تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حلقه‌ی انسانی سبز در ملبورن

عسل اخوان

روز ۱۲ فوریه، برابر با ۲۳ بهمن ماه، ایرانیان مقیم ملبورن، بار دیگر با دور هم جمع شدن نسبتآ هم‌زمان با تجمع‌کنندگان ۲۲ بهمن در ایران که معترض به نتیجه انتخابات و حوادث پس از آن بودند، حمایت خودرا نشان دادند.

هم‌چنین در این زنجیره انسانی مانند تمام این ۸ ماه هم‌گام با مطالبات مردم ایران، از «رأی من کجاست» تا «اعدام را متوقف کنید» را مطرح کردند.

یک روز پس از ۲۲ بهمن و تجمعات و اعتراضات مردم ایران در این شرایط بحرانی، ایرانیان ملبورن استرالیا ساعت ۷ عصر بر روی پلی در شهر ملبورن زنجیره انسانی تشکیل دادند.


آن‌ها با تشکیل حلقه‌ای انسانی هم‌راه با نمادهای جنبش مردم ایران و پارچه‌‌ی سبزی طولانی که تجمع‌کنندگان آن‌را گرفته بودند و بر روی آن خواسته‌های مردم ایران در قالب شعارهایی هم‌خوان با مطالبات مردم، و هم‌چنین اعتراض به اعدام‌های اخیر نوشته شده بود، اعتراض و حمایت خود را ابراز کردند.

در این زنجیره انسانی، بیش از ۳۰۰ نفر شرکت داشتند و این اعتراض نمادین، به صورتی کاملا آرام و صلح‌آمیز (با تأکیدی نمادین بر این امر در جنبش سبز) انجام شد.


به‌شکلی که به ره‌گذران، کاغذهای حاوی توضیحات شرایط، از پس از انتخابات تاکنون داده می‌شد و بسیاری از خارجی‌ها علامت پیروزی نشان داده، آرزوی موفقیت می‌کردند. و هم‌چنین عده‌ای دیگر در مورد مسائل ایران صحبت کرده و تأسف خود را اعلام می کردند و در بعضی موارد به زنجیره انسانی ملحق می‌شدند.

ماشین‌ها هم با بوق حمایت خود را نشان می‌دادند.


در این تجمع پلیس هم مانند خبرنگاران حضور فعالی داشت و با اعتراض‌کنندگان به بحث و گفت‌وگو می‌پرداخت.

این حلقه انسانی ساعت ۸ به شکلی آرام به اتمام رسید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Nothing was reflected any of the major medias!

-- بدون نام ، Feb 14, 2010

آفرین بر سبزهای ملبورن و بقیه استرالیا.
امیدوارم کاری کنید که نخست وزیر استرالیا، کوین راد، که در مورد جنایت های ج.ا. هیچ واکنشی نشون نداده، حداقل یک انتقاد و اعتراضی ولو سمبلیک بکنه.

بسوی ایرانی آزاد و قدرتمند.

-- شوریده سبز ، Feb 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)