تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
مادر نازنین خسروانی:

«مصاحبه می‌کنم تا مسئولان صدایم را بشنوند»

اعظم افشاریان مادر نازنین خسروانی، روزنامه‌نگاری که از ١٢ آبان ٨٩ در زندان است، می‌گوید که برای رساندن صدایش به گوش مسئولان قوه قضائیه ایران با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند.

افشاریان در‌ گفت‌وگو با تارنمای فارسی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از مسئولان قوه قضائیه خواسته تا به او اجازه دهند که فرزندش را ملاقات و از سلامتش اطمینان پیدا کند.


مادر این روزنامه‌نگار زندانی افزوده: «گفت‌وگو کردن حق من است. چون من هر روز به دادگاه انقلاب، دادستانی و زندان اوین می‌روم و یک کلمه جواب نمی‌گیرم. فکر می کنم از طریق مصاحبه کردن شاید بتوانم صدایم را به گوش مسولان برسانم.»

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران مدتی پیش اعلام کرد که نازنین خسروانی به دلیل «جرائم امنیتی» بازداشت شده اما خانم افشاریان در مصاحبه با کمپین بین‌المللی حقوق بشر این اتهام را رد کرده و افزوده که دخترش در یک سال‌ونیم گذشته بیکار بوده است.

اعظم افشاریان: به معاون دادستان گفتم من فقط می‌خواهم بدانم که دخترم زنده است و او گفت که انشاالله زنده است. این جواب خیلی بدی برای یک مادر است

به گفته اعظم افشاریان، نازنین خسروانی حدود ۴۰ روز است که در« انفرادی» به سر می‌برد و فقط «یک ثانیه» تماس گرفته و گفته که در انفرادی و بند ۲۰۹ زندان اوین است.

وی افزود: «آخرین باری که به دادستانی رفتم، گریه‌ام گرفت. به معاون دادستان گفتم من فقط می‌خواهم بدانم که دخترم زنده است و او گفت که انشاالله زنده است. این جواب خیلی بدی برای یک مادر است. من فقط از آقای دادستان خواهش دارم که اجازه ملاقات حضوری با دخترم را به من بدهند تا بلکه بدانم حالش خوب است، ببینمش و صدایش را بشنوم.»

با وجود صدور قرار کفالت برای نازنين خسروانی، مسئولان زندان اوين از دريافت کفالت برای وی خودداری می‌کنند و می‌گویند که نازنين تحت نظر مقامات قضايی است و شرايط آزادی را ندارد.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران ٢٨ آبان گذشته به نقل از «يک منبع آگاه» خبر داده بود که نازنين خسروانی ممنوع‌الملاقات است و مأموران از ارائه هرگونه توضيحی در مورد دليل اين موضوع خودداری کرده‌اند.

نازنين خسروانی پيش‌تر در روزنامه‌های اصلاح‌طلب بهار، دوران امروز، سرمايه و کارگزاران که همگی توقيف شده‌اند، کار می‌کرد.

در يک سال گذشته و پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست‌جمهوری در ايران، ده‌ها روزنامه‌نگار در اين کشور بازداشت و به حبس محکوم شده‌اند.

همچنین در تازه‌ترین برخورد با روزنامه‌نگاران در ایران، عصر روز ١٦ آذر نيروهای امنيتی پس از ورود به دفتر روزنامه شرق در تهران، احمد غلامی، سردبير، کيوان مهرگان، دبير سرويس سياسی، فرزانه روستايی، دبير سرويس‌ بين‌الملل و علی خدابخش، مديرعامل و سرمايه‌گذار این روزنامه را بازداشت کردند. دادستان تهران دلیل بازداشت این چهار نفر را نیز «جرائم امنیتی» اعلام کرده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بین‌المللی در دفاع از آزادی مطبوعات است، می‌گوید که ایران با ٢٦ روزنامه‌نگار، ٩ وب‌نگار و يک همکار مطبوعاتی زندانی، «بزرگ‌ترين زندان حرفه‌کاران رسانه‌ها در خاورميانه» است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)