تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت دو فعال دانشجویی

اسماعیل سلمانپور، عضو سابق شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و فرزاد اسلامی، دبیر سابق تشکیلات کانون دانشجویان مسلمان روز گذشته، شنبه در تهران بازداشت شدند.

به گزارش وب‌سایت دانشجو نیوز، این بازداشت‌ها در حالی است که شماری از تشکل‌های دانشجویی برای برپایی مراسم روز دانشجو در ۱۶ آذر ماه فراخوان داده‌اند.

اسماعیل سلمانپور ۱۷ بهمن سال ۱۳۸۷ نیز در مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان، اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی در مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شده بود.

دانشجو نیوز از احضار آرش صادقی فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به زندان اوین برای گذراندن ادامه حبسش خبر داده‌ است.

فرزاد اسلامی نیز سال گذشته به دلیل شرکت در یک تجمع دانشجویی بازداشت و به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

کمیته انضباطی دانشگاه این دو فعال دانشجویی را به سه ترم تعلیق از تحصیل نیز محکوم کرده بود.

انتقال آرش صادقی به زندان اوین
دانشجو نیوز همچنین از احضار آرش صادقی فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به زندان اوین برای گذراندن ادامه حبسش خبر داده‌ است.

بنا به این گزاش به نقل از صفحه فیس بوک «آرش صادقی را آزاد کنید»، این فعال دانشجویی پس از دریافت احضاریه از سوی دادسرای ۲ اوین و پس از مراجعه به این شعبه بازداشت شده‌ است.

آرش صادقی از سوی دانشگاه از ادامه تحصیل محروم شده و دادگاه انقلاب نیز وی را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده‌ است.

وی که پس از وقایع انتخابات سال گذشته بازداشت شده بود، چندی پیش پس از یک سال حبس، آزاد شد اما پس از چندی ماموران وزارت اطلاعات در ساعات نخستین بامداد به منزل پدری وی آمده و قصد بازگرداندن او به زندان را داشتند. مادر آرش صادقی به هنگام ورود ماموران امنیتی به منزلش دچار حمله قلبی شد و در اثر این عارضه درگذشت.

در یک سال و نیم گذشته، شمار زیادی از فعالان دانشجویی بازداشت و به احکام حبس بلند مدت محکوم شده‌اند.

بهاره هدایت، ضیاالدین نبوی، علی ملیحی، عبدالله مومنی، احمد زیدآبادی، شبنم مددزاده و مجید دری از جمله دانشجویان زندانی هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)