تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دختر نوجوان باردار پیلین، مهم‌تر از جان مک‌کین

نیک‌آهنگ کوثر
nikahang@radiozamaneh.com

همان‌طور که پیشبینی شده بود، برنامه‌های روز اول گردهمایی جمهوری‌خواهان، به‌خاطر وقوع طوفان گوستاو در جنوب شرقی ایالات متحده باعث تغییر برنامه‌های کلی شد و محل همایش بیشتر محلی برای جمع آوری کمک و همدردی با قربانیان توفان بود.

Download it Here!

قرار بود در روز اول، رییس‌جمهوری آمریکا و معاون اول‌اش سخنرانان اصلی باشند و همایش عملاً محلی برای تبلیغ کاندیدای جمهوری‌خواهان باشد. اما با تدبیر برنامه‌ریزان، برای نشان دادن احساس مسوولیت حزب که می‌خواهد با شعار امسال‌اش نشان دهد برای جمهوری‌خواهان میهن، مهم‌ترین چیز است برنامه‌های اصلی روز اول لغو شدند.

به همین دلیل، همسر جان مک‌کین و همسر بوش برای جلب توجه مردم به مساله طوفان، روی صحنه حاضر شدند و برای حاضران و میلیون‌ها نفر ناظر تلویزیونی سخن گفتند.


لورا بوش،بانوی اول آمریکا به همراه همسر جان مک‌کین/ عکس: رویترز

اما مهم‌ترین خبر روز اول گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان که باعث دردسر زیادی برای تحلیل‌گران حزب جمهوری‌خواه شد، افشای حاملگی بریستول، دختر مجرد ۱۷ ساله سارا پیلین، نامزد معاون اولی حزب بود.

پیلین که از طرفداران جلوگیری رابطه جنسی پیش از ازدواج و مخالف برنامه‌های آموزش جنسی در مدارس است‌، وقتی چند وبلاگ‌نویس شایعه کردند که نوزاد فرماندار آلاسکا در حقیقت فرزند دخترش است، مجبور شد این شایعه را تکذیب، ولی تایید کند که دختر ۱۷ ساله‌اش، ۵ ماهه حامله است.


خانواده سارا پیلین / عکس: رویترز

از طرف دیگر با مطرح شدن مساله سو‌استفاده پیلین از قدرت برای برکناری یکی از افراد بخش انتظامی آلاسکا، بسیاری از خبرنگاران راهی این ایالت شده‌اند تا به بررسی پیشینه او بپردازند.

گفته می‌شود که اعضای ستاد تحقیق مک‌کین که پیلین را به معاون اولی برگزید، اطلاع چندانی از سوابق او نداشته است و حتی روزنامه محلی شهر کوچکی را که پیلین شهردارش بوده ورق نزده‌اند.

معمولاً کمیته‌های گزینش، همه اطلاعات و پیشینه نامزدهای بالقوه معاون اولی را بررسی می‌کنند تا اگر پرونده‌ای در کار باشد، بتوانند توجیهات و توضیحات بعد از معرفی نامزد نهایی را پیشاپیش آماده کنند.


خانواده سارا پیلین - بریستول برادر خردسالش را بغل کرده / عکس: رویترز

دیروز گروهی از وکلا و مدیران تبلیغات ستاد مک‌کین برای کنترل اوضاع راهی آلاسکا شدند تا جلوی موج تخریبی احتمالی علیه سارا پیلین گرفته شود.

از طرف دیگر فعالان کلیساهای اونجلیست با حمایت از سارا پیلین و دختر ۱۷ ساله‌اش که حاضر به سقط جنین نشده، در تلاش‌اند بازی را به نفع پیلین برگردانند. پیلین و همسرش رسماً اعلام کردند که دخترشان با پدر کودک به دنیا نیامده، ازدواج خواهد کرد و خانواده از ا‌ین زوج جوان حمایت می‌کند.


خانواده سارا پیلین / عکس: رویترز

با آن‌که روز گذشته باراک اوباما از طرفدارانش خواست وارد مسایل زندگی خانوادگی کاندیداها از جمله ماجرای دختر حامله پیلین نشوند، اما بسیاری از مجریان برنامه‌های رادیویی طرفدار او به حزب جمهوری‌خواه به‌خاطر استانداردهای دو‌گانه‌اش در مورد ارزش‌های اخلاقی خانوادگی حمله کردند.

به گفته بعضی از این برنامه‌سازان، اگر یک کاندیدای دموکرات دچار چنین وضعیتی می‌شد، جمهوری‌خواهان سعی می‌کردند به روش‌های مختلف عدم پایبندی نامزد و خانواده‌اش به ارزش را بزرگ کنند و توجه رای‌دهندگان را به موضوعات خانوادگی بکشانند.

در ایالات متحده، معمولاً دموکرات‌ها متهم به بی‌بند و باری بوده‌اند اما در طول چند سال اخیر، با برملا شدن روابط خارج از عرف تعدادی از نمایندگان کنگره و یک سناتور جمهوری‌خواه، توپ در زمین این حزب افتاده است.


سارا پیلین، نامزد معاون اولی معاون مک‌کین / عکس: رویترز

در حال حاضر کار سخت ستاد مک‌کین و کارشناسان طرفدار او مقابله با مسایل مختلف مرتبط با سارا پیلین از جمله کمبود تجربه‌اش در عرصه ملی و بین‌المللی و مسایل خانوادگی‌اش است و کمتر وقت داشته‌اند به تبلیغ خود مک‌کین بپردازند.

با آرام شدن تدریجی توفان گوستاو، به نظر می‌رسد همایش به برنامه تعیین شده قبلی برگردد و شاید جورج بوش بتواند از طریق ماهواره برای نمایندگان حزبی حاضر در گردهمایی سخنرانی کند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

8 سال پیش در مبارزات انتخاباتی میان الگور و بوش همه چیز به نفع الگور پیش میرفت تا اینکه موقع پیاده شدن از هواپیما پای او پیچ خورد و نزدیک بود بیافتد
آن موقع تمام رسانه های مخالف این سئوال را مطرح کردند که یک نفر که نمیتواند راه برود چگونه میتواند رئیس جمهور شود و محبوبیت او را تضعیف کردند

-- بدون نام ، Sep 3, 2008

با سلام
اين برنامه ها نشان از اين دارد كه هنوز در مهد تمدن كاذب دنيا مسايل شخصي مقامات خبرساز است نه كار براي مردم و اصالت و مسايل مملكت داري و سياست كلي جامعه و ... !
مردم عادي امريكا درهر حال فقط به فكر كندن از وضعيت دولت هستند و گر نه هيچ كدام از مقامات آنجا نه به فكر مردم هستند و نه اصلاً كاري به مردم دارند. در حالي كه ادعاي دموكراسي هم دارند.

-- ------------taghinejad ، Nov 1, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)