تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض دو هزار دانشجو به «سکوت»

دو هزار تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با ارسال نامه‌ای به سعید سهراب‌پور، رئیس این دانشگاه، خواستار تلاش برای آزادی مهدی کلاری، کوهیار گودرزی و تارا سپهری‌فر، سه دانشجوی زندانی این دانشگاه شدند.

دانشجویان دانشگاه شریف با اعتراض به «سکوت و سیاست‌ورزی» مسئولان دانشگاه شریف نسبت به دانشجویان زندانی این دانشگاه، می‌گویند: «به جای واکنش در برابر اتفاقات اخیر شاهد تسلیم شدن دانشگاه در برابر فشارهای نهادهای خارج از دانشگاه و صدور احکام انضباطی به دانشجویان از سوی دانشگاه هستیم.»


کوهیار گودرزی، دانشجوی ورودی سال ۸۳ مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا، ۲۹ آذر ماه جاری بازداشت شده و از آن زمان در زندان اوین است.

تارا سپهری‌فر، دانشجوی ورودی سال ۸۴ مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی نیز از ۲۱ بهمن ماه در بازداشت است. وی دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه است و بنا به این نامه «نقش به سزایی در عقلانی کردن فضای ملتهب پس از انتخابات در دانشگاه» داشت.

دادگاه انقلاب، مهدی کلاری، دیگر دانشجوی این دانشگاه را به دو سال و شش ماه زندان محکوم کرده‌است. آقای کلاری دانشجوی ورودی سال ۸۶ مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی است.

در بخشی از نامه دانشجویان دانشگاه شریف آمده‌است: «آن روز اول که به دانشگاه پا می‌گذاشتیم، گمان می‌بردیم می‌توان از این مکان مقدس در جهت گام برداشتن برای آبادانی و آزادی ایران عزیزمان استفاده نمود. اما اتفاقات اخیر واقعیت دیگری را نشان می‌دهد.»

دانشجویان امضاکننده این نامه نوشته‌اند: «هرچند که ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به راهی که دوستانمان انتخاب نموده‌اند، افتخار می‌کنیم و آن را گامی در جهت عینیت بخشیدن به همان حریتی می‌دانیم که همگی از کودکی آن را آموخته‌ایم، اما از وضعیت این عزیزان و اخباری که به گوش می‌رسد عمیقاً نگرانیم.»

دانشجویان دانشگاه شریف: «به جای واکنش در برابر اتفاقات اخیر شاهد تسلیم شدن دانشگاه در برابر فشارهای نهادهای خارج از دانشگاه هستیم»

در ادامه این نامه که خطاب به رئیس دانشگاه شریف نوشته شده آمده‌است: «ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بر این عقیده‌ایم که اعتراض به وضعیت دوستان دربندمان که جزئی از فرزندان این کشورند و شما بارها ادعای پدری بر آنان را داشته‌اید از اهم وظایف شماست و این اعتراض وظیفه‌ای است که ما آن را بر دوش شما می‌بینیم.»

در ۹ ماه اخیر، شماری زیادی از دانشجویان معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و رخدادهای پس از آن بازداشت شده‌اند. دادگاه، برخی کنشگران دانشجویی را به احکام سنگین حبس محکوم کرده‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

zedebad daneshjoo.

shoma dar ghalbe melat hastid

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)