تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
گفت‌وگو با حسین کروبی درباره‌ی شایعه‌ی بیماری مهدی کروبی

شایعه سرطان پیشرفته کروبی صحیح است؟

مریم محمدی
mmohammadi@radiozamaneh.com

سایت «جهان نیوز»، وابسته به علیرضا زاکانی، نماینده‏ی اصولگرای تهران، امروز تحت عنوان اخبار ویژه، خبر از بیماری مهدی کروبی کاندیدای معترض انتخابات ریاست جمهوری داد.

این سایت اصولگرا نوشت: «کروبی به شدت با یک بیماری صعب‏العلاج دسته و پنجه نرم می‏کند و خبرها حاکی از آن است که خانواده‏ی وی برای معالجه به یک دکتر اتریشی مراجعه کرده اند.»

بنا بر این خبر، آقای کروبی به نوعی سرطان پیشرفته دچار است، اما خانواده وی تلاش می‏کنند این مطلب رسانه‏ای نشود. سایت جهان‏نیوز این حرکت خانواده را برای سلامتی آقای کروبی خطرناک تشخیص داده و نوشته است که حال ایشان در حال حاضر وخیم است.

سایت جهان نیوز در تأیید صحت این ادعا، به مطلبی که دیروز در روزنامه‏ی کیهان تهران به امضای محمد حسین صفار هرندی، وزیر سابق ارشاد منتشر شده است، استناد می کند. ولی آقای حسین کروبی فرزند آقای مهدی کروبی در مصاحبه با رادیو زمانه این خبر را تکذیب می‏کند.


آقای کروبی، در یکی از سایت‏ها، خبری مبنی بر بیماری شدید آقای مهدی کروبی منتشر شده است.

ایشان اصلا بیمار نیست! خوب خوب. سالم سالم. کدام سایت نوشته؟!

سایت جهان نیوز.

واقعا این چیزها را نوشته است؟!

بله و البته در خبر آمده است که خانواده درصدد مخفی کردن این مساله هستند.

خیر؛ به کوری چشم دشمنان، حاج‏ آقای خیلی خیلی هم حال‏اش خوب است. سالم سالم است و به نظر من، از چند سال پیش هم سرحال‏تر است.

در این خبر به مطلبی هم استناد شده که به گفته‏ی جهان‏نیوز، یکی از فعالان سیاسی در یکی از روزنامه‏های صبح دیروز نوشته است.

الان که به این مسائل اشاره کردید، متوجه منظور مطلب منتشر شده در کیهان دیروز شدم. چون دیروز کیهان مقاله‏ای از آقای صفار هرندی منتشر کرده بود که در آن آمده است: یکی از یاران انقلاب که نام خوبی داشته، اما در وقایع اخیر نام او با جریان فتنه گره خورده است، دچار بیماری خیلی بدی شده است و انتظار داریم که ایشان به شیوه‏ی ابولبابیک توبه کند. وقتی این مطلب را می‏خواندم، نمی‏دانستم که منظور حاج‏ آقا است. اما حالا که می‏گویید جهان‏نیوز این خبر را نوشته، معلوم است که منظور آقای صفار هم آقای کروبی بوده است.

بله در این خبر تاکید هم کرده‏اند که در مقاله‏ی کیهان، از آقای کروبی خواسته شده در این روزها از ظلم‏هایی که به اسلام کرده، استغفار کند.

(می‏خندد) انشاالله خدا شفایشان بدهد! البته در کشوری که پیش‏گویی‏هایی از قبیل از بین رفتن قریب‏الوقوع اسراییل، صورت می‏گیرد، این گونه‏ خبرها هم منتشر می‏شود.

فکر می‏کنید، نظرشان در جهت تخریب روحیه‏ی آقای کروبی یا مردم است؟ یا اخبار غلطی دارند؟

روحیه‏ی آقای کروبی که تخریب نمی‏شود. آن‏ طور که من آقای کروبی رامی‏شناسم، ایشان روحیه‏ی خیلی خوبی هم دارد و مانند فولادی است که هرروز دارد محکم‏تر می‏شود. یعنی ایشان از آن چهره‏های سیاسی است که از هیچ چیزی ترس و واهمه ندارد و چون هیچ‏ وقت هیچ نقطه‏ضعفی نداشته، از هیچ‏چیزی هم هراس نداشته است.

ولی احتمال دارد که به دنبال تضعیف روحیه‏ی مردم باشند. در این ارتباط هم این‏گونه خبرها هفت هشت روزی مطرح می‏شود، بعد مردم می‏بینند که ایشان خیلی سالم و سرحال سرجای‏اش ایستاده است. در نتیجه‏ چیزی عاید منتشر کنندگان این‏گونه خبرها نمی‏شود. واقعیت این است که نمی‏دانم چرا این کار را می‏کنند، برای من هم تعجب‏آور است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بعید نیست حکومت بخواهد آقای کروبی را به نوعی ازبین ببرد - مثلا با دوز‌های پایین سم در آب یا غذا برای مدت چند ماه - و از حالا دارن زمینه سازی بیماری برای ایشان درست میکنند. باید خیلی‌ خیلی‌ مراقب باشند و به مردم آگاهی‌ بدهند.

-- alip ، Apr 19, 2010

این شایعه بیشتر برای این مطلب است که سرطان خامنه‌ای دوباره متاستاز کرده و البته تصویر او در پیام کنفراس خلع سلاح و لاغری بیش از حدش هم تایید این مطلب.

-- sana ، Apr 19, 2010

قهرمان ماست آقای کروبی

خدا حافظشون باشه

-- سینا ، Apr 20, 2010

اگر دسترسی به استنادات تاریخی ک.گ.ب روسیه داشته باشید که به نظرم برای هر کسی سخت است میبینید هم اکنون نیز همه اصول اطلاعاتی و امنیتی و .... برگرفته از همان اصولی است که در زمان شاه رئیس ساواک با کمک نیروهای استالینی بنا نهاد و بعدا هم همان روشهها طی سالیان درازی مورد استفاده میباشد یکی از از روشها اجرای طرح (حذف) مخالف میباشد که با یک حکم شرعی آن را در آمیخته و به اجرا میرسانند .اکثر این طرحها با توجه به موقعیت و پایگاه اجتماعی و ... طراحی میشود مثلا برای مرحوم علی محمدی (استاد فیزیک) انفجار و ....ولی در بین علما همان روش قدیمی سم خوراندن است که اجرا میشود ولیکن با مواد شیمیایی کاملا اثر گذار که ذره ذره انسان را از بین میبیرد و یا موادی که انسان را دچار حمله قلبی میکند .از این روش برای بعضی از زندانیان سیاسی نیز استفاده میکنند و بعد آنها را آزاد میکنند و بعد از چند ایامی فرد دچار حمله قلبی میشود .
به نظر طرحی مشابه همینها برای آقای کروبی در نظر گرفته اند ولیکن روش اطلاعات ایران این است که همیشه قبل از اجرا موضوعی را شایعه میکند تا واکنش جامعه را بررسی نماید تا در مواقع لازم بتواند آمادگی برخورد داشته باشد .

-- nashenas ، Apr 20, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)