تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حسین درخشان به‌طور موقت آزاد شد

حسین درخشان، وبلاگ‌نویسی که آبان سال ١٣٨٧ در ایران بازداشت شده بود، شامگاه چهارشنبه ١٧ آذر ٨٩ پس از ٢٦ ماه حبس با وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شد.

به گزارش تارنمای کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، خانواده این وبلاگ‌نویس ابراز امیدواری کرده‌اند که با صدور رأی دادگاه تجدیدنظر، وی دیگر به زندان برنگردد.


حسین درخشان درمهرماه ٨٩ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام «همکاری با دولت‌های متخاصم، تبليغ عليه نظام اسلامی، تبليغ به نفع گروهک‌های ضد انقلاب، توهين به مقدسات و راه‌اندازی و مديريت سايت‌های مبتذل و مستهجن، به ۱۹ سال و نيم حبس تعزيری، پنج سال محروميت از عضويت در احزاب و فعاليت در رسانه‌ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ ۳۰ هزار و ۷۵۰ يورو، دو هزار و ۹۰۰ دلار و ۲۰۰ پوند انگليس محکوم شد.»

وکیل حسین درخشان به حکم دادگاه بدوی اعتراض کرده اما رأی دادگاه تجدید نظر هنوز صادر نشده است. سازمان گزارشگران بدون مرز ششم مهر ٨٩ با صدور اطلاعیه‌ای با اعلام «انزجار» از صدور این حکم، آن را «سنگین‌ترین» حکم صادرشده برای یک وبلاگ‌نویس در ایران خواند.

حسین درخشان به ۱۹ سال و نيم حبس تعزيری محکوم شده است

این انجمن بین‌المللی که در دفاع از آزادی مطبوعات و روزنامه‌نگاران فعالیت می‌کند، افزود: «ما خواهان دخالت شخص محمود احمدی‌نژاد (رئیس‌جمهور ایران) برای آزادی این وبلاگ‌نویس هستیم. حسین درخشان در وبلاگ خود از اصول انقلاب اسلامی و رهبران آن و از سیاست های محمود احمدی‌نژاد دفاع می‌کرد و با تضمین نزدیکان رئیس‌جمهور مبنی بر عدم دستگیری به ایران بازگشته بود.»

حسين درخشان در خارج از ايران ابتدا از مخالفان دولت ايران به شمار می‌رفت اما به‌تدريج در وبلاگ خود به دفاع از دولت محمود احمدی‌نژاد پرداخت.

پیش از این یک منبع نزدیک به خانواده درخشان به کمپین بین‌المللی حقوق بشر گفته بود که وی در حدود ده ماه را در سلول انفرادی، «در انزوای کامل از جهان خارج» گذرانده و در طول این مدت برای «اعترافات دروغین» در خصوص ارتباط با سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) و سازمان‌های اطلاعاتی اسراییل «تحت فشار و ضرب و جرح» بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عالییییییییی است!

د. ب

-- بدون نام ، Dec 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)