تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سخنان دوپهلوی هیلاری کلینتون درباره‌ی اوباما

نیک‌آهنگ کوثر
nikahang@radiozamaneh.com

گردهمایی ملی دموکرات‌ها فقط محل سخنرانی‌های سیاسی نیست. جان لجند و هنرمندان دیگر از طریق هنرشان، آواز، مردم را تشویق به حمایت از کاندیدای دموکرات‌ها کردند.

Download it Here!

روز دوم گردهمایی بزرگ دموکرات‌ها در مرکز پپسی شهر دنور برای خیلی‌ها پر از سوال و اما و اگر بود.

در روز دوم، مهم‌ترین سخنران هیلاری کلینتون بود. هیلاری که در مرحله‌ی مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات از باراک اوباما شکست خورده بود؛ بارها در تبلیغات آن زمان، اوباما را فاقد صلاحیت و تجربه‌ی لازم برای به‌دست گرفتن سکان هدایت آمریکا معرفی کرد.

دیروز اما هیلاری گفت که به همان دلایلی که مبارزه کرده و خواهان تغییر در ساختار کشور است، باید به اوباما رای داد.

هیلاری، جان مک‌کین را نیز با جورج بوش هماهنگ و هم‌سان دانست و گفت رای به جان مک‌کین عملآً رای به سیاست‌های بوش است. او تا آن‌جا بوش و مک‌کین را شبیه دانست که انگار نمی‌توانیم گاهی این دو را از هم تمیز داد.


هیلاری کلینتون بالاخره رسماً از اوباما حمایت کرد/ عکس از رویترز

اما این سخنان به دنبال پرسش و پاسخی با بیل کلینتون در صبح روز سه‌شنبه سوال‌های زیادی را برجای گذاشت. بیل کلینتون بدون این‌که از باراک اوباما نامی ببرد، او را نا آماده خواند.

او گفت اگر کاندیدای ایکس عقایدی داشته باشد که با آن موافق هستید ولی تجربه‌ی لازم را فاقد باشد، اما کاندیدای آن چندان مورد نظرتان نباشد، اما با تجربه؛ به کدام‌شان رای خواهید داد.

دیروز بعد از سخنرانی هیلاری کلینتون، جمهوری‌خواهان سریعاً واکنش نشان داده و گفتند هیلاری از حرف خودش مبنی بر بی‌تجربگی اوباما برنگشته است. رودی جولیانی، نامزد سابق حزب جمهوری‌خواه نیز در گفت و گو یا سی‌ان‌ان روی این نکته پای فشرد.

دیشب علاوه بر هیلاری کلینتون، مارک وارنر، فرماندار سابق ویرجینیا و جانت ناپولیتانو، فرماندار ایالت آریزونا که جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواهان سناتور همان ایالت است، سخنرانی کردند.

ناپولیتانو گفت که ایالت آریزونا یک سنت قدیمی دارد. هرکسی تا الان از این ایالت نامزد ریاست جمهوری شده، شکست خورده است.

او افزود که من می‌خواستم در این گردهمایی، حرف خوبی درباره‌ی جان مک‌کین بزنم که از ایالت من است؛ اما وقتی جان مک‌کین گفت که از اقتصاد که مهم‌ترین چالش مملکت است، چیزی نمی‌فهمد، دیدم بهترین کار تایید سخنران مک‌کین است که واقعاً چیزی از اقتصاد سرش نمی‌شود.

امروز در سومین روز همایش بزرگ دموکرات‌ها، بیل کلینتون مهم‌ترین سخنران خواهد بود. به علاوه مردم با جو بایدن بیشتر آشنا خواهند شد.

Share/Save/Bookmark

در همین زمینه:
وقتی هیلاری کلینتون به باراک اوباما افتخار می‌کند
تلاش برای وحدت در گردهمایی ملی دموکرات‌ها
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

با سلام و تشکر از گزارش های مفید آقای نیک آهنگ کوثر. به نظر من شما در مورد انتخابات آتی آمریکا، گزارش های زیادی در دفاع از باراک اوباما تهیه کرده اید.
از شما خواهش می کنم در مورد کاندیدای حزب جمهوری خواه (جان مک کین) نیز گزارش هایی تهیه کنید.
---------------
ممنون از نظرتان.

گزارش در مورد فعالیت‌های انتخاباتی باراک اوباما به معنای طرفداری از نامزد دموکرات‌ها نیست. این هفته همایش دموکرات‌ها بود و پوشش اصلی هم مربوط به این گردهمایی.

هفته آینده گزارش‌ها در باره همایش جمهوری‌خواهان خواهد بود.

-- حسن ، Aug 28, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)