تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پیشنهادهای احمدی‌نژاد برای مرکز امور زنان

الهام امین‌زاده، تهمینه دانیالی و فاطمه بداغی سه نامزد مورد نظر محمود احمدی‎نژاد برای ریاست مرکز امور زنان و خانواده هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا پس از ترک ریاست این مرکز از سوی زهره طبیب‌زاده، زهرا سجادی، معاون آموزش و پرورش این مرکز به طور موقت مسئولیت این نهاد را بر عهده گرفته‌است.

زهره طبیب‌زاده پس از اینکه محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد که ریاست مرکز امور زنان و خانواده را تغییر خواهد داد، این مرکز را ترک کرد.

تهمینه دانیالی: وظیفه اصلی زنان ایفای نقش همسری و مادری است و برابری جنسیتی معنایی ندارد

از سوی دیگر، گفته می‌شود آقای احمدی‌نژاد در نظر دارد در صورت ر‌أی نیاوردن وزیران زن پیشنهادی به مجلس، یکی از آن‌ها را به عنوان رئیس مرکز امور زنان و خانواده معرفی کند.

الهام امین‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم به ایلنا گفته‌ است که پیشنهاد ریاست این مرکز به او داده شده و آقای احمدی‌نژاد از وی خواسته‌است تا برنامه‌های خود را ارائه کند.

وی اعلام کرده‌است برای پذیرش این پست تردید دارد و ترجیح می‌دهد در حوزه تخصصی خود که مسائل بین‌المللی است فعالیت داشته‌باشد.

«برابری جنسیتی معنایی ندارد»
تهمینه دانیالی، مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری نیز نامزدی خود برای ریاست مرکز زنان را تأئید کرده‌است. وی می‌گوید که برنامه‌اش را به محمود احمدی‌نژاد ارائه کرده و منتظر پاسخ وی است.

خانم دانیالی اولین اقدام خود را اصلاح ساختار این مرکز عنوان کرده و گفته‌است: «ما باید سعی کنیم ظرفیت زنان جامعه اسلامی را بشناسیم و از آن‌ها در جایگاه خود استفاده کنیم.»


‌تهمینه دانیالی (سمات راست بالا)، فاطمه بداغی (سمت راست پایین) و الهام امین‌زاده (پایین وسط).

وی عقیده دارد که وظیفه اصلی زنان ایفای نقش همسری و مادری است و برابری جنسیتی معنایی ندارد.

فاطمه بداغی، کارشناس قوه قضائیه و نماینده قوه قضائیه در شورای فرهنگی اجتمامی زنان دیگر کاندیدای نشستن بر کرسی ریاست مرکز امور زنان و خانواده نیز با تأئید این موضوع گفته‌است که از وی تقاضایی مبنی بر ارائه برنامه نشده‌است.

زهره طبیب‌زاده اسفند ماه ۱۳۸۴ پس از استعفای نسرین سلطان‌خواه، به ریاست این مرکز منصوب شد. مرکز امور زنان زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می‌کند و رئیس آن در جلسات کابینه حضور دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خب این که تعجبی ندارد. این همان است که در کتاب آسمانی این قوم ... آمده. همانجایی که می گوید امثال تهمینه خانم در صورت نافرمانی از شوهرانشان باید کتک هم بخورند. .... ما چه بدبختیم که اموراتمان به دست چنین ... افتاده.

-- N ، Aug 27, 2009

برابری جنسیتی معنایی ندارد khak ...

-- بدون نام ، Aug 27, 2009

برو با با این قدر شعارهای توو خالی‌ نده! زن‌های روستا و عشایر مثل تو نیستن که همش سفرهٔ ابوالفضل برن و وقت تلف کنن . اینا هم مثل زنای مترقی هم کار می‌‌کند، هم بچه داری هم شو هرداری، اگه شما بذاری. شما لازم نیست اینا رو با خودت یکی‌ بدونی‌. لطفا شما به شوهرداریت برس اینا رو راحت بذار. انگار این همه زنان فعال در همهٔ عرصه‌ها وظایف همسری و مادری شون رو انجام نمی‌‌دن.

-- بدون نام ، Aug 27, 2009

welcome Taleban

-- بدون نام ، Aug 28, 2009

باز باران"
باز آخوند ، با عمامه،
با دروغ هاي فراوان ،
مي خورد از مال مردم،
مي پرد بر کول مردم،
کودکي تنبل به حوزه،
همچو بلبل ، مدح روضه ،
يادم آيد از فلسطين،
از بلنديهاي جولان،
از دلار نفت ايران ،
حرفهاي احمقانه، از رجايي زمانه ،
"دور مي گشتم زخانه" ،
شرع چون شمشير بران،
پاره مي کرد مغز ما را
، بشنو اينک کودک من ،
از زبان مام ميهن،
مرز و بوم پاک ايران،
اين رئيس جمهور نادان
کرد ويران
کرد ويران

-- balatarin az ، Aug 28, 2009

جالبه
اگه نظر اين خانوم واقعا اينه پس در مورد خودش قبل از همه صادقه لطف کنه بشينه خونه شوهر داری و بچه داريشو بکنه اصولا با اين طرز فکر غلط مي کنه وارد امور اجتمائی مي شه و با طرز فکری که فقط به درد خودش می خوره جلوی فعاليت و رشد نيمی از افراد يک جامعه رو مي گيره.

-- بدون نام ، Aug 28, 2009

خجالت آوره...اینا دیگه چه عتیقه‌هایی هستند...

-- بدون نام ، Aug 28, 2009

خانم دانیالی آب از سرشان گذشته است. به زودی با روی کار آمدن یک دولت مترقی ایشان می‌‌توانند تمام وقت درخانه باشند و شوهر و بچه داریشان را بکنند و جا برای زنان قهرمان در همهٔ عرصه‌ها حتّی تربیت فرزند باز کنند.

-- ستاره ، Aug 28, 2009

اتفاقاً حرف خیلی درستیه فقط خیلی بد ادا شده و از دهن کسی در میاد که خودش نمیدونه دقیقاً داره راجع به چی حرف میزنه!

زنها از مردها حساس تر و ظریف تر هستند و دست کم در این دو مورد حتی بر مردان برتری نیز دارند و به همین دلیل هم نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر و توجه ویژه دارند.

ولی متاسفانه مردها به غلط، حساسیت زنها را به حساب عقل ناقص و ظریف بودن حسم و روح آنها را با ضعف آنها اشتباه گرفته اند و به دلیل همین برداشت نادرست است که گرفتاریهای زیادی برای زنها و متقابلاً برای خود مردان ایجاد کرده اند.

درست است که خود زنها نیز شاید ترجیح دهند بیشتر به کار منزل بپردازند تا بیرون بخصوص وقتی که مجبور باشند برای کسب درآمد به کار سخت بپردازند اما مشکل اصلی در این است که اگر شرایط کار و زندگی برای همگان درست شود، آنگاه زن و مرد هر دو می توانند به کار دلخواه و با سختی کمتر بپردازند.

اینک آیا به بهانه نگهداری و توجه ویژه در مورد زنها، راه حال آن است که آنها را در خانه محبوس کنیم؟

-- خورشید خانوم ، Aug 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)