تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پیام تسلیت کروبی: اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید

بسم اله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه الراجعون
ملت بزرگ و شریف ایران

بدنبال انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ که اوج عدم تمکین و تبعیت جریانی از اصول قانون اساسی، جمهوریت نظام، و آموزه امام خمینی (ره) که همواره می‌فرمودند «میزان رای ملت است»، شاهد حوادث بسیار تلخ و فراموش نشدنی نظیر به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز، بازداشت‌های غیر قانونی فعالان سیاسی، برگزاری دادگاه‌های نمایشی، خشونت بی‌حد و حصر در قبال بازداشت شدگان در کهریزک و امثالهم و … بودیم.

لجاجت، خیره سری و عدم تمکین به قانون و حقوق مردم هفت ماه است که کشور و مردم را به پرداخت هزینه‌ای جبران‌ناپذیر دچار کرده است . متاسفانه ابعاد جدیدتری از برخوردهای غیرقانونی در دهه اول محرم الحرام اتفاق افتاد که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.
در شب عاشورا عده‌ای از اوباش اجیر شده به حسینه جماران که کانون مواضع بی‌نظیر و روشنگرانه امام خمینی (ره) بود به بهانه سخنرانی شخصیتی که مواضع‌اش همواره در چارچوب نظام بوده و از خطوط قرمز عبور نمی‌کرده، با هماهنگی مراکزی خاص، بطور وحشیانه‌ای حمله کردند و به تخریب این حسینه پرداختند.

در این یورش، مردم اعم از زن و مرد را با هتاکی و فحاشی کتک زدند و اموال آنان را از بین بردند و در کنار منزل امام با شکستن درب و پنجره‌ها به ایجاد رعب و وحشت پرداختند.

در شب عاشورای حسینی، شیعه حسین (ع) را در ماتم حسین (ع) می‌زنند و هر آن‌چه که می‌خواهند در امنیت کامل انجام می‌دهند.
امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح با خشونتی وصف‌ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابر گزارش‌های رسیده تعدادی از هم‌وطنان را به شهادت رساندند.

آنان که هویت و شناسنامه این انقلابند و در روزگار مبارزه در صف اول مبارزان بودند، بیاد دارند که در عاشورای ۱۳۴۲ تظاهراتی عظیم با شعارهایی تند علیه شاه صورت گرفت اما رژیم ستم شاهی حرمت عاشورا نگاه داشت و کشتار، سرکوب و دستگیری رهبران مبارزه و در راس آن امام را به روزهای بعد موکول کرد.

براستی چه شده است که حکومت برخاسته از قیام عاشورا، در روز عاشورا دست بر خون مردم برده و جماعتی وحشی را به جان مردم انداخته است.
یا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمی‌شود و آنان را به خاک و خون می‌کشند. یا رب چه شده است که حرمت خون مردم در این ماه عزیز هم رعایت نمی‌گردد. یا رب چه شده است که برگزاری مراسمِ ختم مرجع تقلیدی مجاهد و مبارز تحمل نمی‌گردد و مراکز مقدس، بیت و حسینه بنیان‌گذار این نظام در شب عاشورا مورد تهاجم و تخریب قرار می‌گیرد.

اینجانب این مصیبت بزرگ و گناه نابخشودنی را به محضر حضرت صاحب الزمان (عج)، ملت بزرگ ایران و خانواده‌های آسیب دیده تسلیت عرض می‌کنم و در پرتو آموزه جاودانه اباعبداله در ظهر عاشورا فریاد می‌زنم که اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید.

مهدی کروبی
۶ دی ۱۳۸۸ برابر با ۱۰ محرم الحرام ۱۴۳۲

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

esle hamisheh ngabele tahsin hastand ishan

-- jabiz66@yahoo.com ، Dec 27, 2009

دمت گرم شیخ

-- بدون نام ، Dec 27, 2009

خیلی مؤثر و متین بود اما متاسفانه برخی با آموزه های غلط و تحلیل های دروغ و بی محتوی جوانان بسیج و سپاه را به جان مردم بی دفاع انداخته اند.غافل از آنکه بر شاخ نشسته اند و بن می برند.

-- مجید ، Dec 27, 2009

خامنه ای یزید شده//// روی یزید سفید شده!!!

ای آفتاب خوبان می جوشد اندرونم
یک ساعتم بگنجان در سایه ی عنایت

-- مهرتاش ، Dec 27, 2009

"به استقبال غزل حافظ "

بلبل شوریده باز آید به بستان غم مخور
نو گل پژمرده گردد باز خندان غم مخور
بر سپاه غم بتازد لشکر فتح و سرور
بر سیاهی چیره آید مهر تابان غم مخور
هستی گل گر بدست باد دی تاراج رفت
چونکه میاید نوید نوبهاران غم مخور
گرچه منزل بس خطرناکست و مقصددوردست
می برد چون کاروان این ره به پایان غم مخور
در زمین تفته ار لبها شده چاک از عطش
دارم امید نوازشهای باران غم مخور
پهلوانان را اگر کشتند در آوردگاه
باز می آید به میدان گرد میدان غم مخور
گر به راه معبد خورشید داری عزم جزم
از شکست و تهمت و از رنج و حرمان غم مخور
گرچه از بام وطن مرغ سعادت پر گرفت
باز می آید هما بر بام ایران غم مخور

-- اندیشه ، Dec 27, 2009

Dorud bar sheikheh eslahat

-- Kaveh ، Dec 27, 2009

یاران سپیده می‌‌دمد از بامداد خون
ایران ز بند می‌‌رهد آزاد می‌‌شود

-- اندیشه ، Dec 27, 2009

مثل همیشه ثابت قدم و حامی ملت
به نوبه خود تشکر می کنم شیخ . باشد که خداوند موجبات رهایی ملت را هر چه سریعتر در پناه توجهات بی دریغ حضرت صاحب فراهم کناد.

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

آقای کروبی شما همواره از جمله همراه کنندگان مردم در جنبش آزادی خواهی بودید.ولی از نطر من با اوضاع پیش آمده بهتر است دیگر به دنبال آرمانهایتان در انقلاب اسلامی نباشید.مردم دلیر ایران به اندازه کافی از سیاسی شدن دین و حکومت دینی عبرت گرفته اند.ضمن اینکه اطمه ای که به دین در این 30 سال وارد آمد در طول تاریخ بی سابقه است.به راستی که ما به دنبال جمهوریت نظامیم نه اسلامیت آن.  

-- سامان ، Dec 28, 2009

ZENDEH BAD AZADI...KHONI KE DAR RAG MAST HEDYE BE AZADI BAD

-- azad ، Dec 28, 2009

آقای کروبی عزیز
به نظره اینجانب تمامه گرفتاریها به علته اصله ولایت فقیه میباشد که به وسیله خمینی به این ملت تحمیل شد و البته دلیله کنار گذشته شدن آقای منتظری هم از جانشینی هم به علته نامه ایشان به خمینی برای اعتراض به کشتار ساله ۶۷ بود و البته بنده کشف جدیدی نکرده ام چون ملته ایران روزانه در قیام خود بر نابودی اصله ولایت تاکید میکنند پس شما هم بهتر است که از خمینی و اصله ولایت دیگر صحبت نکنید و از گذشته خود در پیشگاهه ملت عذر تقصیر بخواهید

-- behzad ، Dec 28, 2009

آقاي کروبي ،دم از امام وشهدا و انقلاب زدي و عليه آن ها شعار دادي و حرکت کردي؟در لباس رسول الله اجازه مي دهي به امام حسين (ع) فرزند رسول الله وکتاب رسول يعني قران توهين شود؟
آقايان موسوي وکروبي ،ما شش ماه تحمل کرديم حرکات نابجا واشتباه ومغرضانه تان را.ديگر طاقتمان طاق شده وکاسه صبرمان لبريز.اگر اين حرکات ادامه پيدا کند مامي دانيم وشما و اراذلي که نظم عمومي رامختل مي کنند.همان عده اي که خيال مي کنند ايران فقط تهران است و تهران هم فقط بالاي شهر.همان يزيدياني که فرياديا حسين سرداده اند. همان هايي که با شعار ياحسين ميرحسين دنبال حذف اسلاميت نظام بودند.همان بوالهوساني که اسلاميت را مانع هرج ومرج طلبي و آزادي هاي جنسي خود مي دانند.

-- رضا ، Dec 28, 2009

لعنت الله علی القوم الظالمین
انشاالله به زودی همه این ظالمین رو به سزای اعمالشون می رسونیم.

-- amir ، Dec 28, 2009

ذهنیت ورفتار خامنه ای و حکومتیان شبیه باقدامات شاه واطرافیان او در سال 57 است . اکنون رژیم درپرتگاه سقوط است وخود حکومتگران بخوبی اینرامیدانند. حمله وکشتار مردم بیگناه درروز عاشورای امام حسین بخوبی سردرگمی واقدامات کور ومایوسانه رژیم را نشان میدهد.
امید این بود که مبارزات متین وقانونی جنبش سبز بتدریج مسیر مبارزات دموکراتیک وتغیر ارام حکومت را هموار کند ولی سردمداران لمپن رژیم که مایل به واگذاری حکومت بشکل مسالمت امیز نیستند باوحشیگری وخشونت خودرا بلبه پرتگاه میبرند.
امروزبخاطر فشار بیش از حد وکمک وسائل ارتباطی جدید مثل اینترنت فیس بوک اس ام اس ویدئو فون رادیو های ان لاین پادکست ها وغیره اخبار در چند دقیقه بتمام دنیا مخابره و جهانیان بااقدامات خصمانه وتصمیمات احمقانه خامنه ای ودست نشاندگان لمپنش اشنا شده وبلا فاصله عکس العمل نشان میدهند بنابراین سیستم وامانده استبدادی بزودی گورخودرا میکند.
درود بمردان وزنان مبارز راه ازادی - سربلند ایران سرزمین رنج کشیده و محرم ما.

-- کاوه ، Dec 28, 2009

درود بر شیخ شجاع اصلاحات

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

شماها كه با سوت و كف زدنهاتون در روز عاشورا نشون داديد چقدر آزاده هستيد

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

اگر امام حسین(ره) انتقام مردم رو از این بی همه چیز ها نگیرد باید برای اسلام ومسلمان بودنمان خون گریه کنیم

-- ahmad ، Dec 28, 2009

خامنه ای رفتنی است

-- م.ن ، Dec 28, 2009

درود بر شیخ المشایخ زمان ، شیخ مهدی کروبی
خامنه ای قاتله ولایتش باطله

-- امیر سبز ، Dec 28, 2009

کروبی دوست داریم

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

نيمه شب فرا رسيده است
بياييد سری به فردا بزنيم
که هجوم خورشيد بر سايه ها نزديک است
من نمی توانم زنده نباشم
تو میتوانی آیا ؟

-- یک همراه ، Dec 28, 2009

چه کسی مردم را در روز عاشورا می کشد شما با این بیانیه های منحرف کننده ی تان یا نیروهای مخلص و صادق انتظامی شما از حسین فاطمه چه می دانید اصلا نمازهایتان را سروقت می خوانیم براستی که اگر می خواندید اینگونه سخن نمی گفتید .کشور صاحب الزمان را برهم زده اید خوب رویی دارید که به آقا تسلیت می گویید .وای بر شما ...

-- احمد بن محمد ، Dec 28, 2009

درود بر شيخ..

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

متاسفم

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

افرادي نظير آقاي كروبي اندك آبروي براي اسلام را حفظ كرده اند درود بر كروبي

-- فاطمه ، Dec 28, 2009

آقای کروبی شما را چه شده است که همه وقایع را وارونه می‌بینید تو را به خدا اگر از امام خمینی(ره) خجالت نمی‌کشید از روی امام حسین شرمگین شوید. بس کنید این جنگ با نظام جمهوری اسلامی را.

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

دوست داریم شیخ

-- yaser ، Dec 28, 2009

Ba droud faravan bar yn chykh ké hanouz az emdade hay ghybi sohbate mikonae midanad ké yn ha na din darand na vojdan bé har jahat baz ham bé chema droud mifrestam

-- Robert morteza ، Dec 28, 2009

تشكر از شيخ عزيز كه صداي گويا و رساي ملت ايران است

-- متين ، Dec 28, 2009

بله جناب اقای کروبی یکی از شجاعان زمان الان است که او را باید با طلعه و زبیر زمان امیر المومنین یکی دانست

-- پیر کروبی ، Dec 28, 2009

آقای کروبی باید می گفتند, درست است که دین دارید, دست کم کمی هم آزادگی داشته باشید.

-- علی شاهرخی ، Dec 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)