تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دفتر هاشمی: احمدی‌نژاد پاسخگو باشد

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارات اسفندیار رحیم‌مشایی اعلام کرد که وی و محمود احمدی‌نژاد باید در «دادگاه صالحه» پاسخگوی اتهاماتی باشند که متوجه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده‌اند.

رحیم مشایی چند روز پیش در جمع گروهی از فعالان ستاد انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد، اتهاماتی متوجه هاشمی رفسنجانی کرده بود.

رئیس دفتر احمدی‌نژاد گفته بود که در سال‌های اخیر «آقای هاشمی مایل بود از پشتیبانی عمومی و مردمی برای فشار بر رهبری استفاده کند تا مشی رهبری در اداره امور کشور تغییر کرده و آنچه که آنها مایل بودند، اتفاق بیفتد.»


دفتر آقای هاشمی اظهارات این مقام دولتی را «غلط، غیرمنطقی» و از جمله «توهماتی» دانسته که پیش‌تر آیت‌الله علی خامنه‌ای «همگان را از آن برحذر» داشته بود.

به نوشته دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، این اظهارات رحیم‌مشایی دارای «عقبه‌ای عمیق» بوده و تلفیقی از «دروغ‌پردازی و توهین» است.

در بیانیه این دفتر، طرح چنین اتهاماتی را نشانه « توطئه‌ای بسیار پیچیده برای القای اختلاف بین ارکان نظام اسلامی» دانسته که با هدف گسترش «یاس و ناامیدی» در جامعه صورت می‌گیرد.

«بخش‌هایی از سخنان آقای مشایی تکرار سخنان رئیس ‌جمهوری در مناظره معروف است و... باید در یک دادگاه صالحه، مدعیان آن باید جوابگوی اتهامات خود باشند»

در این بیانیه همچنین به برخی اتهامات که محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌های انتخاباتی متوجه اکبر هاشمی رفسنجانی کرد، اشاره شده و آمده است: «بخش‌هایی از سخنان آقای مشایی تکرار سخنان رئیس ‌جمهوری در مناظره معروف است و... باید در یک دادگاه صالحه، مدعیان آن باید جوابگوی اتهامات خود باشند.»

احمدی‌نژاد در مناظره خود با میرحسین موسوی ادعا کرد که هاشمی در دیدار با ملک عبد‌الله پادشاه عربستان به وی گفته بود که دولت نهم بیش از شش ماه دوام نخواهد آورد.

هاشمی رفسنجانی در آن روز‌ها در واکنش به این ادعا، نامه‌ای خطاب به آقای خامنه‌ای نوشت و از سکوت وی در این مورد به طور تلویحی انتقاد کرد.

بیانیه روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت
در پیوند با این گزارش، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز چهارشنبه به یک گزارش تحلیلی خبرگزاری دولتی ایرنا واکنش نشان داده است.

«معلوم نیست مدیرعامل خبرگزاری دولتی براساس چه رویکردی، منفی بافی‌های استنباطی خویش را به عنوان خبر، روی خروجی خبرگزاری رسمی دولت قرار می‌دهد»

محمدجعفر بهداد، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا چندی پیش با انتشار تحلیلی با عنوان «مردودهای قدرناشناس» نوشته بود: «موثرترین عوامل طراحی و اجرای پروژه کودتای انتخاباتی، در ترکیب عالی‌ترین مجموعه مشورتی نظام حضور دارند.»

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتشار چنین مطلبی را «توهین آشکار» به «درایت و دوراندیشی» آیت‌الله علی خامنه‌ای دانسته و آن را «مصداق کامل توهین، افترا، نشر آکاذیب و تشویش اذهان عمومی» خوانده است.

در این بیانیه همچنین سئوال شده است: «معلوم نیست مدیرعامل خبرگزاری دولتی براساس چه رویکردی، دروغ‌پردازی را در کنار تهدید رسالت رسانه‌ای خویش قرار داده است و براساس کدام قانون و اساسنامه‌ای، منفی بافی‌های استنباطی خویش را به عنوان خبر، روی خروجی خبرگزاری رسمی دولت قرار می‌دهد.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
روایت مشایی از ادبیات جهان پیش از انتخابات

نظرهای خوانندگان

نامه سر گشاده یک جانباز به آیت الله هاشمی رفسنجانی
فاستقم کما امرت ...
آری میدانم که همچون همیشه مهربان و پدرانه گلایه ناکرده در گوشم این آیه شریفه را نجوا خواهی کرد...اما صبر تا به کی ؟ تا به کجا؟ تا جایی که محمود کذاب و ......این رئیس جمهور منصوب از طرف خدا که بتازگی و از سوی مرشد ....و معلوم الحالش مصباح این نماد ....به جانشینی و مقام نبوت رسیده ؟
آیا نمیبینید تمام آرمان های امام راحل (ره)، خون شهدای انقلاب ، همه زجر وشکنجه و مجاهدت های شما و دیگر همرزمانتان - که بالاتفاق همگی حاشیه نشین گردیده و خار در چشم و استخوان در گلو به تماشای چپاول این کفتار ها بر سر میراث ایران زمین -در راه به ثمر نشستن انقلاب ، خون شهدای مظلوم جنگ ، همت ها باقری ها زین الدین ها و هزاران سردار عزیز دیگر و از همه والاتر مبانی و پایه های شیعه بلکه کل اسلام ...نه اصلا پایه های انسانیت و مدنیت را به لرزه در آورده اند و دیگر از نرون سفاک تا رایش سوم و صدام حسین عفلقی روی همه را سفید کرده اند را نمیبینید...؟
آیا علی عالی و والا با رفیق دیروز و آشنای امروز شما !!! هیچ سنخیتی با هم دارند ؟ آیا بین رفتار و شئونات این دو سال های سال نوری فاصله را نمیبینید!!! آیا نمی نگرید که دین مصطفی را به یغما و مذهب جعفری را به مسلخ برده و ظهورمهدی موعود را به سخره و بازیچه خود واذنابشان کرده اند و بر گرده های امت اسلام تازیانه میزنند...
سکوت تا به کی ؟
اگر اصراری بر ادامه سکوت خود دارید که گویا دارید و اگراسلام اینست و مهدی موعود را چنین نایبانی است که بدانید از همین امروز روزه خواری را علی رغم صحت و سلامت نسبی بدنی ( آنچه که برایم باقی مانده از جان..!!!) پیشه کرده ام و تارک الصلوه گشته ام چه این دین به درد من و هزاران چون من نمیخورد... دینی که بر پایه ظلم و تعدی و تساهل و تسامح و تجاوز بر نوامیس مردم بناگشته مبارک خود آقایان از شما هم عاجزانه طلب عفو دارم که دیگر دماغی در سرم نیست که کنترلی بر اعمال و رفتارم باشد... هرچه خیر است ...مگر همین دیروز و شب 19 دی شصت و پنج و آغاز عملیات کربلای 5 نبود که بین آن همه پیشانی بند آن را برگزیدم..؟ لاجرم امروز هم پس از 23 سال همان را بر زبان می آورم که ....
......والسلام...
...

-- مبینا ، Aug 26, 2009

٤ سال دیگر هم به نامه نویسی و جنگ زرگرانه بین فاسقین بگذرد و جنباندن «سبز» ما هم «خاکستری» گردد.

-- بدون نام ، Aug 26, 2009

فکر نمی کردید که روزی گرگ های گرسنه و تشنه خون دست پرورده خودتان سراغتان خواهند آمد! حاج اکبر هاشمی، که به عنوان مرد زیرک « بخوان ماستمال » نظام فاسد اسلامی شناخته شده است، باید بخاطر بیاورد، که پس از افشاء قتل های زنجیره ای وحشیانه و ترور متفکران و عزیزان این مملکت در ایران و در خارج از کشور، در نماز جمعه دروغ و فریب و تزویر، فرمودند، فتیله ها را پائین بکشید! و بروید بخوابید، زیرا ما « سران حکومت اسلامی» حواسمان هست که چکار داریم می کنیم! این عاقبت سیاست بازان حرفه ای و کوته فکر و مال اندیشی است که از دین و مذهب و خدا به عنوان ابزاری برای نیل به مقاصد شخصی و این دنیایی خود سوء استفاده را می کنند. برادر حاج اکبر ماستمال و مال دوست وقت رفتن فرا رسیده است! برادران پاسدار و بسیجی که قرار بود از اسلام ناب محمدی و عزیز و نظام اسلامی دفاع و آنرا حفظ و به همه سراسر جهان با جنگ و ترور و خشونت صادر کنند، خود به شکنجه گران و متجاوزان و سرکوبگران و قاتلان و چاقو کشان و دزدان این نظام، بر علیه مردم کشور خود تبدیل شده اند، این نتیجه عمل و روش فریبکارانه و حقیرانه آخوند هایی است، همچون امثال تو! شما گدایان پست و حقیر حتی آن ٢ و٥ و ١٠ تومانی را که در زمان رژیم پهلوی با روضه خوانی و فریب مردم بدست می آوردید، برای همیشه از دست دادید. و از ما مردم ایران نخواهید که اشکی برای مذهب و دین و خدای شما چپاولگران بریزیم، ما از مرگ و دفن این نظام فاسد اهریمنی به رهبری خمینی و شاگردان او برای همیشه سپاس گذاریم.
سازمان و نهادهای سپاس و درود مردم ایران برای دفن نظام فاسد اسلامی،

-- Dafne Nezame Fasde Eslami ، Aug 26, 2009

با سلام ما متاسفانه همه چی زود یادمون میره یادمون رفته رفسنجانی با خانوادش چه بلایی سر ملت اوردن سیاه ترین دوره همین دوره ایشان بود حالا از ایشان می خواهند از ملت پشتیبانی کند پلنگی به گله میزنه از گرگ میخواهند از گله دفاع کنه ایشان کاری را میکنه که به صلاه خانوادش باشه بستگی داره کدوم ور امنیت اونا رو تضمین کنه ایشان و خانوادهشان جواب گوی ملت باید باشن در ظمن ایشان یک مهرهی سوختس نه راه پیش داره نه پس

-- aseid ، Aug 27, 2009

مبینای عزیز. دقیقا درست متوجه شدید. اسلام دقیقا و براستی همین است. آزادی شما از بند شیطان را تبریک می گویم. ما انسان ها عقل داریم که خودش خوب و بد را بخوبی تشخیص می دهد و نیازی به ملایان و دینداران برای دستور دادن به این که چه خوب و چه بد است نداریم.

-- آزاد ، Aug 27, 2009

آقای هاشمی رفسنجانی سلام شما در سایتتان و در خاطراتتان نوشته اید :

بازجوی مغرور ساواک که بارها افراد سیاسی گردن کلفتی را به زانو د رآورده بود وقتی در اطاق بازجویی را در غروب یکی از روزهای سرد زمستان سال ۴۳ باز کرد و با چهره بسیار جوان زندانی روبرو شد ، پوزخندی زد و در سلول را باز کرد و رو به همکارش در راهرو فریاد زد : " مردک ! تو که به من گفته بودی که با یک مبارز خطرناک طرفیم ! این که فقط یه بچه اس ! " و چون جوابی نشنید در سلول را محکم کوبید و با کلامی که تحقیر از سرتا پای آن سرازیر بود ، گفت : این "‌شیخ اکبر " که اسمش تا میز رئیس ساواک رفته و از نجف برای آزادیش نامه می نویسند ، تویی !؟ یعنی خمینی با امثال تو به فکر مبارزه با ماست !؟ خب حرف بزن ! .......... بازجویی ساعتی طول کشید و بازجو لحظه به لحظه پکهای عمیق تری به سیگارش می زد و عصبانیتش به مرز جنون رسیده بود چرا که " هاشمی " یکساعت حرف زده بود ولی گویی بازجو را دست انداخته بود و پیچیدگیهایی کلامش بازجو را دچار سرگیجه کرده بود و از سوی دیگر برخی جملات این روحانی جوان هم نشان از پختگی اندیشه ای داشت که به هیچ عنوان با سن و سال این شیخ کم سن و سال تناسبی نداشت چرا که هاشمی در قسمتی از بازجویی به وی گفته بود : " افراطی گری و جنجال آفرینی اصلاً در شان ما نیست ! ، اگر حرفی داشته باشیم در کمال آرامش و مستدل خواهیم گفت !؟ .......... " بازجو وقتی اتاق بازجویی را ترک می کرد احوالش با زمان ورود بسیار متفاوت بود و وقتی همکارش را دید در پاسخ به سوال او که پرسید : " هان ! چطور بود ؟ " سری تکان داد و رفت .
و من حالا به شما بگویم اگر یک اکبر دیگر همان سل و سن وارد زندان اوین یا بازداشت گاههای دیگر شود. اول او را می دهند دست پاسداران و بسیجیان و حرب الله لبنان و حماس فلسطین آنها با او تا می توانند فتح المبین بازی و تجاوز می کنند و بعد البته اگر هنوز زنده باشد با باتوم و بطری آبجو باز هم به او تجاوز می کنند تا روح پیمبر و علی و امام خمینی و خاط حضرت ایت الله سید علی خامنه ای شاد و ارواح مطهر معصومین دمیده به نور گردد.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری ایرانی

-- یک رفسنجانی به رفسجانی دیگر ، Aug 27, 2009

ای اکبر ...، آیا تو و امثال جنایتکارانی همچون تو پاسخگوی اعمال خود در این مدت ٣٠ سال بوده اید که توقع پاسخگویی از آدم ... همچون احمدی نژاد که انتخاب ولی فقیه ... که دوست و همکار همیشه در صحنه جنایات و فریبکاری تو بوده است داری! ساختن بهشت موعود در این دنیا برای خود و خانواده و نزدیکان و دوستان با چپاول مملکت و جنایت و سرکوب، و ایجاد جهنم برای مردم، عاقبتی این چنین دارد! به گفته رهبرتان خمینی ...، شما شاگردان ... و بی لیاقت و دزد، عرضه اداره یک نانوایی را هم ندارید. و دلیل آن وجود ... مثل احمدی نژاد در راًس قوه اجرائیه این نظام وحشی و فاسد اسلامی است.
ناتوایان بی لیاقت و دزد و آدم کش نظام اسلامی،

-- Dozdan va Adam koshane Nezame Eslami ، Aug 27, 2009

دوستان عزیز

آیا هر کسی‌ اگر در زمانی‌ گناهی کرد باید تا آبد آن گناه را برایش چماق کنیم و همیشه خدا به سر و رویش بکوبیم.

آقایان، من هم معتقدم آقای رفسنجانی‌ اشکالات مدیریتی داشته و به هر حال مقداری از مشکلات امروز ناشی‌ از برخورد‌های ایشان در گذشته است، نمی‌توان منکر شد که اگر ۱۵-۲۰ سال پیش با انتقادات آقای طبرزدی در پیام دانشجو با سعه صدر و منطق برخورد میشد امروز حکام جمهوری اسلامی در خلوت خود از ترس مردم نمی‌‌لرزیدند و اینگونه کشتار و جنایت نمی‌کردند، و نمی‌توان منکر موارد دیگر کجروی هم شد اما از طرف دیگر می‌‌بینیم آقای رفسنجانی‌ در طرف مردم است، دخترش فائزه و افراد دیگر خانواده‌اش در تظاهرات بازداشت میشوند و خودش در نماز جمعه کاملا از نهاد‌های سرکوب اگر فاصله می‌گیرد و در عمل به همین مردم می‌‌پیوندد.

شما را به خدا بیایید همه با هم در امروز زندگی‌ کنیم، بیایید بفهمیم که ۳۰ سال پیش همه حزب اللهی بودیم و هر کدام از ما هم سهمی در به این روز رسیدن داشته ایم و همه کس و همه چیز را نبش قبر نکنیم. نبش قبر کردن دوران گذشته باید به دست جامعه شناسان مجرب و به وسیله افراد کاملا صادق و آگاه انجام شود و باید هدف آن آسیب شناسی‌ و جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته باشد.

دوستان عزیز، در تمام اظهار نظر‌های اینجا مخالفت با هاشمی‌ را دیدم، مطمئنم که تعدادی از آنها توسط افراد صادق نوشته شده ولی‌ این را هم مطمئنم که سلسله جنبان‌های این حرکت یک سری عوامل مزدور حکومتی هستند که برای ایجاد تفرقه و شکاف بین مردم و برای تحکیم قدرت اربابان کثیفشان در همه جا کار میکنند.

شما را به خدا در دام این مزدوران نیفتید.

-- Iman ، Aug 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)