تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
نامه بستگان جمعی از فعالان سیاسی زندانی به احمد توکلی در پاسخ به نامه وی

«شباهت» نتایج شمارش آرا با آمارهای احمدی‌نژاد

جناب آقای احمد توکلی
با سلام و تبریک عید سعید فطر، نامه شما به آقایان خاتمی و موسوی باعث تعجب و تأثر فراوان شد و افسوس خوردیم بر این‌که عقلای قوم اصول‌گرا نیز منطق و انصاف را کنار نهادند؛ یکه به قاضی رفتند و راضی‌ برگشتند.

نامه شما حاوی نکات و تهمت‌های فراوانی‌ بود که هر کدام جوابیه‌هایی‌ طولانی‌ را طلب می‌کند. فقط قصد داریم به نکاتی‌ در مورد نامه جناب عالی اشاره کنیم.

فرمودید که سعی‌ نکنید با ذکر عیوب بی‌‌عملان، جواب شما را بدهیم. سعی‌ می‌کنیم که در این مطلب فقط به بی‌‌عملی‌ خود شما اشاره کنیم و انتقاد از دوستان بی‌‌عمل شما را به «رسانه آزاد و بی‌طرف ملی‌» و روزنامه‌هایی‌ که در فضای «آزادی مطلق» منتشر می‌‌شوند، واگذار کنیم.

۱. فرمودید در روز قدس شعار‌هایی‌ سر داده شد که با فرمایشات امام راحل نظیر «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیش، نه یک کلمه کم» در تضاد بود.

جدا از این‌که حکومت فعلی‌ چه بهره‌ای از جمهوریت و چه بهره‌ای از اسلامیت برده است، از شما سؤال می‌کنیم آن زمان که هم‌فکران سنتی‌ شما بحث گذار از جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی را مطرح می‌‌کردند، موضع شما چه بود؟ زمانی‌ که افرادی تجمیع دین و مردم‌سالاری را ناممکن می‌‌دانستند و در تریبون نماز جمعه آن را تئوریزه می‌کردند، چه موضع‌گیری کردید؟

بهتر است مواضع گذشته خود را برای نسل جوان امروز یادآوری کنید تا به داشتن معیار‌های دوگانه متهم نشوید.

۲. امام راحل روز قدس را به عنوان نماد ظلم‌ستیزی علیه مسلمانان دنیا و به ویژه مردم مظلوم فلسطین مطرح کردند. لطفاً برای ما روشن بفرمایید جناب عالی به عنوان نماینده مردم تهران (که در رقابتی یک‌اسبه و با رانت نظارت استصوابی وارد مجلس شدید) چه موضع‌گیری در قبال کشته شدن مسلمانان مظلوم چچن و اویغور کردید؟ آیا آنان برادران مسلمان و مظلوم شما نبودند؟

در سایت الف معترض بودید که چرا علیه چین و روسیه شعار داده می‌‌شود؟ مگر شعار مرگ بر شوروی در حکومت امام سر داده نمی‌‌شد؟ آیا برداشت ما درست است که خون برادران مسلمان خود را در مقابل حمایت این دو کشور از پرونده هسته‌ای معامله کرده‌اید؟

و آیا نباید انتظار داشت که روزی برای کسب امتیاز بیشتر، خون برادران فلسطینی را هم معامله ‌کنید؛ همان‌گونه که امروز در برخی‌ محافل به صراحت اذعان می‌دارند که یکی‌ از اهداف حمایت از مردم لبنان و فلسطین کسب امتیاز است؟

۳. در مورد ویژگی‌‌های جریان سبز نکاتی‌ را مطرح فرمودید که هر کدام بار حقوقی دارد و اگر دستگاه قضایی به غیر از آقای کروبی، از فرد دیگری هم برای مدعیاتش سند و مدرک می‌خواست، قطعاً شما باید پاسخگوی اتهامات مطرح شده توسط خود می‌‌بودید.

صحبت از سند و مدرک شد، می‌خواستیم نظر شما را در مورد عملکرد دوگانه دستگاه قضایی بپرسیم. آقای کروبی مباحثی در مورد شکنجه و تجاوز در زندان‌ها مطرح کردند. صدا و سیما به اشکال مختلف ایشان را متهم به دروغ‌گویی کرد. رسانه‌های اقتدارگرا ایشان را مورد حمله قرار دادند. هیأتی سریعاً تشکیل شد و از ایشان تقاضای سند و مدرک کردند؛ و پس از حمله به دفتر ایشان و ضبط کلیه اسناد و مدارک موجود، هیأت اعلام نظر فرمود که ادعا‌های آقای کروبی بی‌ پایه و اساس است.

حال در این کشور، آقای احمدی‌نژاد، جلوی چشم ۵۰ میلیون ایرانی‌، آقایان هاشمی‌، ناطق و ... را به فساد مالی متهم کرد. مجری برنامه هیچ واکنشی به این عمل ایشان نشان نداد. سیما هیچ جوابیه‌ای از آقای هاشمی‌ پخش نکرد. حتی بر خلاف وعده آقای ضرغامی، پس از انتخابات هم به ایشان فرصت پاسخگویی داده نشد.

دستگاه قضایی از آقای احمدی‌نژاد هیچ سند و مدرکی‌ نخواست. هیچ هیأتی هم تشکیل نشد و خواهیم دید که عاقبت شکایت خانواده هاشمی‌ هم به جایی‌ بهتر از شکایت آقای تاج‌زاده از آقای جنتی ختم نمی‌شود.

می‌خواستیم از شما به عنوان کسی‌ که مدعی دفاع از عدالت و حقوق ملت است، در مورد واکنشتان نسبت به این برخورد دوگانه دستگاه قضایی سؤال کنیم.

۴. متاسفانه معلوم نیست بر طبق کدامین سند و مدرک، ادعا کردید که اگر روزی تمامیت ارضی کشور به خطر بیفتد، جوانان حامی‌ آقایان موسوی و خاتمی از کشور دفاع نخواهند کرد و فقط مستضعفین که لابد به خاطر عملکرد اقتصادی درخشان دولت اصول‌گرا حامی‌ شما هستند، از انقلاب دفاع می‌‌کنند.

آقای توکلی، لطفاً شوخی‌ نفرمایید! کسانی‌ که سال‌های سال در جبهه بوده‌اند، شهید داده‌اند یا جانباز شده‌اند، در زندان‌های انفرادی متهم به براندازی هستند و مشایی‌ها و محصولی ها در رأس امورند.

مطمئن باشید اگر روزی کشور در خطر قرار گیرد، باز هم هاشم آقاجری با همان یک پای باقی‌مانده به دفاع از کیان کشور خواهد پرداخت و دوستان شما ... به امید خدا در پشت جبهه مشغول حمایت خواهند شد؛ همان‌گونه که روزنامه هم‌فکر شما در زمان جنگ آن قدر از دولت حمایت کرد که حضرت امام از ارسال آن به جبهه‌ها جلوگیری کردند.

از خاطرات زمان امام گفتید. هنوز به خاطر می‌‌آوریم ۹۹ نفری را که در مقابل امام و دولت مورد حمایتش ایستادند و هنوز به یاد می‌‌آوریم که امام اسلام چه کسانی‌ را آمریکایی‌ می‌دانستند.

۵. جناب توکلی! لطفاً بفرمایید که آیا شما هیچ گاه فرصت کرده‌اید نامه‌ای هم به آقای احمدی‌نژاد که در جایگاه اپوزیسیون تمام‌عیار، نظام ۲۶ سال اول انقلاب را پر از فساد و تباهی و خیانت می‌‌پندارد، بنویسید و به ایشان هم نه به آن تندی که به آقایان موسوی و خاتمی حمله کردید، که کمی‌ ملایم‌تر انتقاد کنید. نکند که ترس از رد صلاحیت و حلاوت قدرت مانع این عمل شماست؟

۶. آقای توکلی! شما به آقای کروبی نامه نوشتید و ایشان را به تضعیف نظام متهم کردید. آقایان خاتمی و موسوی را هم به اتهامات مشابه متهم می‌کنید. ولی‌ آقای دکتر، می‌خواهیم بدانیم شما به نیروهای امنیتی هم که در درگیری‌های بعد از انتخابات ده‌ها نفر از موکلان شما را در خیابان‌ها به ضرب گلوله و چماق کشتند، نامه می‌‌نویسید؟ آیا این ضرب و شتم‌های وحشیانه را در راستای‌ تقویت نظام ارزیابی می‌کنید؟

اگر نمی‌‌کنید، پس به موکلان خود توضیح دهید که به چه نحو از مسؤولین نیروهای نظامی و شبه نظامی و قضایی به خاطر اعمالشان مواخذه کرده اید.

ببخشید! فراموش کرده بودیم که شما در مجلس هفتم عزتمندانه از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از برخی‌ نهاد‌های خاص سلب اختیار فرمودید!

جالب است که با این اختیارات فراوان، همگان را هم به سکوت فرا می‌خوانید تا یک‌تنه‌ در مقابل قانون‌گریزان بایستید.

خیر آقای توکلی! شما اگر عزم و توان ایستادن در برابر کژی‌ها، قانون‌شکنی‌ها و بی‌‌کفایتی این دولت را داشتید، در همان مجلس هفتم یا در اوایل مجلس هشتم در مقابل آن می‌‌ایستادید. در آن زمان که نه از موج سبز خبری بود، نه از آقای موسوی.

۷. در این مطلب قصد انکار تعداد محدودی از تخریب‌ها را که عمدتاً در واکنش به خشونت نیروهای امنیتی بود، نداریم؛ ولی‌ برادر عزیز! لطف کنید و از دوستان سایت الف بخواهید تا فیلم‌های موجود بر روی اینترنت از تخریب‌هایی‌ را که توسط نیروهای نظامی و شبه نظامی صورت‌گرفته، برایتان نمایش دهند! قضاوت با خود شما.

۸. جناب عالی خیلی‌ سعی‌ دارید که این دولت را قانونی‌ جلوه دهید و در این نامه هم دولت کودتا را منتخب مردم معرفی‌ کرده‌اید. به یاد داریم در مذاکرات کمیسیون اقتصادی مجلس، در جلسه‌ای که به منظور بررسی‌ واردات غیر قانونی‌ دو میلیارد دلار بنزین صورت گرفته بود (که ظاهراً امسال نیز تکرار شده است) خطاب به آقای نوذری فرمودید که «آقای نوذری دست در جیب ملت کرده است و آقای احمدی‌نژاد هم دستورش را صادر کرده است!»

جناب آقای توکلی! این‌که شما بالاخره به مردم جواب ندادید که مجازات کسی‌ که دست در جیب ملت دارد چه شد به کنار. اگر باور دارید این دولت در جیب ملت دست برده است، چگونه نمی‌‌توانید باور کنید که در رأی مردم نیز دست ببرد؟

آقای توکلی! فرض بگیریم که ما هیچ سند و مدرکی‌ برای اثبات تقلّب در انتخابات نداشته باشیم (که داریم و دنبال فرصتی هستیم که ان‌شاء‌الله در سیمای «ملی‌» و نه سایت الف آن را به مردم عزیز ارائه کنیم) ولی‌ عقل که داریم!

با کدام عقل سلیم باور کنیم که پس از شمارش ۲۰ میلیون رأی و اعلان نتایج آن حتی یک رأی باطله هم وجود نداشته است؟ یا بپذیریم که آقای کروبی در محله خود ۱۰ عدد رأی بیشتر نیاورده باشد!؟

نتایج شمارش آرا را در کنار سایر مدعیات آقای احمدی‌نژاد از قبیل آمار نرخ تورم و نرخ بیکاری بگذارید تا میزان اعتماد به این دولت را بیشتر درک کنید.

لطفاً این صحبت را هم نفرمایید که تقلّب به این گستردگی (حدود ۲۵٪ کلّ آرا) در جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست. کافی است به یاد بیاورید که در انتخابات مجلس ششم شورای نگهبان یک ماه انتخابات را به گروگان گرفت و قصد ابطال انتخابات را داشت و در آخر هم ۷۰۰ هزار رأی مردم تهران (یعنی‌ حدود ۳۰٪ آرا و بیشتر از تعداد رأی‌ای که شما با آن به مجلس راه پیدا کردید) را باطل کرد تا آقای حداد عادل به عنوان منتخب شورای نگهبان به مجلس راه پیدا کند.

در پایان می خواهیم از شما سؤال کنیم که چگونه و با کدام منطق خود و جریانی که خود را به آن می‌‌چسبانید (هرچند از جنس آن‌ها نیستید) را حق مطلق پنداشته و همگان را طلحه و زبیر می‌بینید!؟ چه اتفاقی‌ افتاده است که جریان حاکم در کشور مطرود مراجع تقلید و بزرگان حوزه است؟ چگونه در این حکومت جای فرزند شهید بهشتی‌ کنج زندان است؛ خانواده شهیدان باکری و همت و رجایی و صدوقی در صف مخالفین شما هستند؛ بیت امام در مقابل شماست و مخالفان شما که سابقه بسیاری از آن‌ها برای شما روشن است، به جرم براندازی در زندان انفرادی هستند!؟

آقای توکلی انصاف دهید چه کسی‌ برانداز است؟ چه کسی‌ آب به آسیاب دشمن می‌ریزد؟ اصلاح‌طلبان یا کسانی‌ که صدا و سیما را به بنیاد دروغ پراکنی تبدیل کرده‌اند و برای بی‌‌بی‌‌سی‌ و صدای آمریکا مشتری درست می‌‌کنند؟

کسانی‌ که در روز روشن و در عصر گردش اطلاعات مردم را به گلوله می بندند؟ کسانی‌ که همه مسؤولین نظام را فاسد می‌‌دانند و همچون رجوی و سلطنت‌طلبان راجع به گذشته انقلاب صحبت می‌کنند؟

کسانی‌ که هر روز هولوکاست را انکار می‌کنند و چهار پست کلیدی در کابینه به فردی می دهند که خود را دوست مردم اسرائیل معرفی‌ می‌کند؟ یا به گفته سایت طرفدار دولت، وزیر سابق علومش با وزیر اسرائیلی دیدار می‌کند؟

کسانی‌ که سطح دادگاه در کشور را به بیدادگاه‌های زمان استالین رساندند؟ کسانی‌ که قشر نخبه این مملکت را فراری می‌دهند و دانشگاه‌ها را به مقابله با نظام می کشانند؟

کسانی‌ که به قول خود شما دست در جیب ملت دارند؟ کسانی‌ که بدون مناقصه برنده میلیارد‌ها دلار پروژه شده‌اند؟ کسانی‌ که برایشان در دنیا فقط یک چیز مهم است: «حفظ قدرت، به هر وسیله، تحت هر نام و پوشش و به هر قیمت.»

آقای توکلی! انصاف دهید. اگر امروز پاسخگوی خلق خدا نیستید، می‌‌دانید که فردای قیامت باید پاسخگوی خدای این مردم باشید. و آن‌گاه شمایید و خلخالی که در این حکومت از پای کسی‌ به زور کشیده شده باشد.

و متأسفانه باید عرض کنیم آن‌که باید به آغوش ملت بازگردد، شمایید؛ نه آقایان موسوی و خاتمی و کروبی.

با احترام
۳۰ شهریور ۱۳۸۸
عارفه تاج‌زاده (فرزند مصطفی تاج‌زاده)
مهدی سحرخیز (فرزند عیسی سحرخیز)
علی‌ طباطبایی‌ (داماد مصطفی تاج‌زاده و برادر شهاب طباطبایی‌)
میثم نبوی (فرزند بهزاد نبوی)
یاسر نبوی (فرزند بهزاد نبوی)

Share/Save/Bookmark

در همین بار:
نامه سرگشاده توکلی به موسوی و خاتمی
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

مسالهٔ ما تاج زده و عمامه زده نیست، مساله کلّ نظام است. همین!

-- بدون نام ، Sep 24, 2009

به امید آزادی پدران و برادران این عزیزان

-- بدون نام ، Sep 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)