تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نگرانی از وضعیت جسمی مجید توکلی

مجید توکلی دانشجوی دربند دانشگاه امیرکبیر، در پی انتقال به سلول انفرادی، از روز دوم خرداد دست به اعتصاب غذا زده است.

خانواده آقای توکلی با اعلام این خبر گفته‌اند نگران وضعیت جسمی او هستند.

علی توکلی، برادر مجید توکلی گفته که برادرش دست به اعتصاب غذای خشک زده و خانواده به شدت نگران وضعیت جسمی او هستند.


وی افزوده که وضعیت عمومی مجید از زمان انتقال به سلول انفرادی، وخیم‌تر شده «به طوری که سرفه‌های شدید می‌کند.»

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در بیانیه‌ای، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت مجید توکلی، مسئولیت هرگونه آسیب جسمی به وی را متوجه آیت‌الله خامنه‌ای دانسته‌اند.

آنها در بیانیه خود خطاب به مقام‌های دولتی نوشته‌اند: «وای به حالتان اگر برای عزیزمان اتفاقی بیفتد. وای به روزتان اگر جرات دست‌اندازی به جان شریف شرافت جنبش دانشجویی را به سر راه دهید.»

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت مجید توکلی، مسئولیت هرگونه آسیب جسمی به وی را متوجه آیت‌الله خامنه‌ای دانسته‌اند

مادر مجید توکلی نیز اعلام کرده است: «از روزی که مجید اعتصاب غذا را شروع کرده، من هم اعتصاب غذا کرده‌ام و هیچ غذایی نخورده‌ام.»

مادر آقای توکلی همچنین گفته که «خیلی‌ها با منزل ما تماس می‌گیرند و به من دلداری می‌دهند. واقعا خوشحالم که مجید من تنها نیست.»

مجید توکلی عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و نیز پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

آقای توکلی در جریان اعتراض‌های دانشجویی ۱۶ آذر سال ۱۳۸۸ در تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و زندانی شده است.

رسانه‌های وابسته به دولت، یک روز بعد با انتشار تصاویری از مجید توکلی ادعا کردند که ماموران امنیتی، وی را در حالی که با «پوشش زنانه» قصد فرار از دانشگاه داشته، دستگیر کرده‌اند.

«وای به حالتان اگر برای عزیزمان اتفاقی بیفتد. وای به روزتان اگر جرات دست‌اندازی به جان شریف شرافت جنبش دانشجویی را به سر راه دهید»

انتشار این عکس‌ها منجر به راه افتادن کمپین مردان با حجاب در حمایت از مجید توکلی شد.

صدها مرد ایرانی با انتشار عکس‌هایی با حجاب از خود در فضای اینترنت که بر روی بسیاری از آنها نوشته شده بود «ما همه مجید هستیم»، به مقابله با ادعاهای دولتی در خصوص شرایط وی هنگام دستگیری پرداختند.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب این فعال دانشجویی را به «اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به ریاست جمهوری» متهم کرده است.

مجید توکلی پیش از این دو بار بازداشت شده بود که بار اول مدت یک سال و هفت ماه را در زندان گذراند و بار دوم نیز سه ماه در انفرادی تحت بازجویی قرار داشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خواهر عزیزم فرزند تو فرزند من است و من هم میگویم که وای به حالتان اگر بلایی سر فرزند ما بیاید! شرم کنید و در این جهان متحول از انجام چنین اعمالی دست بر دارید. جهان امروز چهار چوب بسته حجره و اندرونی عقب مانده و خصوصی شما دیگر نیست که هر بلای ضد حقوق بشر که دلتان خواست سر ما در بیاورید. بترسید و شرم کنید و فرزندان ما را بی قید و شرط آزاد کنید!

-- ستاره ت ، May 26, 2010

شجاعت و استقامت مجید توکلی باید الگویی باشد برای همه ایرانیان منزجر از این نظام گندیده واپسگرا.
. مجید و امثال او قهرمانان ما هستند. بپا خیزیم و مجید ها را نجات دهیم.

-- منزجری دیگر ، May 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)