تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«عبدالله مؤمنی گفته است وکیل نمی‏خواهد»

مریم محمدی
mmohammadi@radiozamaneh.com

روز یکشنبه در خبرها آمده بود دادگاه متهمان حوادث اخیر که روز دوشنبه برگزار می‏شود، علنی خواهد بود. اما مشخصاتی هم برای آن ذکر شده بود که صالح نیک‏بخت، وکیل دادگستری، در گفت‏گو با رادیو زمانه به آن اشاره کرد. وی از جمله گفت که تنها حروف اول نام اشخاص در رسانه‏ها خواهد آمد و طبق دستور آقای لاریجانی، عکس و تصاویر آنان قابل انتشار نیست. هم‏چنین علنی بودن دادگاه، به معنای حضور آزادانه‏ی افراد در آن است.

متهم سرشناس دادگاه روز دوشنبه، عبدالله مؤمنی بود. از خانم فاطمه‏ آدینه‏وند، همسر عبدالله مؤمنی، در باره‏ی دادگاه امروز پرسیدم:

Download it Here!

رفتم، ولی موفق نشدم آقای مؤمنی را ببینم. اما همین‏ که صدایش را در تلویزیون شنیدیم و عکسش را در سایت‏ها دیدیم، خوشحالیم که در سلامت جسمی به سر می‏برد.

خانم آدینه‏وند، شما خواستید وارد دادگاه شوید و از ورود شما جلوگیری شد؟

در آن‏جا، حتا ماشینی که آمد و آقای مؤمنی در آن بود، شیشه‏های دودی و پرده‏های کشیده داشت. متهمانی را که پیاده می‏کردند نیز چشم‏‏بسته بودند. خانمی شوهرش را که به عنوان اولین نفر پیاده شد، دید و با فریاد او را صدا کرد. من هم می‏خواستم نگاه کنم و آقای مؤمنی را در حین پیاده شدن ببینم، آقایانی که آن‏جا بودند، راهم ندادند و با تهدید که «تو را هم دستگیر می‏کنیم»، مرا از آن محل دور کردند.


عبدالله مومنی

ولی نگرانی شما از بابت سلامتی ایشان، کمی برطرف شد. همین‏طور است؟

چهل روز بود که از آقای مؤمنی هیچ خبری نبود. من الان خوشحال هستم که بعد از چهل روز تصویرش را دیدم و صدایش را شنیدم.

شما آقای مؤمنی را از تلویزیون دیدید؟ چون گفته بودند که تصاویر از تلویزیون پخش نمی‏شود و حتا نام‏ها به صورت اختصاری خواهد آمد.

قرار بود این‏گونه باشد. اما صدایش در تلویزیون پخش شد، دادگاه را هم نشان دادند و عکس‏هایشان هم در اینترنت هست.

گویا آقای شریف، وکیل آقای مؤمنی در دادگاه حضور نداشت. چرا؟

آقای مؤمنی از زندان نامه‏ای نوشته است که «من وکیل نمی‏خواهم». طبق قانون، باید هر متهمی وکیل داشته باشد که از او دفاع کند. ولی متاسفانه آن‏ها کاری کردند که آقای مؤمنی از وکیل محروم ماند.

آقای شریف، نامه‏ی آقای مؤمنی را مبنی بر این که وکیل نمی‏خواهند، ملاحظه کرده است؟

بله، ایشان به دادگاه رفته و این نامه را دیده بود. من هم تعجب کردم. چون آقای مؤمنی اصلا به این چیزها اعتقاد ندارد. دادگاه باید وکیل داشته باشد، یا وکیل تسخیری و یا وکیلی که متهم خودش تعیین می‏کند. پس این دادگاه غیرقانونی بوده که آقای مؤمنی وکیل ندارد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)