تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
گفت و ‏گو با اسماعیل گرامی‌مقدم، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

«تعطیلی دفتر مهدی کروبی با حکم دادستانی بوده است»

مریم محمدی
mmohammadi@radiozamaneh.com

در میان اخبار ضد و نقیضی که در مورد پی‏گیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر و تحقیق در مورد خشونت‏های انجام شده علیه آنان منتشر می‏شود؛ خبر بسته شدن دفتر آقای مهدی کروبی که نقش مشخصی را در این پی‏گیری‏ها بر عهده دارد و هم‏چنین دفتر حزب اعتماد ملی که آقای کروبی مؤسس و دبیرکل آن است؛ نگرانی‏های تازه‏ای را ایجاد کرده است.
در مورد این خبر، گفت و ‏گویی با اسماعیل گرامی‌مقدم، از همکاران آقای کروبی و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، انجام داده‏ام:

Download it Here!

آقای گرامی‌مقدم ابتدا درباره‏ی بستن دفتر آقای کروبی چنین توضیح می‏دهد:

حدود ساعت سه بعدازظهرِ سه شنبه هفدهم شهریور، مأموران دادستانی تهران وارد دفتر آقای کروبی شدند و حکمی را به آقای کروبی ارائه دادند که طبق آن به بازرسی دفتر ایشان و جمع‏آوری اسناد و مدارک پرداختند. آنان حکم بازداشت سردبیر سایت «سحام نیوز»، آقای محمد داوری را نیز همراه داشتند.
بعد از آن افرادی را که در دفتر حضور داشتند، چه کسانی که برای ملاقات با حاج آقا به آن‏جا آمده بودند و چه کسانی که برای شرکت در جلسه‏ی حزبی و سیاسی حضور داشتند، همه را بازجویی کردند.


اسماعیل گرامی‌مقدم، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

این بازجویی همان‏جا صورت گرفت؟

بله؛ در یکی از سالن‏های دفتر آقای کروبی انجام شد و بعد از آن نیز از کسانی که بازجویی شده بودند، خواستند که دفتر را ترک کنند. از آقای کروبی هم خواسته شد که به عنوان آخرین نفر دفتر را ترک کند و سپس دفتر پلمپ شود. آقای داوری را نیز بازداشت کردند و با خود بردند.

با توجه به این که دیروز ملاقاتی میان آقای کروبی و نمایندگان رییس قوه‏ی قضاییه، آقای لاریجانی، صورت گرفته بود؛ آیا این اقدام دادستانی تهران عجیب نیست؟ با توجه به این که گویا آقای کروبی نیز از جلسه‏ی دیروز راضی بوده‏ است.

بله؛ جلسه‏ی خوبی با نمایندگان قوه‏ی قضاییه داشتند. من امروز برای باخبر شدن از جریان جلسه‏ی دیروز، پیش آقای کروبی رفته بودم که ایشان از جلسه‏ای که با آقای اژه‏ای و دو تن دیگر از نمایندگان آقای لاریجانی داشت، خیلی راضی بود و ابراز خوشحالی می‏کرد از این که مدارک و اسناد ایشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اما با این همه مطمئن هستید که حکم به امضای دادستان جدید تهران بوده است؟

ما هنوز در این خصوص خبر خاصی نداریم. از آقای کروبی هم پرسیدم که آیا امضای آقای جعفری را پای حکم دیده‏اند؟ ایشان گفت که: «بله، حکم را به من نشان دادند و از دادستانی بود». ولی خبری هم داریم که برخی از خبرنگاران به آقای جعفری زنگ زده‏اند و از ایشان در این باره جویا شده‏اند؛ اما ایشان اظهار بی‏اطلاعی کرده است.

در هر صورت آن‏چه که مسلم است، مأمورین از دادستانی بودند. چون حکم داشتند و یکی از آنان نیز عنوان کرد که از دادستانی آمد‏ه‏اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کروبی عزیز شجاعت و دلاوریت را هرگز فراموش نمی کنیم.

-- بدون نام ، Sep 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)