تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تصاویر جدید از «دفن مخفیانه» در بهشت‌زهرا

تارنمای «نوروز» نزدیک به جبهه مشارکت اسلامی ایران، تصاویر جدیدی از آن‌چه «دفن‌های غیرقانونی کشته‌شدگان حوادث اخیر» اعلام کرده، منتشر کرده‌است.

این وب سایت خبری، ۳۱ مرداد ماه به نقل از یکی از پرسنل «گورستان بهشت زهرا» گزارش کرد که در روزهای ۲۱ و ۲۴ تیرماه، جواز دفن ۴۴ نفر بدون ذکر نام، برای خاک‌سپاری در قطعه ۳۰۲ صادر شده‌است.

بنا بر گزارشی که امروز پنجم شهریور ماه منتشر شده‌است، تصاویر دیگری مبنی بر دفن ده‌ها جسد بدون نام و مشخصات و جواز دفن در یکی دیگر از قطعات گورستان بهشت زهرا به دست خبرنگاران نوروز رسیده‌است.
گفته می‌شود این تصاویر از طرف برخی از پرسنل بهشت زهرا ارسال شده‌است.

دست اندرکاران سایت نوروز می‌گویند که این تصاویر قبل از انتشار از طریق کانالی مطمئن برای برخی نمایندگان مجلس ارسال شده‌است و در صورت لزوم شماره قطعه مذکور در گورستان، اعلام خواهد شد.


تارنمای نوروز پس از اعلام خبر اولیه «دفن مخفیانه» در گورستان بهشت زهرا و تکذیب این خبر از سوی برخی نمایندگان مجلس و مسئولان گورستان، شماره‌های جواز دفنی که در آن‌ها نام و نشانی از متوفی نیست و تصاویری از این قبرها را منتشر کرد.

در بخشی از این گزارش آمده‌است: «در روزهای گذشته روابط عمومی سازمان بهشت زهرای تهران در گفت‌وگو با ایسنا، خبر دفن شبانه اجساد در بهشت زهرا را تکذیب کرد. این در حالیست که در هیچ کدام از خبرهایی که تا امروز در سایت نوروز منتشر شده‌است در مورد دفن شبانه جنازه‌ها صحبتی به میان نیامده بود و تنها اعلام کرده بودیم که شبانه خودروهای ناشناس و غیر سازمانی زیادی در تاریخ‌های مورد بحث وارد بهشت زهرای تهران و قطعه ۳۰۲ شده‌است.»

رئیس روابط عمومی سازمان بهشت زهرا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا قبرهای بی‌نام و نشان را متعلق به «افراد مجهول‌الهویه که در اثر سانحه رانندگی و یا احتمالاً اعتیاد به مواد مخدر فوت شده‎اند» دانسته‌است.

آقای دانش پژوه می‌گوید: «کلیه اموات دفن شده در قطعه عمومی ۳۰۲ دارای مدارک پزشکی صادره از پزشکی قانونی و یا بیمارستان‌های مربوطه بوده که این مدارک در سامانه ثبت و ضبط اطلاعات درگذشتگان موجود است.»

این در حالی است که تارنمای نوروز از در دست داشتن جوازهای دفن بدون نام و نشان و ارائه این مدارک به برخی نمایندگان مجلس خبر داده‌است.

دست اندرکاران سایت نوروز می گویند که اسنادی مبنی بر وجود اجساد در زیر این قبور نیز در دست دارند

دست اندرکاران سایت نوروز می‌گویند که اسنادی مبنی بر وجود اجساد در زیر این قبور نیز در دست دارند و تا کنون به دلیل برخی معذورات شرعی و قانونی اقدام به انتشار این تصاویر نکرده‌اند.

دست اندرکاران نوروز، هشدار داده‌اند در صورت عدم ارائه «جواب قانع‌کننده‌ای جهت روشن شدن افکار عمومی» از سوی مسئولان، تصاویر «پیکرهای خون‌آلود و کفن‌پیچ‌شده» در این قبرها را منتشر خواهند کرد.

خبرگزاری مهر روز گذشته، پس از انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر برکناری محمود رضائیان از سمت مدیرعاملی سازمان بهشت زهرای تهران، از «بازنشستگی» وی خبر داد.

سعید خال، مشاور مدیرعامل سابق بهشت زهرا، ارتباط بازنشستگی آقای رضائیان با موضوع دفن مخفیانه اجساد را تکذیب کرده‌است.

در جریان اعتراضات ۷۰ روز گذشته به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری شماری از معترضان کشته شده‌اند. مقامات ایران تا کنون جان باختن حدود ۳۰ نفر را تأئید کرده‌اند. علیرضا بهشتی، عضو کمیته پی‌گیری وضعیت بازداشت‌شدگان ستادهای مهدی کروبی و میرحسین موسوی از مرگ دست‌کم ۶۹ نفر در این رویدادها خبر داده‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
مجلس گزارش دفن اجساد را بررسی می‌کند

نظرهای خوانندگان

آفرین بر خبرنگاران شجاع ودلسوز وایرانی غیرتمند سایت وزین نوروز
این بهترین روش است واینک به نحو احسنت شما عزیزان رسالت پاک وخطیر خبرنگاری را انجام دادید .درود برشماکه این لکه ننگین وغده چرکین را تحت عنوان خبر جراحی نمودید.بی شک اجر معنوی شما کمتر از آنان نیست که در راه آزادی جنبش سبز کشته شدند ویا در اسارت طالبان می باشند...آری الحق که جوشش خون شهید خاموش نخواهد شد.

-- فریاد ملت ، Aug 27, 2009

من فکر می‌کنم بهشتی هم که در قرآن وعده داده شده یک چیزی مثل همین بهشت زهرای جمهوری قرآنی اسلامی از آب درآید.

-- جهنم‌دوست ، Aug 27, 2009

can we have a list of people who are still have not heard from their missing family memeber since the election, how many people are still in front of evin and like Sohrab Arabi's mother looking for their loved one, we have no report about this ,

-- afsaneh ، Aug 27, 2009

خواهش میکنم از مسیولین سایت نوروز که تصاویر اجساد رو منتشر کنند اینها فقط وقت طلف میکنند و آخرش از روشهای کثیفشون استفاده می کنند برای به فراموشی سپردن قضیه و ازتون از صمیم قلب سپاسگزارم
پیروزی از آن ما است

-- جیران ، Aug 27, 2009

دوست من از این به بعد بگویید بهشت ندا

-- بدون نام ، Aug 27, 2009

از"باغ شاه "زخمی انبوه چکمه پوشان از"توپخانه" خلق آتش فشان جوشان در جنگ خون وشمشیر "سرچشمه ""لاله زار "است خاک" بهشت زهرا" " بیت الحرام" مردم!"حبیب نی چی"

-- بدون نام ، Aug 27, 2009

Khomeini dar badwe worod be Iran mostaghim raft beheshte zahra va dar sokhanrani marof khod goft:Mohamad Reza Shah ghabrestanhaye mara abad kard.hal bayad porsid dar 50 sal hokomate pahlawi shah cheghdr kosht va Molah va Rohaniate Shihe cheghdar?Ro ke Ro nist sange paye ghazwin ast.in Rohaniati ke migoft hafeze maslom va bar alaye bidad ast hal mashghol irani koshi ast!!!! shah ba an hame Diktatory va hokomate ekhtenaghysh iran ra tark kard ke kasi ziad koshte nashawad.wali Iran khalkhaliha,Reyshahriha,Ayatolah Gilaniha,va..................va Mortazawiha did ke faghat kareshan nabody nasle roshanfeker iran ast.bayad soal kard inha waghean be koja wabasteand?chon in adamkharan va shabake margeshan bayad be jaei wabaste bashand.sar nakh ra bayad dar London va ya ......peyda kard.be khod biayeim ke hamin Taleban emrooz be komake gharb va bodje CIA be wojod amad(albate service amniaty Pakistan).Saeid Alman

-- بدون نام ، Aug 27, 2009

از خبر رسانی شما ممنون هستیم

-- سبز ، Aug 27, 2009

آفرین بر غیرت شما دلاوران
مرگ و نفرین بر خامنه ای

-- حزب الله ، Aug 27, 2009

خدا کند آنچه نوروز و کروبی در باره تجاوزات جنسی و قبر مخفیانه گفته اند و نوشته اند دروغ باشد چون امکان ندارد که ولی امر مسلمین جهان این کارها را بدون اجازه خدا انجام داده باشد. مگر اینکه قبول کنیم که او واقعا نماینده خدا نیست.

-- بدون نام ، Aug 27, 2009

آفرین به همت خبرگزاری "نوروز" که اینچنین پرده از دروغ و عوام فریبی بر می دارد.

آفرین و احسنت بر شما.

این روزها همه به دروغگویی و ماهیت پلید کودتاچیان واقفند.

کسانی که به اسم مسئولان نظام استبدادی دینی ، هر روزه خون جوانان ایران رو به مارهای ضحاک ماردوش می دهند.

آفرین بر شما فرزندان دلیر کاوه آهنگر که با سند و مدرک ، پرده از جنایات این دروغگویان برمی دارید.

همه از جنایات ضحاکان زمانه اطلاع دارند و همه بر واقعیات پس پرده این رژیم واقفند ، و این مدارک و این عکس ها و این اسناد ، در تاریخ برای محاکمه اینان در دادگاه مردمی ثبت خواهد شد

روزی که این دروغگویان را در دادگاه لاهه و به جرم جنایت علیه بشریت ببینیم ، آن روز زیاد دور نیست.

همانطور که صدام مستبد دیکتاتور در دادگاه مردمی محاکمه شد ، اینان نیز محاکمه خواهند شد.

-- رضا ، Aug 27, 2009

به همین علت به مطبوعات ازاد میگویند رکن پنجم دموکراسی. اگه مطبوعات و کارمندان ان - که خبرنگاران باشند- نبودند ایا این جنایات بر ملا میشد؟ به همین دلیل در ایران رژیم به مطبوعات الرژی شدید داره. همه نظامهای دیکتاتوری با مطبوعات سر ناسازگاری دارن و از شنیدن نام خبرنگار و مطبوعات و رسانه های ازاد کهیر میزنند.

-- reza ، Aug 27, 2009

http://balatarin.com/
۶۷ - چرا تمام کشورها اعم از امریکا،اسرائیل،انگلیس و... قصد بر هم زدن نظام را دارند اما روسیه ندارد؟ ـ۲۵۰ کلیک
friendfeed-media.com

-- hamin ، Aug 28, 2009

حق برباطل پیروز است اصغر قاتل پیروز است!!؟ "کیشو"

-- بدون نام ، Aug 28, 2009

از شجاعت جبهه مشارکت متشکریم. آیا کودتاگران باز هم می توانند موضوع تجاوز را انکار کنند؟ باز هم می توانند بگویند افرادی که در بازداشت شهید شدند مننژیت داشتند؟ یا به شهادت رسیدن ندا و سایر شهدای اعتراضات آرام و مدنی بعد از انتخابات رابه گردن اغتشاشگران و عوامل خارجی بیندازند؟

-- امیرحسین ، Aug 28, 2009

جهنم دوست عزیز چرا فکر میکنی؟قطعا همین طور است.دلاوران نوروز لطفا عکسها را منتشر کنید.

-- پیروز نهاوندی ، Aug 28, 2009

ما برای آزادی از دیو اسلام بیش از این ها خون خواهیم داد و از هیچ چیز باکی نداریم.
به سوی آزای ...

-- رضا ، Aug 28, 2009

شعار روز قدس:روز فریاد همه ایران علیه خامنه ای و مزدورانش با شعار

مرگ بر شاه مرگ بر شاه علیشاه بگو
مرگ بر شاه مرگ بر شاه محمود شاه بگو

-- علی ، Aug 28, 2009

مرگ بر خامنه ای ... تو و دوستانت با شیطان محشور خواهید شد. این خون ها گریبانتان را خواهند گرفت. آن زمان چهرهء شما دیدنی است.

-- یوسف از مشهد ، Aug 28, 2009

با سلام از هزاران کیلومتر دور و با سپاس .لطفا وقت تلف نکنید .این مار زخمی رو نباید گذشت ۲ باره سا بلند کند .افشا کنین سریعا .

-- حسن ، Aug 28, 2009

ياد همه خواهران و برادران‌مان گرامي باد كه در سه دهه حكومت جنايتكاران بر ايران، شكنجه و كشته شدند و گمنام در زير خاك خفته‌اند و خداوند به خانواده‌هاي آنها صبر دهد.

-- بدون نام ، Aug 28, 2009

a good mullah is a dead mullah.
Looking forward to a mullah-less Iran.

-- arash ، Aug 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)