تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«عاشورای ۸۸ را نمی‌توانيم فراموش کنيم»

آيت‌الله احمد جنتی، در نماز جمعه تهران گفت: «ما حادثه تلخ عاشورای ۸۸ را نمی‌توانيم فراموش کنيم.» وی افزود در اين روز مظاهر دين و اسلام مورد «اهانت» قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان در مورد وقايع روز عاشورای سال گذشته گفت: «عده‌ای که از نظام، اسلام، انقلاب، ولی فقيه و امام و رهبری عقده داشتند برای خودشان احساس کردند که در اثر حرکت لعنتی اغتشاشات ايجاد شده، زمينه برای‌شان فراهم است.»


جنتی افزود: «تصور می‌کردند نظام در سراشيبی سقوط قرار گرفته است و مسأله براندازی برای آن‌ها مطرح بود.»

وی به نقل از آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفت در حوادث پس از انتخابات مسأله انتخابات و ولايت فقيه نبود بلکه مسأله «اسلام و نظام» مطرح بود.

جنتی: مسأله ماورای ولی فقيه است، مسأله، مسأله‌ خدا، پيامبر و امام حسين است

احمد جنتی گفت در روز عاشورای سال گذشته «بهايی‌ها، منافقين، احزاب گوناگون منحرف و ضدانقلاب»، هدف مشترک «مخالفت با اسلام» که وی آن را «براندازی» خواند، دنبال می‌کردند.

وی افزود: «مسأله ماورای ولی فقيه است، مسأله، مسأله‌ خدا، پيامبر و امام حسين است؛ مسأله اين نيست که ولی فقيه نباشد.»

در روز عاشورای سال گذشته، معترضان به نتايج انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران و مخالفان حکومت اين کشور با وجود برگزاری مراسم‌های مذهبی رسمی، به خيابان‌ها آمدند و درگيری‌هايی نيز با مأموران انتظامی و امنيتی رخ داد که طی آن گروه‌های بسياری از مخالفان در اين روز و روزهای بعدی بازداشت شدند.

آيت‌الله جنتی در بخش ديگری از سخنان خود در نماز جمعه اين هفته تهران در مورد مشکل «کم‌آبی و خشکسالی» سخن گفت.

آيت‌الله جنتی با بيان اين‌که «ما اکنون گرفتار کم‌آبی و خشکسالی هستيم» افزود: «در قرآن آمده است، مصيبت‌هايی که بر شما وارد می‌شود به خاطر کارهايی ا‌ست که انجام می‌دهيد. يکی از اين مصيبت‌ها خشکسالی است.»

دبير شورای نگهبان گفت: «اگر توبه کنيم خداوند باران رحمت خود را می‌فرستد.» وی افزود: «خداوند تاکنون خيلی بزرگواری کرده و ما را مواخذه شديد به خاطر گناهان نکرده است وگرنه تا حالا مصيبت‌ها و مشکلات زياد‌تری داشتيم. خداوند از خيلی از گناهان می‌گذرد، ولی مقداری نيز می‌ماند که اين مصيبت‌ها را به بار می‌آورد.»

در روزهای اخير به‌دليل آلودگی شديد هوا در تهران و نباريدن باران در اين شهر، مشکلات متعددی پيش آمده که مسئولان کشور را مجبور اتخاذ تصميم‌های غيرمترقبه‌ای کرده است.

يکی از اين اقدامات آبپاشی آسمان تهران با هواپيماهای سمپاش و با هدف کاهش غلظت آلاينده‌ها در روز سه‌شنبه گذشته بود که با پرواز پنج هواپيما صورت گرفت اما هيچ تغييری در کيفيت هوای اين شهر به وجود نياورد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«در قرآن آمده است، مصيبت‌هايی که بر شما وارد می‌شود به خاطر کارهايی ا‌ست که انجام می‌دهيد. يکی از اين مصيبت‌ها خشکسالی است.» یکی از کارهای گناه آلود وغیر قابل بخشش نظام زندانی و عدام و شکنجه کردن مخالفان است. مصیبت بدتر از خشکسالی هم از کار افتادن عقل است.

-- بدون نام ، Dec 10, 2010

مردم ايران هم جنايات دولت کودتا رادر عاشورای ۸۸ را فراموش نخواهد کرد وبله مصيبت‌هاي بيشتري بر شما وارد می‌شود که به خاطر کارهايی ا‌ست که بر عليه مردم ومملکت ايران انجام داده ايد و می‌دهيد..

-- Mehran ، Dec 10, 2010

اگر اقاي جنتي راست ميگويد كه نيامدن باران دراثر كارهاي خلاف وگناه است پس ايشان وامثال ايشان توبه كنند ودست از خلاف بردارند تا خداوندبه اين مردم رحم كرده ونزولاتشان را بر انها سرازير نمايد

-- علي ، Dec 10, 2010

آقاي جنتي براي يک بار هم که شده راست ميگويد مگر ميتوان زير گرفتن يک انسان توسط ماشين پليس را فراموش کرد؟ مگر ميتوان پرت کردن يک انسان را از پل کالج فراموش کرد؟ مگر ميتوان چهره سردار رادان با آن همه پريشاني که چهره قاتلي را شبيه بود که تازه از صحنه جنايت آمده است را فراموش کرد؟ مگر عاشوراي 88 در تاريخ اين سرزمين بلا ديده فراموش ميشود؟

-- اشکان ، Dec 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)