تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«این جمجمه متعلق به هیتلر نیست»

لیدا حسینی‌نژاد
lida@radiozamaneh.com

در روزنامه هلندی «پارول» آمده است که در یک معدن در آفریقای جنوبی یک الماس سفید ۵۰۷ قیراطی پیدا شده است. به ادعای شرکت مهندسی معدن Petra Diamonds این یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین الماس‌هایی است که تا به حال پیدا شده است.

Download it Here!

این الماس پنج‌شنبه‌ی گذشته در این معدن پیدا شده و بیش از یک‌صد گرم وزن دارد. ارزشی که روی این سنگ الماس گذاشته شده، ۱۴ میلیون یورو است.

روز پنج‌شنبه به غیر از این سنگ، سه الماس بزرگ دیگر به وزن‌های ۱۶۸، ۵۸ و ۵۳ قیراط هم پیدا شد.


الماس سفید ۵۰۷ قیراطی

جالب است بدانید که بزرگ‌ترین الماسی که تا به حال پیدا شده، «کولینان» یا «ستاره‌ی آفریقا» نام دارد و وزن آن سه هزار و صد و شش قیراط است.

ابزار جدید برای اندازه‌گیری میزان آلودگی محیط زیست

یک ابزار جدید برای اندازه‌گیری میزان آلودگی محیط زیست پیدا شده و آن هم خارپشت‌ها هستند. در سایت Nu.nl آمده است که از روی تیغ‌های خارپشت‌ها می‌توان میزان غلظت مواد سمی را در محیط اندازه‌ گرفت.

محققین یک دانشگاه بلژیکی تعدادی خارپشت را مورد آزمایش قرار دادند و متوجه شدند آن‌هایی که نزدیک به کارخانه‌های فرآوری فلزی زندگی می‌کردند نسبت به آن‌هایی که دورتر از این کارخانه‌ها بودند ذرات نقره، آرسن و قلع بیشتری در خارها و موهای خودشان دارند.


از روی تیغ‌های خارپشت‌ها می توان میزان غلظت مواد سمی را در محیط اندازه‌ گرفت

غلظت این مواد روی موها و خارهای این حیوان‌ها کاملاً برابر با غلظت مواد در محیط بوده است.

به این ترتیب می‌توان نتیجه‌گیری کرد که اندازه‌گیری این ذرات فلزات سمی در خارهای خارپشت‌ها نشانه‌ی درستی از میزان آلودگی محیط باشد.

بارداری بسیار نادر

یک زن آمریکایی در طول دوران بارداری خودش بار دیگر باردار شده است. به نقل از روزنامه‌ی تایمز، پزشکان در رحم جولیای ۳۱ ساله، زمانی که کمتر از سه هفته از بارداری او می‌گذشته، یک جنین تازه‌تر پیدا کردند. این در حالی است که این دو جنین دوقلو نیستند و این خانم دوبار پشت سرهم باردار شده است.

جولیا می‌گوید: ما سه سال است که سعی می‌کنیم بچه‌دار شویم، ولی موفق نمی‌شدیم. ما نمی‌خواستیم که تحت درمان‌های بارداری قرار گیریم، چون بچه‌های دوقلو یا سه قلو نمی‌خواستیم.

حالا این زن و شوهر یک دختر و یک پسر با اختلاف دو هفته و نیم در ماه‌های دسامبر و ژانویه خواهند داشت که البته پزشکان احتمال می‌دهند که هر دو بچه باهم به‌دنیا بیایند.


جولیای ۳۱ ساله، در طول دوران بارداری خودش بار دیگر باردار شده است

این نوع بارداری بسیار نادر است، به طوری که تاکنون تنها ۱۰ مورد از آن در دنیای پزشکی به ثبت رسیده است.

آیا هیتلر خودکشی کرد؟

تکه‌ای از جمجمه‌ی هیتلر که از سال ۱۹۴۶ توسط سربازان روس به مسکو برده شده بود و در طی این سال‌ها آن‌جا نگهداری می‌شد همواره مدرکی بود بر نحوه خودکشی هیتلر. آدولف هیتلر در پایان جنگ به همراه همسرش و پس از خوردن سیانور به سر خودشان شلیک کردند، پس از آن جنازه‌ی او توسط سربازان با بنزین آتش زده می‌شود و سربازان روس پس از رسیدن به برلین تکه‌ای از جمجمه‌ی هیتلر را با خودشان به مسکو می‌برند.

اما حالا دانشمندان با انجام آزمایش‌ها روی این جمجمه و تحقیق روی «دی.ان.ای» این تکه از جمجمه با سوراخی ناشی از شلیک، به این نتیجه رسیده‌اند که این جمجمه نه تنها متعلق به هیتلر نیست، بلکه مربوط به یک زن است.


جمجمه‌ای که پیش از این گفته می‌شد مربوط به هیتلر است

یکی از محققین به روزنامه‌ی گاردین می‌گوید ضخامت استخوان جمجمه‌ی مرد بیشتر از یک زن است و این جمجمه متعلق به یک فرد زیر ۴۰ سال است.

با این تحقیق سوال‌هایی درباره‌ی چگونگی مرگ هیتلر پیش می‌آید. آیا هیتلر واقعاً خودکشی کرده بود یا به شکل دیگری کشته شده است؟!

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)