تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست «تحریم‌های فلج‌کننده» علیه ایران

نخست‌وزیر ‌اسرائیل خواستار «تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران» به منظور توقف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی شد.
وی این مطلب را امروز پنج‌شنبه در یک نشست رسانه‌ای مشترک با آنگلا مرکل و پس از دیدار و گفت‌وگو با صدر اعظم آلمان در برلین اظهار داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو در این پیوند گفت:
«فکر می‌کنم مهم‌ترین چیزی که می‌تواند انجام شود آن چیزی است که وزیر خارجه ایالات متحده تحریم‌های فلج‌کننده نام گذارده‌است.»

وی افزود: «در صورتی که قدرت‌های اصلی جهان متحد شوند می‌توان فشاری واقعی، ‌فشار واقعی اقتصادی بر روی این رژیم وارد آورد.»


نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه گفت: «وقت زیادی باقی نمانده‌است» و ادامه داد:
«حتی اگر شورای امنیت سازمان ملل به خاطر مخالفت روسیه و چین نتواند تحریم‌های شدیدتری را به خاطر کارهای حساس هسته‌ای علیه تهران اعمال کند، یک گروه از کشورهای داوطلب میتوانند اقدامات خودشان را به مورد اجرا بگذارند.»

آنگلا مرکل نیز در این پیوند گفت که اگر ایران «تا ماه آینده به تعهدات بین‌المللی خود عمل نکند، گام‌های جدی‌تری که شامل تحریم‌های انرژی خواهد بود مورد نظر قرار خواهد گرفت.»

بنیامین نتانیاهو: وقت زیادی باقی نمانده‌است

سخنان مقامات اصلی اسرائیل و آلمان در حالی بیان می‌شود که نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه نیز امروز به ایران هشدار داد که در صورت وارد نشدن به گفت‌وگوهای هسته‌ای با غرب، با «تشدید قابل توجه تحریم‌ها» روبه‌رو خواهد شد.

اسرائیل و قدرت‌های غربی برنامه هسته‌ای ایران را پوششی برای تولید جنگ‌افزار هسته‌ای قلمداد می‌کنند. مقامات جمهوری اسلامی این مسئله را تکذیب می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
تهدید سارکوزی به تشدید قابل توجه تحریم‌ها

نظرهای خوانندگان

نخست‌وزیر اسرائیل : «وقت زیادی باقی نمانده است» و ادامه داد: «حتی اگر شورای امنیت سازمان ملل به خاطر مخالفت روسیه و چین نتواند تحریم های شدیدتری را به خاطر کارهای حساس هسته ای علیه تهران اعمال کند، یک گروه از کشورهای داوطلب میتوانند اقدامات خودشان را به مورد اجرا بگذارند.» ایشان کاملاً درست می گویند و غرب باید از لاس زدن با حکومت اسلامی بخاطر منافع اقتصادی حقیر خود خاتمه دهد. ٣٠ سال است که شما کشورهای اروپایی به خاطر منافع حقیر و کوتاه مدت اقتصادی وسیاسی خود، از این نظام فاسد و تروریست و جنایتکار اسلامی حمایت کرده اید! وقت آن رسیده است که از گفتگو و لاس زدن و حمایت غیر انسانی خود از این آدم کشان دست بردارید. ملت ایران اگاهانه و بیدار و با چشمان باز، حرکات شما سیاست بازان حرفه ای را در تمام اروپا زیر نظر دارد! همچنان که سیاست بازان روسی و چینی را نیز زیر نظر دارد.
سیاست بازان حرفه ای کشورهای متحد اروپایی و حومه،

-- Siasat Bazane Europa ، Aug 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)