تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

روایت مشایی از ادبیات جهان پیش از انتخابات

اسفندیار رحیم‌مشایی می‌گوید که برخی شخصیت‌های جهانی پیش از انتخابات به او گفته بودند که در صورت پیروزی محمود احمدی‌نژاد، «چاره‌ای» جز تعامل با مردم ایران نخواهند داشت.

به گفته آقای رحیم‌مشایی، این شخصیت‌ها افزوده بودند که در صورت پیروزی احمدی‌نژاد، آنها می‌توانند در برابر فشارهای آمریکا و دو سه کشور اروپایی مقاومت کنند و برای مردم کشور خود، «جواب خوبی» به منظور تداوم همکاری‌ها با تهران داشته باشند.

رئیس دفتر احمدی‌نژاد بدون اشاره به نام این شخصیت‌ها گفت که آنها به او اعلام کرده بودند: «اگر بیاید، ما بهانه داریم که به دنیا و به مردم بگوییم چون مردم ایران همچنان احمدی‌نژاد را پذیرفته‌اند، ما هم هیچ چاره‌ای جز تعامل با مردم ایران نداریم.»

احمدی‌نژاد در دور اول ریاست جمهوری خود مواضع تندی علیه اسرائیل، آمریکا و برخی کشور‌های غربی اتخاذ کرد.


او با تاکید بر ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، موجب افزایش تنش‌ها میان تهران و جامعه بین‌الملل شد.

محمود احمدی‌نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری «برنده» اعلام شد که این نتیجه از سوی نامزد‌ها و جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب پذیرفته نشده است.

مخالفان می‌گویند که رئیس جمهوری با «تقلب‌های گسترده» توانسته است رئیس دولت «نامشروع» دهم شود، این در حالی است که آقای خامنه‌ای و شورای نگهبان ادعای آنها را رد می‌کنند.

«در تاریخ ایران، قبل و بعد از انقلاب، یک چنین دولتی، یک چنین رئیس دولتی با این محبوبیت وجود ندارد که در کشور این همه انسجام را سازمان داده باشد»

آقای خامنه‌ای چند هفته پیش از برگزاری انتخابات در جمع مردم کردستان از رای‌دهندگان خواسته بود به کسی رای بدهند که در برابر «قدرت‌های زورگو» بایستد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رحیم‌مشایی مخالفان احمدی‌نژاد را متهم کرده که در این انتخابات با تغییر شکل مدیریت نظام جمهوری اسلامی، قصد «ساقط» کردن رئیس جمهوری و رهبری را داشتند.

وی، رقبا و مخالفان احمدی‌نژاد را همچنین به داشتن رابطه با سرویس‌های جاسوسی اروپا متهم کرد و افزود که آنها یک سال پیش از برگزاری انتخابات، پروژه حذف احمدی‌نژاد را آغاز کردند، چرا که می‌دانستند «رقابت با او شدنی» نیست.

به اعتقاد رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در تاریخ ایران، قبل و بعد از انقلاب «یک چنین دولتی، یک چنین رئیس دولتی با این محبوبیت وجود ندارد که هم در کشور این همه انسجام را سازمان داده باشد، هم امید آفریده باشد و این همه احساس عزت ایجاد کرده باشد.»

رحیم مشایی اظهار داشت که در نتیجه تلاش‌های دولت نهم، هم‌اکنون ایران در بسیاری از صحنه‌های جهانی حضور دارد، به گونه‌ای که «در زمره ۱۰ کشور اول دنیا است و این، خیلی مهم است.»

مشایی مخالفان احمدی‌نژاد را متهم کرده که در این انتخابات با تغییر شکل مدیریت نظام جمهوری اسلامی، قصد «ساقط» کردن رئیس جمهوری و رهبری را داشتند

او در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد و اقدامات اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی در سال‌های اخیر انتقاد کرد و آقای هاشمی را متهم کرد که با تحت فشار قرار دادن آیت‌الله علی خامنه‌ای، قصد داشته تفکر مدیریتی خود را در کشور به کار گیرد.

اسفندیار رحیم‌مشایی در دولت نهم ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بر عهده داشت و با مخالفت آقای خامنه‌ای، حکم معاون اولی او در دولت نهم لغو شد.

اظهارات وی در مورد دوستی با «مردم اسرائیل» پیش از این با واکنش برخی روحانیون مواجه شده بود.

تصمیم الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ابتدای سال جاری نیز اعتراض برخی مراجع تقلید و روحانیون را در پی داشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایشون می دانید که دچار نوعی بیماری روانی مانند شیزوفرنی هستند مدعی اند که با امام زمان رابطه داشته و ملاقات خود با امام زمان را با رئیس دولت ... از خودش بازگو می کند.

-- بدون نام ، Aug 24, 2009

اين رحيم خيلي پيچيده است. اگر به جاي احمدي نژاد اون رييس جمهور بود چي مي شد؟

-- بدون نام ، Aug 24, 2009

زورگو ونوچه اش جوجه گوبلز!

موسی

-- بدون نام ، Aug 24, 2009

این گفته های مشائی خود یک دلیل محکم دیگر بر وجود علت تقلب در انتخابات است .به آقایان (احتملا در لابی کردن با دلال های امریکائی نظیر هوشگ امیر احمدی)خط وخطوط داده اندکه درصورت پیروزی احمدی نژاد چه گلها که به سرتان خواهیم زد(البته که ما هیچگاه دفاع جانانه امیر احمدی را از احمدی نژاد به عنوان فردی مطمئن تر برای مذاکره با آمریکا فراموش نخوهیم کرد)بر اساس همین خط دادن ها وامید دان ها ونامه نوشتن ها به رهبری بوده که آقایان تصمیم گرفته اند تا به هر قیمی شده (تقلب وسرکوب وکشتار وتجاوزو..)برنده انتخابات باشند .غافل از اینکه ملت آگاه،با شعور،باتجربه یایران تمام نقشه ها ورویاهای آنها را نقش بر آّب خواهد کرد(یادتان هست گله حقیرانه مقام معظم رادر نماز جمعه از آمریکائیان که: شما که نامه نوشتیدوقول دادیدو.. )مردم ایران یک بار دیگر به آمریکا و...نشان دادند که نمی توان ملت ایران را دور زد وبا مشتی قدرت طلب خائن به توافق بر سر منافع ایرانیان رسید.بعد از کودتا 28 مرداد این بزگرگترین درسی بود که مردم ایران به آمریکائیان دادند ، امید که آخرین درس باشد وآنها شجاعانه وصادقانه رو بسمت مردم ایران ورهبران آن بیاورند.دستان ما برای فشردن چنین دستانی آماده است.

-- مهتاب ، Aug 24, 2009

این ...یهودی آبروی همه یهودیارو برده، .... فاشیست فکر می کنه از اعضای حزب تئو سوفیه که می خواد هیتلر دوم .... رو به پیشوایی برسونه، هردوشون کور خوندن، دیدن محاکمشون چقدر دیدنی و خنده دار خواهد بود، آرزو می کنم هزچه زودتر در کنار علی قاتل به سزای جنایت هاشون برسن.

-- Liberal Ironist ، Aug 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)