تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار دوباره وزیر علوم به دانشگاهیان

کامران دانشجو، وزیر علوم می‌گوید اگر فردی در «مسیر خواست ملت» در راهپیمایی‌های ۹ دی و ۲۲ بهمن ۸۸ حرکت نکند، جایی در دانشگاه نخواهد داشت.

این برای چندمین بار است که وزیر علوم دولت دهم به دانشگاهیان ایران هشدار می‌دهد. وی پیش‌تر نیز گفته بود به میزان کافی افراد «هم‌سو» و «دلسوز» داریم و استادان و دانشجویان «غیر هم‌سو با نظام و ولایت فقیه» را از بدنه خارج خواهیم کرد.


کامران دانشجو، وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای دانشجو در جمع روسای دانشکده‌ها و استادان دانشگاه ایلام افزود باید فعالیت دانشگاه‌ها «در مسیر خواسته‌های همان ۷۰ میلیون ایرانی باشد که مسیر خود را در ۹ دی و ۲۲ بهمن نشان دادند.»

وی اظهار داشت: «نمی‌توان قبول کرد برخی به نام فرهیختگان هر کاری که دوست داشته باشند در دانشگاه انجام دهند.»

به گفته این مقام دولت دهم، «عده‌ای می‌خواستند کاری کنند که حاکمیت نقشی در دانشگاه نداشته باشد، اما مردم در ۹ دی و ۲۲ بهمن اعلام کردند که در دانشگاهی که باید برای نظام کادرسازی کند، نباید از مسیر مورد نظر مردم خارج شود.»

«عده‌ای می‌خواستند کاری کنند که حاکمیت نقشی در دانشگاه نداشته باشد، اما مردم در ۹ دی و ۲۲ بهمن اعلام کردند که در دانشگاهی که باید برای نظام کادرسازی کند، نباید از مسیر مورد نظر مردم خارج شود»

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه محل «بازی‌های سیاسی» نیست، افزود: «دانشگاه محل علم و ایمان است و شأن دانشگاه تبدیل شدن به پیاده نظام افراد خاص نیست.»

دانشجو همچنین افزود که در «فتنه اخیر، دانشگاهیان ولایت‌مداری خود را اثبات کرده و در دهان دشمن و فتنه زدند.»

اظهارات دانشجو در حالی مطرح می‌شود که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در ایران، شمار زیادی از دانشجویان بازداشت و محاکمه شدند. تعداد بسیاری نیز به کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌های مختلف کشور فرا خوانده شده و از تحصیل تعلیق شدند.

به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، با فشارهای گسترده بر دانشجویان و دانشگاهیان همراه بوده است. در این مدت، استادان بسیاری نیز یا از دانشگاه اخراج شده‌اند و یا با بازنشستگی اجباری، از ادامه تدریس در دانشگاه‌ها محروم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از وزیر متقلب بی سواد بیش از این انتظار نمی رود.
25 خرداد یادت هست چه تو دهنی از ایرانیان خوردید اگه یادت رفته می توانی به تظاهرات روز عاشورا مراجعه کنی.
البته خودت خوب می دانی که جایگاهی در دانشگاه نداری.

روزهای ساندیس خوری (9 و 22 ) را به رخ ما می کشی.

پسر جان یادت نرود ایرانیان گنده تر از تو را خوابانیدند. برو بچه، برو انعامت را از اربابت بگیر.

-- بدون نام ، Jun 2, 2010

با یادداشت بالا موافقم و به آن می افزایم که این کامران دانشجو از دانشجو بودن تنها عنوانی را به ارث برده و بس!بعد هم مگر مردم در 22بهمن در مسیر خواسته های ملت در راهپیمایی شرکت نکردند؟!(آن هم چه شرکت کردنی!)خواسته ملت 70میلیونی همان نابودی این نظام بوده و هست که در راهپیمایی مناسبت های گوناگون طول سال این را یکصدا اعلام کردند.

-- بدون نام ، Jun 2, 2010

ايشان ميگويد: دانشگاه محل «بازی‌های سیاسی» نیست، ..و بعد ميگويد: استادان و دانشجویان «غیر هم‌سو با نظام و ولایت فقیه» را از بدنه خارج خواهیم کرد!!......اين بازي‌وبرخورد سیاسی نيست! ؟..تو که در خارج بوده ای نمی دانی که داشتن عقيده سياسی مختلف با جريان دولت نمی تواند مانع ادامه تحصيل و کاردر دانشگاه افراد بشود؟

-- Sasan ، Jun 2, 2010

وزيرعلوم با مدرک قلابی ؟

-- Mehrdad ، Jun 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)