تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نگرانی عفو بین‌الملل از وضعیت مجید توکلی

سازمان عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی از وضعیت مجید توکلی، فعال دانشجویی زندانی می‌گوید که وی در شرایط «بسیار دشوار و غیربهداشتی» نگهداری می‌شود.

این بیانیه که در وب‌سایت رسمی سازمان عفو بین‌الملل منتشر شده، نسبت به «وخیم‌تر» شدن وضعیت سلامتی آقای توکلی در صورت عدم دسترسی به پزشک متخصص هشدار داده است.

آقای توکلی ۱۶ آذر سال گذشته، پس از سخنرانی در تجمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز دانشجو بازداشت شد.


مجید توکلی

مجید توکلی به یک نوع بیماری تنفسی مبتلا است و به تازگی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده‌ است. شمار زیادی از زندانیان سیاسی رخدادهای پس از انتخابات در این بند نگهداری می‌شوند. پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره وضعیت نامناسب بند۳۵۰ اوین در رسانه‌ها منتشر شده بود.

تارنمای دانشجو نیوز نیز از «وخامت» وضعیت جسمانی مجید توکلی و خونریزی وی به دلیل «سرفه‌های شدید» خبر داده ‌است.

یکی از هم‌بندان وی در تماس تلفنی از زندان اوین گفت که ماموران زندان از انتقال این دانشجوی زندانی به بهداری اوین خودداری می‌کنند.

بنا به این گزارش مجید توکلی «توان مکالمه تلفنی» را از دست داده‌ و تماس تلفنی وی با مادرش در روز سه‌شنبه جاری، به دلیل «سرفه‌های شدید» ناتمام ماند.

به گزارش دانشجونیوز، مجید توکلی «توان مکالمه تلفنی» را از دست داده‌ و تماس تلفنی وی با مادرش در روز سه‌شنبه جاری، به دلیل «سرفه‌های شدید» ناتمام ماند

دادگاه انقلاب مجید توکلی را به هشت سال و شش ماه زندان برای «شرکت در تجمعات غیر قانونی»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به مقام رهبری» و «توهین به رئیس جمهور» محکوم کرده ‌است. پنج سال ممنوعیت شرکت در فعالیت‌های سیاسی و ممنوعیت خروج از کشور بخش دیگری از این حکم است.

مجید توکلی ماه گذشته به مدت هفت روز در اعتراض به انتقال به سلول انفرادی اعتصاب غذا کرده بود. مسئولان زندان پس از انتشار یادداشت‌هایی از این فعال دانشجویی وی را به سلول انفرادی منتقل کرده بودند.

در یک سال گذشته هزاران نفر از معترضان به «تقلب» در دهمین انتخابات ریاست جمهوری روانه زندان شده‌اند. شمار زیادی از کوشندگان سرشناس سیاسی و مدنی در میان بازداشت‌شدگان هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)