تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت کالین پاول از باراک اوباما

وزیر سابق امور خارجه ایالات متحده با انتقاد از جهت‌گیری‌های جان مک‌کین و سارا پیلین، از انتخاب باراک اوباما، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرد.


کالین پاول، وزیر سابق امور خارجه آمریکا (عکس: رویترز)

ژنرال کالین پاول که خود عضو حزب جمهوری‌خواه است، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اوباما رأی خواهد داد.

وی که در چهار سال نخست ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، وزیر خارجه آمریکا بوده است، دلیل حمایت خود را «توانایی سناتور اوباما برای ایجاد تحول و نیز روحیه بخشیدن» عنوان کرد و گفت: »او برای مقابله با بحران اقتصادی کنونی نیز از مک‌کین تواناتر است.»

آقای پاول با اشاره به این که آقای اوباما دارای معیارهای لازم برای ریاست جمهوری است، افزود که در صورت انتخاب اوباما به عنوان رییس‌جمهور، نه تنها آمریکا بلکه همه جهان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و همه باید به این اتفاق افتخار کنند.


باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا (عکس: AFP)

آن گونه که خبرگزاری فرانسه نوشته است، آقای پاول گفت که آماده خدمت در دولت احتمالی اوباماست و ایالات متحده به رییس‌جمهوری نیازمند است که سیاست‌های سال‌های اخیر این کشور را ادامه ندهد.

این در حالی است که به گزارش آسوشیتدپرس، پاول ۷۱ ساله، خود به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود.

پاول علاوه بر تصدی بر وزارت خارجه در دوره نخست ریاست جمهوری جورج بوش، مشاور امنیتی ریگان در دوران ریاست جمهوری وی و رییس ستاد مشترک ارتش در جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ نیز بوده است.


کالین پاول، وزیر سابق امور خارجه آمریکا (عکس: AFP)

کالین پاول، آمادگی اوباما و معاونش جوزف بایدن برای اداره آمریکا را نیز در مقایسه با مک‌کین و معاون وی سارا پیلین، بیشتر دانسته است.

آقای پاول به شدت مورد احترام جامعه سیاه‌پوستان ایالات متحده قرار دارد و وی را «یکی از دموکرات‌ترین جمهوری‌خواهان» قلمداد می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۴ آبان (چهارم نوامبر) برگزار می‌شود.


دیگر اخبار و مطالب در این باره
صفحه ویژه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)