تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
شاهپور کاظمی (برادر زهرا رهنورد) و فرزندش در نقطه‌ای نامعلوم زندانی‌اند

زهرا رهنورد: غضب الهی دامنگیرتان می‌شود

شاهپور کاظمی، برادر دکتر زهرا رهنورد (همسر میرحسین موسوی) روز چهارشنبه ۱۵ مهر پس از ۵۰ روز که از آخرین تماس تلفنی با خانواده‌اش می‌گذشت، در یک تماس کوتاه به مادرش خبر داد که در یک آپارتمان در تهران زندانی است.


شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد

او نمی‌دانست که این آپارتمان در کدام منطقه تهران واقع و تحت نظر کدام نهاد یا سازمان است. کاظمی که بیش از ۱۰۲ روز از بازداشتش می‌گذرد، تا چند هفته پیش در بند ۲۰۹ اوین نگهداری می‌شد و اکنون مشخص نیست آپارتمانی که او از آن یاد کرده، بخشی از زندان اوین است یا این‌که یکی از بازداشتگاه‌های غیرقانونی برخی از ارگان‌های موازی است.

او بیش از ۶۰ روز را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ گذرانده و شدیدترین فشارها را برای انجام اعتراف‌های غیرواقعی تحمل کرده است.

شاهین، فرزند ارشد شاهپور کاظمی نیز ۲۲ روز پیش توسط مأموران امنیتی بازداشت و به نقطه‌ای نامعلوم انتقال داده شده است. کاظمی در این تماس تلفنی به مادرش گفته که از بازداشت پسرش باخبر شده و یک بار نیز با او ملاقات کرده است.

شاهین نیز همچون پدرش هیچ‌گونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی نداشته و بازداشت او نیز در ادامه سیاست اعمال فشار بر میرحسین موسوی و همسرش خانم رهنورد ارزیابی می‌شود.

اقدام علیه امنیت ملی، رابطه با بیگانگان و حضور در خانه‌های تیمی از جمله اتهامات کاظمی است.

روزنامه دولتی ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نیز برادر همسر میرحسین موسوی را به آن‌چه که «هدایت آشوب‌های اخیر» خوانده‌اند، متهم کرده بودند.

این اتهامات در حالی به او وارد شده که او هیچ‌گونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی نداشته و گفته می‌شود بازداشت او تنها به منظور تحت فشار قرار دادن مهندس میرحسین موسوی کاندیدای معترض دهمین دوره ریاست جمهوری و همسرش زهرا رهنورد انجام شده است.

رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه تهران در این باره گفته است: «پرونده‌سازان بدانند با تداوم چنین مشی‌ای غضب الهی دامنگیرشان خواهد شد و ملت نیز ایشان را مطرود کرده و اعمال فشار بر مهندس موسوی و من کارگر نخواهد بود. من اعلام می‌کنم که اگر از مهندس کاظمی به زور اقرا بگیرند یا صدها برگ بر ضد مهندس کاظمی چاپ کنند و ارائه دهند، نه من و نه ملت، این‌ها را باور نخواهند کرد.»

همسر میرحسین موسوی در مورد اتهامات اخلاقی و ارتباط با بیگانگان هم که از سوی برخی از سایت‌های اینترنتی وابسته به محافظه‌کاران به برادرش وارد شده، گفته است:

«از طرح این اتهامات علیه برادرم به خدا پناه برده، اما برای روشن شدن اذهان متذکر می‌شوم که مهندس کاظمی دارای سه فرزند، عروس، داماد و نوه است و تردد وی به خارج از کشور هم به جهت معالجه بیماری خاص همسرش و هم انتقال دانش و فناوری‌های نوین مخابراتی به کشور بوده است. این امر را نیز نباید فراموش کرد که داشتن گرین‌کارت فاقد عنوان مجرمانه است؛ مگر این‌که عده‌ای بخواهند از آن برای پرونده‌سازی استفاده کنند.»


زهرا رهنورد و میرحسین موسوی

مهندس شاهپور کاظمی ۶۲ ساله، متخصص برجسته مخابراتی کشور، عضو هیأت مدیره تولیدکنندگان «يو.پی.اس» و «اتاق بازرگانی مخابرات» و از شخصیت‌های برجسته علمی در عرصه مخابرات و الکترونیک ایران است.

او مدیر یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید علم و فناوری‌های مخابراتی کشور به نام «کارخانه منابع تغذیه الکترونیک» است که بیش از ۳۰۰ متخصص و کارمند و کارگر تحت نظر وی مشغول فعالیت و ارائه خدمت هستند و در چند دهه گذشته هزاران تکنیسین و متخصص حوزه‌های مخابراتی و الکترونیکی تحت نظر وی آموزش دیده‌اند.

شاهپور کاظمی برادر خانم رهنورد هم‌چنین از کارآفرینان حوزه مخابرات است که در زمان جنگ ایران و عراق خدمات مخابراتی و الکترونیکی به صنایع جنگی ایران ارائه می‌داده‌ است.

شرکت‌های مخابراتی پیش از این در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه با تأکید بر این‌که شاهپور کاظمی یکی از کارآفرینان بخش صنعت کشور با ۳۴ سال سابقه خدمت است، تأکید کرده‌اند که او در مدت بازداشت از حقوق اولیه داشتن وکیل و دادرسی محروم بوده است.

انجمن صنفی سازندگان «یو.پی.اس» ايران و سنديكای صنعت مخابرات ايران هم در نامه‌‌های جداگا‌نه‌ای از رییس دستگاه قضایی کشور خواسته بودند که حقوق و شأن جایگاه علمی شاپور کاظمی حفظ شود و دستور آزادی او هرچه زودتر صادر شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چرا از منبع خبر و یا نام نویسنده گزارش اسمی برده نشده است؟ معمولا مقالات و گزارشهای شما نویسنده ای دارد!

----------------------------------
زمانه: دوست گرامی
نویسنده‌ای که این مطلب را برای زمانه فرستاده، خواسته است که نام وی ذکر نشود.

-- بدون نام ، Oct 10, 2009

الهی بزودی غضب خداوند دامنگیر همه این [...]ها بشه درهیچ حالی نباید همدیگر را رها کنیم ما همه سبزیم و سبز خواهیم ماند .
زنده باد جنبش سبز
زنده باد رئیس جمهور منتخب و محبوب ما آقای مهندس میر حسین موسوی .
پاینده باد ایران
بر کنار باد تمام آیت ا... ها که زمانی که ما نیازمند کمک آنها بودیم در لاک خود فرو رفته بودند زندگی بدون آخوند .

-- tarlan ، Oct 10, 2009

با آرزوی آزادی هر چه زودتر برادر خانم رهنورد. فعلاً که غضب الهی دامنگیر ملت ایران شده است !!

-- بدون نام ، Oct 10, 2009

من 3 سال در شرکت منابع تغذیه الکترونیک کار کردم و ایشان را به خوبی می شناسم.ایشان یکی از نوابغ صنایع الکترونیک است که مدتی در دانشگاه ها هم تدریس می کرده ایشان به هیچ وجه گرایش سیاسی نداشته و فقط فعالیت علمی اقتصادی داشته اند.

-- آزاد ، Oct 10, 2009

چه قدر این خانواده مظلومندموسوی و رهنورد برای ما ایستادند اما ما یادی از اسیر ان مظلومشون نکردیم

-- ندا آقا سلطان سهراب اعرابی ، Oct 10, 2009

این دلیل بزرگ دیگری بر حقانیت و صداقت مهندس موسوی است.

-- بدون نام ، Oct 10, 2009

عدل علی رو ببین! شناعت رفتار جمهوری اسلامی بی شک از رژیم اسرائیل نکوهیده تر است. یک ماکیاولیسم تمام عیار، آبروی اسلام رفت.

-- ممدآقا ، Oct 11, 2009

من اصلا معنی غضب الهی را نمی فهمم، اینهم البته نوعی خرافات است در سطح عالی مقامات عالی! این حکومت و هر حکومت ضد بشری دیگر فقط با بسیج مردم سرنگون خواهد شد. در اینجا و در هر جای عالم فقط تناسب قدرت است که سخن می گوید، اگر تناسب قدرت نبود خامنه ای موسوی و کروبی و زهرا رهنورد را همچون چگنی های شاه عباس زنده زنده خورده بود و حتا به استخوان و امعاء و احشا ء شان هم رحم نکرده بود. این قدرت مردم است که از این آقایان تا کنون حمایت کرده است. اما ما مردم با اتکا بقدرت خودمان و نه هیچ خرافه ی مدرن و کهن این خونخوران تاریخ ایران و حتا جهان را از اریکه ی قدرت بزیر خواهیم کشید. خاکسپاری این جرثومه های فساد حتمی ست مادر بزرگ نود و سه ساله من که اینکه پانزده سال است بیدین شده این مسئله را بخوبی شاهد است. او باید این خاکسپاری را ببیند! خواهد دید.
درود بیکران من به موسوی و زهرا رهنورد، که آنها این راه را خواهند نوردید و ما پشتیبان آنانیم.
زنده باد سبز های ایران که شگفتند!

-- بدون نام ، Oct 12, 2009

خیام در پاسخ ایشان میفرماید «نیکی وبدی که در نهاد بشر است / شادی وغمی که در قضا وقدر است »»»» /با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل / چرخ از تو هزار بار بیچاره تر است »»

-- behnam ، Oct 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)