌باشند. آن‌هایی که فکر می‌کنند کسی را نداریم، ما آن‌قدر متخصص متعهد وارد دانشگاه می‌کنیم و وارد می‌شوند تا آن تعداد انگشت‌شمار که فکر می‌کنند تافته جدا بافته هستند، بدانند اینطور نیست.».


کامران دانشجو، وزیر علوم

کامران دانشجو، سوم ماه جاری نیز در یکی از مراسم دانشگاهی گفته‌بود استادان «سکولار»، برای دانشگاه‌های کشور مناسب نیستند.
این اظهارات وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در حالی ایراد شد که گزارش‌ها از بازنشستگی حدود ۱۲ استاد دانشگاه علامه طباطبایی حکایت دارد.

وزیر علوم جمهوری اسلامی روز گذشته با اعلام این‌که وزارت علوم هیچ‌گونه «مماشاتی» با «مبلغان فرهنگ غربی» و «سلطنت‌طلبان» نخواهد داشت گفت: «رؤسای دانشگاه‌ها حق ندارند کسانی که در مسیر التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی حرکت نمی‌کنند را جذب کنند.»

وزیر علوم: ما آن‌قدر متخصص متعهد وارد دانشگاه می‌کنیم و وارد می‌شوند تا آن تعداد انگشت‌شمار که فکر می‌کنند تافته جدا بافته هستند، بدانند اینطور نیست

وی در ادامه اضافه کرد در دانشگاه‌های ایران «نوع جهان‌بینی ما به انسان است» اما کشورهای غربی «نسخه‌های آزادی» می‌پیچند و جامعه را به «زوال» می‌کشانند.

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، بیش از ۵۰ استاد برجسته دانشگاه‌های ایران بازنشسته و یا از کار برکنار شده‌اند.

«بازنشستگی اجباری» این استادان با اعتراض برخی از دانشگاهیان و منتقدان دولت‌های نهم و دهم مواجه شده است؛ اما مسئولان وزارت علوم همچنان بر تدوام این سیاست تاکید دارند.

کامران دانشجو در بخش دیگری از اظهارات روز گذشته خود افزود:
«به هیچ فرد یا تشکل دانشجویی اجازه انتشار اخبار برخلاف نظام نخواهیم داد و اگر متوجه شویم نشریات دانشجویی از حمایت‌های مالی بیرونی برخوردار هستند با آن‌ها برخورد قانونی خواهیم کرد.»

کامران دانشجو: به هیچ فرد یا تشکل دانشجویی اجازه انتشار اخبار برخلاف نظام نخواهیم داد

پس از انقلاب ۵۷، تصفیه دانشگاه‌های ایران از دانشجویان منتقد همواره از موارد مهم مورد اعتراض توسط سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر بوده‌است.

در پی رخدادهای پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری در ایران، در برخی از دانشگاه‌ها، تجمع دانشجویان با حمله نیرو‌های لباس شخصی به خشونت کشیده شده و برخی از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
هم‌اینک نیز شمار زیادی از دانشجویان و فعالان دانشجویی در ایران در بازداشت به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ايشان که در مدرک دکترايشان شک بسيار وجود دارد و بخاطر خوش خدمتی در انتخابات معروف شغل وزارت گرفت ..حالا حتما با اين صحبتها رويای رياست دولت آتی را می بيند!..

-- آزاده ، Mar 5, 2010

اینقدر از خود متشکر نباشید و به نیروهای خودی تان ننازید از فلسطین قوی تر نیستید که پسر رهبرشان جاسوس اسرائیل از کار درامد افراد ناراضی در همه سطوحی هست و بر علیه ظلم بر می خیزند پس بیخ گوشتان هم اقراد ناراضی و مخالف وجود دارد که قادر به حذفشان نیستید سر راهتان سبز خواهند شد سر بزنگاه.

-- علی ، Mar 5, 2010

بزودی خودتان هم از بدنه ایران عزیز حذف خواهید شد۰

-- جواد ، Mar 5, 2010

جای تو را تنگ کردند یا جای نظام خانوادگی شما!
نظام که شما دست گرفتید با زور و پول و قدرت هست و این جایی در دل مردم پیدا نخواهد کرد. دستتون را هم خوانده اند مردم که یکی به سنگ می زنه یکی به میخ !
شما آبرو هر چی آدم متولد ایران بود را بردید!
آخه دانشگاه جای همه آدههای کودن و احمقی مانند شما هست. جای آدم حسابی ها نیست؟
وقتی همین آدمهای که شما از دانشگاهها می رانید مراتب علمی را در دنیا بدست آوردند بوغ و کرنا بگیرید تو دستتون اعلام کنید این ها ایرانی بودند و ...بروید مطالعه کنید می فهمید این کارها به سود شما نخواهد بود. پس بی زحمتی از این خورده فرمایش ها نکنید . بروید همون حوزه علمیه تون نظام نظام کنید. آدمی که 4 روز بتواند پشت میز دانشگاه بنشیند و تحقیق علمی بکند با آدمی که تو حوزه علمیه شما می نشیند و درس سفسطه یاد می گیرد خیلی فرق دارد. این را تو کله پوک مسند نشین نمی فهمی!!
این را کسانی می فهمند که فرق دست چپ و راست را از هم بدانند. و تو نمی دونی ! اگر می دانستی این حرف نسنجیده را نمی زدی و نظامت را زیر پرسش قرار نمی دادی ! پس کو آزادی تحصیل برای تمام اقشار مردم کشور!
شماها اول انقلاب خیلی ها را تایید نکردید. فکر می کنید به ضرر انها شده ! تجربه نشان داده که خیلی هم بهتر شده و آگاهتر شده اند و فهمیده اند که با نظامی که تو اون نظام بشه دروغ گفت و خطا کردو آدم کشت و حق پایمال کرد و ....نمی شه یک کشور را ادراه کرد....
به امید آزادی ایران از دست این افراد زبان نفهم!

-- م. از پارس ، Mar 5, 2010

خب از اين به بعد در كنكور جلوي دين به جاي گزينه اسلام بزنيد ولايت فقيه اينجوري راحتتر ميتونيد مانع ورود مخالفين بشيد

-- آراد حقيقي ، Mar 5, 2010

این دیگه اعلام دیکتاتوری علنیه...

-- ناشناس سبز ، Mar 5, 2010

کارخانه آدم‌سازی!
بابای الله (یه هوه)بابای خدای شما یک کارگاه کوزه گری داشت آمد کوزه ای درست کرد به اسم آدم که آن بُن گوزش تو هستی که هزار بار خدا را از سر جایش در کرده ای و جایش نشسته ای و جایش حکم راندی و هی ادای بنده ی علیل درمی آوری. من توی تنهایی خودم هزار من کفر بار خدا می کنم و جانم را نمی گیرد. مگر نه همه جا هست؟ پس بر دم من هم نشسته است. اما جانم را نمی گیرد. اما اگر به دست تو بیفتم جای خدا می نشینی و به نام خدا بر من می رانی تا همان که شیطان بر آدم نرانده بود. نشستن جای خدا دیگر شاخ و دم داشته باشد؟ بابا دست کم این "آدم سازی" درست کردن آدم را به خدا بسپارید. شما جاده ی فضایی "درست" کنید برای آمدن آن مدیر مدبر دنیا. همه اش را خود درست نکنید این طور که شما درست می کنید کاری برای آن مدیر مدبر نمی ماند که درست کند. که درست بکند. آدم. درست. بکند.

-- قزبس قیوم زاده ، Mar 5, 2010

لابد اون متخصص های متعهدی که قرار بیاری مانند خودت متغلب و بی حیا هستند.

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

پس حسین دهشیار ، زیبا کلام، سریع القلم،
پاووند و غیره که همگی در کمپ آمریکا و بنفع پروژه خاور میانه قلم می زنند در دانشگاه چکار می کنند. اخیرا" یکی از مرتجع ترین استادان که نماینده کمپ لیبرالیزم و اقتصاد ورشکسته اش اقتصاد بازار بود از دانشگاه بر از سالها شستشوی مغزی دانشجویان جاهل
از کار کنار گذاشته شد. این فرد مرتضی مردیها بود که با حقارت و برای "دموکرات" نشاندادن آمریکای تروریست حتی کشتار وسیع ویتنام - بیش از 3 میلیون - را هم برای
بسط نفوذ آمریکا لازم دانست. این آشغال در مجله آفتاب که نئوکانهای ایرانی را نمایندگی می کرد - از جمله برادران صدری - سروش - فوکویاما - با نام "از کجا آغاز کنم " چاپ شد. اگر کسی نسخه ای از این سند که این مرتجع را افشا می کند دارد لطفا" در اینترنت قرار دهد.

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

این دولت احمدی‌نژاد منصب ها رو از روی تخصص انتخاب نمیکنه که از روی اسم انتخاب میکنه! این کامران دانشجو رو کرده وزیر علوم ، انگار هر کی‌ اسمش دانشجو باشه شعور مسولیت دانش و دانشجوها رو داره .

-- ستاره ت ، Mar 5, 2010

اين نفهمی کامل يک شخص رو می‌رسونه که دانشگاه که محل و مرکز تبادل عقايد است رو به يک بعدی بودن تشويق می کنه. واقعا مايه تاسف است که ايران با فرهنگ بسيار غنی که داره اجازه جولان دادن به کودن هايی مانند آقای کامران دانشجو را می ده.
اينها با نام اسلام، انسانهایی يک بعدی تحويل جامعه ميدهند. وای بر آينده ايران.
هر که تاريخ قرون وسطی را خوانده باشد دقيقا ميداند ما در کجای کار قرار داريم. و صد البته به هيچ وجه تاريخ کشورهای مختلف به دانش آموزان و دانشجويان تدريس نمی شود، اينها مانند هيتلر، مارکس، لنين و .... به قعر تاريخ سپرده ميشوند، فقط اميدواريم مانند آنها صدها هزار انسان را با خود نبرند.
بريد گمشيد پوفيوزهای الدنگ، خونخوارهای وطن فروش، دزدهای شرف، ناموس، دين، باورها، و اميدها. فرصت خود را داشتيد و مملکت را به گه داديد...

-- محمد ، Mar 5, 2010

این بی سواد جاعل پرونده ساز بهتر است اول یک لااقل لیسانس معتبر دست و پا کند. اگر درس بخواند مغزش کمی رشد می کند و از این مزخرفات کمتر می بافد. یک دوره فشرده رای شماری - و نه رای سازی- هم ببیند بد نیست، اما نه دوره های شورای نگهبان را!!

-- سیامک ، Mar 5, 2010

جالب توجه که وزیر علوم ایران با اینهمه ادعا معدلش در کارشناسی ۱۰ بوده.

-- یک دانشجو ، Mar 5, 2010

Ada halesh az in hameh charand goey beham mikhoreh,,,halam az esmeh nezam jany beham mikhoreh,,,in ke vazireshe bebinid ke hast,,,to khad bekhan hadise mofasal az in mojmal;;arazel jaye afrade ba sheor ra grefteand

-- ali ، Mar 5, 2010

البته كه شما متخصصان فراواني داريد وتازه پرورش هم ميدهيد وانان كساني و... هستند كه در ظلم فساد و كهريزك سازي وانواع جنايات تخصص كه هيچ بهتر بگوئيم درجه پروفسورا هم دارند ....كه بخاطر مقام و پول تن به هر كاري مي دهند وحتي به فرزندان وخانواده خودشان هم رحم نمي كنند وافسوس كه نمي دانم تا كي بايد ذالو صفتان.... خالي از دانش وفهمي مثل شما عهده دارامور مردم باشد .

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

بله، دانشگاه جای دانشجو و استاد برای تبادل علم، دانش، اندیشه و فکر نیست، بلکه جایی است برای افرد بیسواد و متقلبی چون ایشان و احمدی نژاد و اطرافیان!!! همانطور که مجلس هم پر از افراد بیسواد، بی غیرت و خائن است!! اگر ده نماینده واقعی در این مجلس بود این آقا به خودش اجازه نمیداد که بگوید که اخراج میکنیم و شرمنده هم نیستیم. آیا انتظار افراد دیگری در اطراف احمدی نژاد دارید! رئیس جمهور که او باشد، وزیر هم این میشود. مگر نمیگوید که اگر ما با انها نیستیم برویم، پس معطل چه هستیم؟ اگر مخالف و اکثریت هستیم چرا اعتصاب نمیکنیم و نشان دهیم که دانشگاه نمیتواند بدون استاد و دانشجو آزاده وجود داشته باشد؟؟؟؟؟
به امید ایرانی آزاد.

-- کوشا ، Mar 6, 2010

شما فرزندان خلف اعراب ...هستید. آنها بعد از حمله بایران و کشتار و تاراج، لااقل جلوی توسعه علم و دانش پارسیان را نگرفتند و اشاعه آنرا بزبان عربی (زبان قرآن و الله) آزاد گذاشته بودند. شما علاوه بر نابودی زبان پارسی و فرهنگ ایرانی، جلوی رشد و توسعه علم و دانش را هم میگیرید.شما هم همانند آن اقوام وحشی موفق بنابودی ایران نخواهید شد.

-- حافظه تاریخ ، Mar 6, 2010

زنده باد طالبان تقلب !

-- شادروان دکترکردان از آکسفورد لندن ، Mar 6, 2010

سلام گرم پیش نوروزی من به همه هموطنان که در این نظر خواهی سیلی فرهنگی به صورت این فرصت طلب طالبان صفت به این دانشجوی عقب افتاده میزنند ولی فکر میکنم نرود میخ آهنین بر سنگ یا آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند شامل همین چماقدار میشود بگو بدبخت برو سلام و صلوات بفرست برای اموات سلمان رشدی که اگر کتاب نمینوشت و تو با چماق قد درازی نمیکردی الان هنوز ته کلاس نشسته بودی میگفتی :آقا اجازه میدین ما بریم دست به آب؟ آخه بگو ...در قرون وسطی هم که این حرف هارو میزدن توی حیات پشتی میگفتن که اینترنت نداشت. تو از اونا هم عقب افتاده تری؟؟؟

-- نادر ، Mar 6, 2010

واقعا از دوستان تعجب میکنم که چقدر بهشون برخورده که اقای دانشجو یک چنین صحبتی کرده. مگر انتظاری غیر از این داشتید مثل اینکه یادتون رفته این اقا وزیرعلوم دولت جمهوری اسلامی است که ریئس دولتش کسی مثل احمدی نژاد است؛ خوب دیگه چه انتظاری دارید از این ادم.

-- کاوه ، Mar 6, 2010

يعني همه مثل گوسفند و مثل خودشان اطاعت كنندو اگر كسي مثل نرون و ايوان مخوف مجنون بود چه.اگر حكومتي متجاوز بود چه .اين ادم كه ... به ساده گي
اين شغل را و بخاطر سواد به وي نداده اند.بلكه بخاطر خدمات ويژه اي كه كرده وبايد اين شغل را حفظ كنه و حرفهاي خواسته ديكته شده را بگويد

-- ali ، Mar 6, 2010

منم یکی از این اخراجیام اما واقعا خوشهالم چون ارزششو داره.

-- آزاد ، Mar 6, 2010

man ba KOOSHA movafegham va be doosteman AZAD eftekhar mikonam

dar zemn MOHAMMAD harfe dele ma ra zad

Thank you for your comments.

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)