تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست برای آزادی احمد زیدآبادی

سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، خواستار آزادی احمد زیدآبادی، دبیرکل ادوار تحکیم در آستانه سال نو شد.

ادوار تحکیم با اعتراض به عدم موافقت با مرخصی آقای زیدآبادی، می‌گوید که با وجود گذشت چند ماه از توقیف وثیقه ملکی خواسته شده از سوی دادگاه بدوی، هنوز هیچ گونه ترتیب اثری در این خصوص داده نشده‌ است.

اعتراض به انتقال دبیرکل ادوار تحکیم به زندان رجایی شهر کرج از دیگر موارد مطرح شده در این نامه ‌است.

در بخشی از این نامه آمده ‌است: «در تبعیض آشکار دیگری مدتی است که آقای زیدآبادی از زندان اوین تهران به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و بدون بهره‌مندی از حقوق ناشی از اصل طبقه‌بندی زندانیان و لزوم تمایز میان مجرمان سیاسی و عادی در این زندان نگهداری می‌شود.»

ادوار تحکیم می‌گوید با وجود گذشت چند ماه از توقیف وثیقه ملکی خواسته شده از سوی دادگاه بدوی، هنوز هیچ گونه ترتیب اثری در این خصوص داده نشده‌ است

بنا به این نامه، انتقال این فعال سیاسی به زندان رجایی شهر کرج، همسر و فرزندان وی را برای ملاقات‌های هفتگی دچار مشکل کرده‌ و «مجازات بی‌گناهان» است.

احمد زیدآبادی ۲۳ خرداد ماه، یک روز پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شد. دادگاه انقلاب وی را به شش سال حبس تعزیری، پنج سال تبعید به شهر گناباد و محرومیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم کرد.

ادوار تحکیم وحدت می‌گوید که حکم صادره برای دبیرکل این سازمان «ناعادلانه و در در تناقض آشکار با قوانین موضوعه کشور» است.

این حزب اصلاح‌طلب، شیوه بازداشت فعالان سیاسی، نحوه برخورد با مردم معترض و دادگاه‌های برگزار شده پس از انتخابات را «مخالف صریح قانون و اخلاق» دانسته و نسبت به «عواقب سوء رویه‌های خلاف قانون و نقض حقوق شهروندان» هشدار داده ‌است.

آزادی سعید حائری و مهدی عربشاهی
رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان از آزادی مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت و سعید حائری، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر خبر داده‌اند.

به گزارش ادوار نیوز، مهدی عربشاهی ظهر روزگذشته، چهارشنبه با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

وی ششم دی ماه جاری، روز عاشورا در پارک لاله تهران بازداشت شده بود و طی دوران بازداشت برای «اعتراف اجباری» زیر فشار قرار داشت. میلاد اسدی و بهاره هدایت دو عضو دیگر شورای مرکزی دفترتحکیم وحدت با گذشت ماه‌ها از دستگیری‌شان هم‌چنان در زندان اوین هستند.

شیوا نظرآهاری، کوهیار گودرزی، نوید خانجانی و سعید جلالی‌فر، چهار عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر همچنان در بازداشت هستند

کمیته گزارشگران حقوق بشر، نیز از تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای آزادی سعید حائری خبر داده‌است.

وی که ۲۹ آذر ماه جاری به همراه شیوا نظرآهاری و کوهیار گودرزی، دو عضو دیگر این کمیته دستگیر شد، بیش از ۸۰ روز در زندان اوین بازداشت بود.

در حال حاضر شیوا نظرآهاری، کوهیار گودرزی، نوید خانجانی و سعید جلالی‌فر، چهار عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر در بازداشت هستند.

در نزدیک به ۹ ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از مخالفان دولت در ایران بازداشت شده‌اند. دستگاه قضایی در روزهای اخیر اقدام به آزادی موقت برخی زندانیان سیاسی با تودیع وثیقه‌های سنگین کرده‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمد زیدآبادی از آن مردان کمیاب است! یک قطره عرقس به شرافت رهبری می ارزد. او بی آنکه دشمن کسی باشد اما راهبر حقیر حکومت اسلامی دشمن همه است و به طریق اولا دشمن شریفی چون زیدآبادی! که بزرگ مردی این مرد!
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Mar 11, 2010

با درود به شرف اهل قم زید آبادی و بهاره هدایت و توکلی و مومنی و صمیمی و ......

ان چه که لابی روسها و نفوذی های توده ای با تاریخ ما میکنند :
در اخبار روز زیر جایزه هاول ( کسی که چک را از زنجیر بردگی روس رهانید )به توکلی و مومنی ( دو دانشجوی لیبرال ) یک نفر توده ای اظهار فضل کرده چرا به کمانگر ندادند !
در پیک ایران یک دیپلمات ابولفضل پیدا کردن که معجزه کرده خبر از چمدان پول (دلار) میده به آیات الله ها که از رهبری حمایت کنن
در ایران امروز یک ارمنی توده ای زیر عنوان دفاع از مصدق از حزب توده و خیانت او به مصدق و از استالین دفاع کرده
مشکل ستاره روسی یا هر کمونیست دیگری که اینقدر دردش اومده که نتونسته یک جایزه انهم از طرف هاول که کمونیسم روسی را در چک به گه کشید و کشورش را آزاد کرد به دو دانشجو انهم لیبرا ل !!! را ببینه اینه که مزدور ج ا و روسیه است با اطلاع یا بدون اطلاع .
چون اگر دلش برای کمانگر می سوخت که هنوز اعدام هم نشده باید میگفت این جایزه را باید به دو تن هوادار انجمن پادشاهی میدادند که عدم شدند و این خانوم و توده ای فدایی و موسوی هیچ نگفتند .
ان موسوی که فورا به دیدن تاج زاده رفت که یک سیلی هم نخورد ولی به حکم اعدام ان دانشجو(ولیان ) که در دفترش کار میکرد اعتراض هم نکرد. به دیدن پدر و مادر ندا نرفت . کروبی اما عتراض کرد و وب سایت های چپ روسی با هم ان را سانسور کردند . مورد علاقه شماست آنوقت شما مزدوران روسی به این دو دانشجو رحم نمیکنید . چطوری تاج زاده آزاد شد ولی لیلاز و زید آبادی و شهیدی و توکلی و بهاره هدایت و صمیمی و .... زندانیهای طولانی میگیرند بعد هم با ضمانت سنگین ۵ روز میان مرخصی ولی این هتل نشین ها میان و میرن و به ریش قوه قضا میخندند ؟ بعضی ها هم که معلوم نیست چه جوری از دست ساواما و زندان و مرگ در میرن میان امریکا و اروپا مصاحبه و عشق و حال ؟

کلاس رادیو فردا را شما توده ایهای نفوذی آوردید پایین . شاید هم دارید عمدا ان را بی اعتبار میکنید با این جفنگیات . اخه این یارو این همه سال کجا بوده ؟ چطور اجازه دادن سالم در بره ؟ چجوری تو ژاپن اقامت گرفته ؟ مگه میشه بخشی از ج ا باشی انهم در وزارت خارجه اونوقت شرف داشته باشی ؟ چرا چیز های مهم از ارتباط این رژیم با روسیه وسوریه و کوبا و ونزوئلا را فاش نمیکند ؟ اعضای سازمان امنیت رژیم در سفارت خانه را لو نمیدهد ؟ در مورد احمد خمینی و رفسنجانی که می خواستند با ژاپن تشکیل اتحاد بدهند و قدرت را قبضه کنند چیزی نمیگوید ؟ دیپلمات با نماینده رهبر میرفته دلار !!! میداده به ملاها تا از رهبر حمایت کنند ! یعنی اینقدر مورد اعتماد این رژیم بوده !!! پس جنایت کار هاست بسیاری از ناراضی ها را احتمالا کشته . حالا میخاد با این حرفها برای خودش در رژیم احتمالی آینده جا باز کنه . مثل فردوست ( البته اندازه او که نیست ولی ایرانی ها همینند دیگه ) و ساواکی هایی که به ملاها و ساواما پیوستند .

-- esghi ، Mar 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)