تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

علی شکوری‌راد دوباره بازداشت شد

علی شکوری‌راد، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی به اتهام «تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب» دوباره بازداشت شد.

به گزارش تارنمای دادستانی تهران، شکوری‌راد به دلیل انتساب «سخنان کذب و خلاف واقع» به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، امروز احضار شده و با تشدید قرار وثیقه به زندان معرفی شده است.


آیت‌الله لاریجانی سخنان شکوری‌راد را تکذیب کرده است

شکوری‌راد چند روز پیش در مناظره با عبدالرضا داوری، مدیر عامل پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان برگزار شد، خطاب به وی گفته بود: «رسانه‌های خود شما گفتند كه علی لاریجانی تلفنی به آقای موسوی تبریک گفت، وی آن را تكذیب نكرد چنین مطالبی راجع به آقای صادق لاریجانی نیز وجود دارد كه تاكنون بنا به دلایلی رسانه‌ای نشده است و اگر لازم بود این كار را انجام خواهد شد.»

با این حال به گفته دادستانی تهران، آیت‌الله لاریجانی این سخنان را به «صراحت» تکذیب کرده است.

علی شکوری‌راد، ٢٠ مهرماه ٨٩ نیز به دلیل اتهامات «امنیتی» بازداشت شده بود اما ششم آبان ٨٩ با دخالت آیت‌الله موسی شبیری زنجانی از زندان آزاد شد.

شکوری‌راد افشای سخنان «سردار مشفق» را که به گفته وی جزو «كادر مركزی كودتا» بوده از مهم‌ترین اسناد «مهندسی کردن انتخابات» سال گذشته نامیده است

شکوری‌راد همچنین در این مناظره که متن آن در تارنمای شخصی‌اش منتشر شده، گفته است: «بلافاصله پس از انتخابات، بلایی بر روزگار معترضان آمد كه تمام اسناد و مدارک آن‌ها را گرفتند و حتی مدارک كمیته صیانت از آراء هم از بین رفت و اصولاً بخشی از كودتا از بین بردن آن‌ها بود.»

مخالفان دولت می‌گویند که در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال گذشته، محمود احمدی‌نژاد با «تقلب، کودتا و دخالت نهادهای امنیتی و نظامی» به عنوان فرد پیروز معرفی شده است.

شکوری‌راد افشای سخنان «سردار مشفق» را که به گفته وی جزو «كادر مركزی كودتا» بوده از مهم‌ترین اسناد «مهندسی کردن انتخابات» سال گذشته نامیده است.

پاییز سال ٨٨ فایل صوتی از فردی به نام «سردار مشفق» منتشر شد که در آن وی در یک نشست ظاهراً امنیتی به نقش سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در هدایت انتخابات ٢٢ خرداد ٨٨ اشاره کرده بود.

پس از انتشار این سخنان، هفت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ۱۷ مرداد ماه ٨٩ با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران نسبت به «دخالت غیرقانونی» یک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعلام جرم کرده بودند.

محسن امین‌زاده، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، عبداله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن صفایی‌فراهانی و محسن میردامادی هفت نفری هستند که این شکایت را امضا کرده‌اند. آن‌ها در این شکایت، از «سردار مشفق» و یک گروه اطلاعاتی و نظامی به عنوان متهمان دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری نام برده‌اند.

پس از برگزاری انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در سال گذشته، بسیاری از اعضای جبهه مشارکت بازداشت شدند.

به نوشته تارنمای نوروز که به جبهه مشارکت وابسته است، هم‌اکنون ١٦ عضو این حزب از جمله «محسن میردامادی، دبیر کل، عبدالله رمضان‌زاده، قائم‌مقام دبیر کل، مصطفی تاج‌زاده و محسن صفایی فراهانی از اعضای شورای مرکزی» در زندان هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چرا مسول انتخابات در وزارت کشور را بلافاصله ترفيع دادند و وزير آموزش عالی کردند؟ چرا اينهمه را کشتند و شکنجه کردند و بزندان انداختند؟...چرا ميخواهند مملکت را بفلاکت بکشند؟..ماموريتشان چيست ؟...؟

-- Navid ، Dec 9, 2010

شایع شد که زنی از پای سنگسار و یا چوبه دار، به کانون خانواده باز گشت. شایع شد پسر آن زن که به جرم دفاع از مادر در بند است آزاد شده و عکسی در سایه و بغل او گرفته است. در خانه، این مقدس ترین جای جهان. شایع شد دو خبرنگار آلمانی که اخبار مظلومیت یک زن در حکومت بی رحم اسلامی را پوشش می داده اند، از بند دستگاه قضای ولایی رسته اند.

دنیا ماند که این همه رافت برای چیست؟ آیا حکومت اسلامی بر سر عقل آمده؟ آیا تلاشهای بین المللی مثمر افتاده اند؟ آیا آقا خواب نما شده است؟ آیا حیوان جمهوری اسلامی، انسان شده است؟

و شایعه در نیم روزی تکذیب شد. جانیان با موزیانه خنده های فتحی که بر لب داشتند، به جهان، این پیام را مخابره کردند:

بیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا!!!!!!!

آنها به جهان این پیام را مخابره کردند که خیر، ما همان جانیان و خونخواران بی رحمیم و انسان و انسانیت برایمان پشیزی ارزش ندارد. آنها به همه فهماندند که هیچ چیز را بیش از خون تازه دوست ندارند و همچنان بر مسیر نقض آشکار حقوق بشر پای می فشارند و وجدان جهان برایشان ارزشی ندارد. آنها به همه پیام دادند که سکینه پای چوبه دار می ماند، پسرش در بند می ماند و خبرنگاران نیز محکوم به سکوت و محبوس خواهند ماند. آنها به جهان پیام دادند که از این مجنون، انتظار تعقل نداشته باشد.

-- بدون نام ، Dec 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)