تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تأسف دادستان تهران از اظهارات وزير ارشاد

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نسبت به اظهارات محمد حسينی وزير ارشاد در مورد پرونده روزنامه ايران و موضوع مهدی هاشمی، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) جعفری دولت‌آبادی گفت: «مطالبی به نقل از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رسيدگی به موضوع پرونده روزنامه ايران مطرح شده است که اميدواريم اين اظهارات صحت نداشته باشد.»


دادستان تهران همچنين اين اظهارنظرها را «بدون در نظر گرفتن قوانين و مقررات» دانست.

وی گفت: «چون در مورد روزنامه‌ ايران پرونده قضايی تشکيل شده و رسيدگی به آن در حال انجام است انتظار می‌رود مقامات اجرايی و تقنينی به نحوی اظهارنظر نکنند که شائبه تلاش آنان برای تأثيرگذاری در فرآيند قضايی به اذهان متبادر شود.»

جعفری دولت‌آبادی: در صورت تکرار اين قبيل اظهارنظرها، در مورد مرتکب يا مرتکبان وفق مقررات اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

چهارشنبه، ۱۷ آذرماه جاری، محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سخنان عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در مورد انتشار دفاعيات مدير مسئول روزنامه ايران عليه مهدی هاشمی، واکنش نشان داد.

حسينی در اين رابطه اظهار داشت: «شايد انتقاداتی به انتشار اين مطلب وارد باشد اما مانع‌تراشی برای اين مسئله اشتباه است.»

وزير ارشاد با مناسب ندانستن اين رفتار گفت: «اين موضع‌گيری از سوی دستگاه‌ها و افراد، حمايت [از مهدی هاشمی] تلقی ‌شده و اشتباه است.»

يک روز پيش از اين اظهارنظر، دادستان تهران در مورد دادگاه کاوه اشتهاردی، مديرمسئول روزنامه‌ ايران که در پی شکايت مهدی هاشمی، فرزند علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، برگزار شد، گفته بود رسانه‌هايی که متن لايحه‌ دفاعيه‌ اشتهاردی را به‌طور کامل منتشر کرد‌ه‌اند، مورد پيگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کاوه اشتهاردی، مدير مسئول روزنامه ايران در دفاعيه طولانی خود ضمن وابسته خواندن مهدی هاشمی به «استعمار پير انگليس» و بررسی گذشته وی پای چندين نفر از مسئولان حکومتی را نيز به‌ميان کشيده بود.

جعفری دولت‌آبادی در ادامه واکنش خود نسبت به سخنان وزير ارشاد افزود: «بارها تأکيد شده است که قوه قضاييه مدعی مهدی هاشمی است، بنابراين ارتباط دادن اقدام مدير مسئول يک نشريه که در مورد آن اعلام جرم شده است با پرونده‌ مهدی هاشمی محلی از اعراب نداشته و به نوعی خلط مبحث است.»

وی تأکيد کرد که دستگاه قضايی در مورد پرونده مهدی هاشمی اقدامات لازم را انجام داده و با وی در صورت ورود به ايران طبق مقررات اقدام خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی افزود: «در صورت تکرار اين قبيل اظهارنظرها، در مورد مرتکب يا مرتکبان وفق مقررات اقدام لازم به عمل خواهد آمد.»

مهدی هاشمی، که در انتخابات جنجالی سال گذشته رياست‌ جمهوری ايران از حاميان ميرحسين موسوی به‌شمار می‌رفت، پس از انتخابات به بريتانيا سفر کرد و هم‌اکنون در خارج از ايران به‌سر می‌برد.

اين فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان، از سوی حاميان دولت به «دخالت در فتنه سال ٨٨ و ارتباط با بيگانگان» متهم شده است. حکومت ايران از اعتراض به نتيجه انتخابات سال گذشته رياست‌جمهوری ايران به عنوان «فتنه» ياد می‌کند.

مقامات قضايی ايران در يک سال گذشته از «احضار مهدی هاشمی و توجه نکردن او به احضار» خبر داده بودند اما مهدی هاشمی می‌گويد که اين احضاريه ايراد قانونی داشته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زالوها بجان هم افتاده اند....

-- مهران ، Dec 10, 2010

با مهران کاملا موافقم، مشتی زورگو مثل بختک افتاده اند روی این ملت

-- آزاده ، Dec 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)