تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کالین پاول وارد می‌شود

نیک‌آهنگ کوثر
nikahang@radiozamaneh.com

کالین پاول، رییس اسبق ستاد نیروهای مسلح آمریکا در دوران بوش پدر و وزیر امور خارجه آمریکا در دوره بوش پسر، بر خلاف خواست جمهوری‌خواهان، از باراک اوباما دفاع کرد و او را نامزدی خواند که به درد امروز و آینده کشورش می‌خورد.

Download it Here!

پاول که زمانی از سوی بسیاری به عنوان فردی مناسب برای هدایت حزب جمهوری‌خواه نامیده می‌شد، با این تصمیم هدف حمله‌های بسیاری قرار خواهد گرفت.

راش لیمبا، مجری رادیویی محافظه‌کار علت این حمایت را اشتراکات نژادی خوانده است. حزب جمهوری‌خواه البته پایگاه مستحکمی میان سیاهان آمریکایی ندارد.


کالین پاول بر خلاف خواست جمهوری‌خواهان از باراک اوباما دفاع کرد (عکس: رویترز)

باراک اوباما در اظهار نظری بعد از شنیدن این حمایت، گفته‌ها و حمایت پاول را یک افتخار دانست و گفت فروتنانه احساس افتخار می‌کند.

حمایت پاول از اوباما از چند منظر اهمیت دارد. اول این‌که او یکی از سابقه‌دارترین سربازان کشورش است و وضعیت نظامی آمریکا در صحنه بین‌المللی را بهتر از اکثر نظامیان آمریکایی درک می‌کند.

از سوی دیگر به عنوان وزیر امور خارجه، حساسیت‌های پیش روی آمریکا در مناطق مختلف جهان را به خوبی می‌شناسد.

این حمایت، بر هم زننده اتهام‌هایی است که جان مک‌کین علیه سابقه محدود اوباما در عرصه بین‌المللی و نظامی - امنیتی مطرح می‌کند.

پاول صبح روز یکشنبه در برنامه ملاقات با رسانه‌های شبکه ان‌بی‌سی، گفت اوباما هم شخصیت لازم را دارد و هم قدرت رهبری خودش را در بحران اقتصادی اخیر ثابت کرده است.

او هم‌چنین گفت جان مک‌کین در چند هفته گذشته بسیار پریشان عمل کرده و هر روز طرحی جدید رو کرده و نتوانسته است پای یک حرف بماند.

پاول همچنین انتخاب سارا پیلین از سوی مک‌کین را اشتباه دانست و گفت پیلین در صورت وقوع حادثه، امکان هدایت کشور را نخواهد داشت؛ اما شریک انتخاباتی اوباما، یعنی سناتور بایدن از همان اول در سطح ریاست جمهوری خواهد بود.


باراک اوباما نظر ۵۲ در‌صد رأی‌‌دهندگان را جلب کرده است (عکس: رویترز)

اما مسأله دیگری که این هفته جان مک‌کین را شدیداً آزار خواهد داد، تمرکز ویژه گروهی از رسانه‌ها روی بیماری اوست.

مک‌کین مبتلا به نوعی سرطان پوست به نام «ملانوما» است و در سال‌های گذشته چند بار مجبور به عمل جراحی شده است. حساسیت مک‌کین در حدی است که نمی‌تواند بدون حفاظ، نور آفتاب را تحمل کند.

نیویورک تایمز مدت‌هاست روی گزارشی کار کرده که نشان می‌دهد وضعیت واقعی حال مک‌کین با آن‌چه پزشکانش در گزارش پزشکی اخیرشان عنوان کرده‌اند، تفاوت‌های زیادی دارد.

بسیاری پیش‌بینی می‌کنند در صورت به قدرت رسیدن جان مک‌کین، او تا پایان دوره چهار ساله‌اش دوام نخواهد آورد و این معاون اولش، سارا پیلین است که جانشینش خواهد شد.

این مسأله زنگ خطرهایی برای کسانی است که نگرانی‌های زیادی بابت اعتقادات مذهبی خاص پیلین و بی‌تجربگی‌اش در عرصه سیاسی دارند.


پاول گفته است جان مک‌کین هر روز طرحی جدید رو کرده و نتوانسته است پای یک حرف بماند (عکس: رویترز)

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها

بر پایه تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ، باراک اوباما نظر ۵۲ در‌صد رأی‌‌دهندگان را جلب کرده، این در مقابل ۴۲ درصد مک‌کین قابل توجه است.

Share/Save/Bookmark

نقشه نظرسنجی در پولستر
حمایت کالین پاول از باراک اوباما
صفحه ویژه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

باما باید در مقابل این تیلیغات مواظب باشد زیرا جمهوریخواهان می دانند که حضور مردم در انتخابات یعنی انتخاب کردن اوباما به همین دلیل سعی دارند طوری نشان دهند که رای دادن و یا رای ندادن تاثیری در انتخاب اوباما نخواهد گذاشت و کاری کنند که مردم آمریکا برای انتخابات تلاش نکنند و در خانه بمانند بدین روش با عدم شرکت مردم و با رای جمهوریخواهان مک کین را برنده ی انتخابات کنند از طرفی حمایت پاول رنگین پوست بودن اولاما را برجسته کرده است تا سفید پوستان را جذب جمهوریخواهان کند حتی همپالگی های جرج بوش مانند سرکوزی هم دست بکار شده اند یک فرانسوی یک ملیون یورو روی برنده شدن اوباما شرط بندی کرده است جمهوری اسلامی نیز دست بکار شده و از زمانی که تنور انتخابات داغ شده حملات تروریستی در عراق را کاهش داده است حزب الله و حماس با چراغ خاموش حرکت می کنند حتی بمب گذاری ها در افغانستان هم نشان میدهد که دیگر بمب ها از تکنولوژی پائینی برخوردارند که بدست ایرانی ها ساخته نمی شود

-- فرهاد-فرياد ، Oct 20, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)