تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

عیسی سحرخیز زير چادر اکسيژن

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی پس از خون‌ریزی داخلی و عمل جراحی در شرایط نامساعد جسمی قرار دارد و زیر چادر اکسیژن است.

به گزارش وب‌سايت جنبش راه سبز (جرس)، روز گذشته فشار خون اين روزنامه‌نگار برای ساعاتی روی بيست گزارش شد اما با وجود شدت بيماری، دادستان با خروج وی از زندان و انتقال به بیمارستان موافقت نکرد.


روز شنبه ۱۳ آذرماه، عيسی سحرخيز پس از خون‌ريزی داخلی در بهداری زندان رجايی‌شهر کرج تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

چون اجازه خروج از زندان برای سحرخيز صادر نشده بود، اين عمل جراحی توسط تيم پزشکی خارج از زندان در بهداری زندان رجايی‌شهر صورت گرفت.

گفته می‌شود که محل عمل جراحی اين زندانی عفونت کرده و وی به مراقبت‌های ویژه پزشکی نياز دارد.

مخالفان دولت ايران گزارش داده‌اند که عيسی سحرخيز بيش از يک سال است که در زندان‌های اوين و رجايی‌شهر در شرايط دشوار جسمی نگهداری می‌شود

وب‌سايت‌های مخالف دولت ايران گزارش داده‌اند که عيسی سحرخيز بيش از يک سال است که در زندان‌های اوين و رجايی‌شهر در شرايط دشوار جسمی نگهداری می‌شود. وی از درد شديد کمر و از کارافتادگی نسبی پای راست نيز در رنج است اما همچنان مسئولان قضايی به وی مرخصی نداده‌اند و تلاش‌های وکيل وی نيز در اين راه، بی‌نتيجه بوده است.

عیسی سحرخیز، از بنیان‌گذاران انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در ایران، تابستان سال گذشته در رويدادهای پس از انتخابات بحث‌برانگیز دهمين دوره ریاست جمهوری، بازداشت و سپس در دادگاه به سه سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی و یک سال ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

وی در طول بازداشت خود بارها در مورد «شکنجه‌ها» در زندان سخن گفته است. سحرخيز ٢٧ تیرماه ٨٩ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران گفت که از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران به اتهام «سکوت در برابر شکنجه زندانیان» شکایت خواهد کرد.

سحرخیز همچنین افزود که آیت‌الله خامنه‌ای به دلیل این‌که در حق مردم ایران «ظلم» کرده باید «برکنار» شود.

وی در آخرين نامه خود به تاريخ ششم آذر ٨٩ خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران عليه غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه که شکنجه در زندان‌های ايران را تکذيب کرده بود، شکايت کرد.

وی در اين نامه محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران و آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوی اسلامی ايران را به عنوان «عاملان مستقيم و غير مستقيم شکنجه‌ در زندان‌ها» معرفی کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شروع این جنایتها در حق این روزنامه نگار آزادیخواه با پرتاب قندان و گاز گرفتن شانه چپ ایشان در جلوی چشم دیگران بود.
اینها دارند تقاص افشای قتلهای سیاسی و آزادی مطبوعات سالهای 1376-1389 را پس می دهند.

-- نیما ، Dec 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)