تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تجمع بیش از هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی ایران

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران در اعتراض به انحلال این دانشگاه امروز، شنبه ۱۵ آبان ماه نیز ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، در این تجمع بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۲۰۰ نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه و شمار زیادی از پرسنل این دانشگاه شرکت داشتند و نامه اعتراضی دانشگاهیان دانشگاه ایران به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قرائت شد.

در این نامه از نمایندگان مجلس خواسته شده تا آنها را یاری کنند که بتوانند از انحلال یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران جلوگیری کنند و باب انحلال دیگر دانشگاه‌ها باز نشود.

در بخشی از این نامه آمده‌است: «مگر می‌شود یک مجموعه منسجم دانشگاهی یک شبه ادغام شود و در رسانه‌ها بگوییم به این علت است که هزار و ۸۰۰ نفر از نیروهای این دانشگاه، در کرج مستقر بوده‌اند، باید گفت این جمعیت هزار و ۸۰۰ نفره پیش از این هم محل خدمتشان کرج بوده‌است.»

در این نامه از نمايندگان مجلس خواسته شده تا آنها را ياري كنند که بتوانند از انحلال يكي از قديمي‌ترين دانشگاه‌هاي ايران جلوگيري كنند و باب انحلال ديگر دانشگاه‌ها باز نشود.

روز گذشته حسین اسلامی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران گفت که این کمیسیون هیچ‌ شکایتی درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نکرده‌است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع معترضان گفت: «اگر بحث مسئولان موازی کاری است، چرا دانشگاه شریف و علم و صنعت را ادغام نمی‌کنند، مگر هر دو صنعتی نیستند؟»

دانشگاه علوم پزشکی ایران از روز شنبه ۸ آبان ماه ۸۹ بر اساس مصوبه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ایران منحل شد.

بر اساس این تصمیم، کلیه فعالیت‌های بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلیه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

در هفته گذشته این دانشگاه بارها شاهد تجمع دانشجویان و اساتید معترض به این تصمیم بود است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)