تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مردی که به فرزندش شیر می‌دهد

لیدا حسینی‌نژاد
lida@radiozamaneh.com

لاورا دکر، دختر ۱۳ ساله هلندی-نیوزلندی است که به تنهایی قصد سفر با قایق به دور دنیا را دارد. اما مادر لاورا راضی نیست که دخترش در این سن به تنهایی به این سفر برود. او در مصاحبه‌ای با روزنامه هلندی فولکی کرانت می‌گوید: «اگر به من باشد، نمی‌گذارم لاورا به این سفر برود.»

او می‌گوید: «اگر تماسم با دخترم قطع شود، قلب من خواهد شکست. من تا به حال در زندگی‌ام چنین تصمیم مشکلی نگرفته‌ام؛ ولی باید عواقب این تصمیم را قبول کنم. من ترجیح می‌دهم یک دختر زنده داشته باشم تا یک دختر مرده.»


بابز مولر برای اولین بار است که در مورد سفر دخترش در رسانه‌ها واکنش نشان می‌دهد. او خود در دهه ۹۰، هفت سال دور دنیا را با لاورا و پدرش که حالا شوهر سابق اوست، با قایق سفر کرده است.

از نظر مولر، لاورا از لحاظ تکنیکی مشکلی در این سفر نخواهد داشت بلکه بندرهای کشورهای جهان سوم و فشار روحی بر اثر تنهایی روی آب از مشکلات جدی هستند.

مولر هم‌چنین تردید دارد که این سفر توسط خود لاورا برنامه‌ریزی شده باشد و می‌گوید: «من فکر می‌کنم که پدرش سال‌ها مشغول بوده که لاورا را برای انجام این سفر متقاعد کند.»

هنوز مشخص نیست که آیا لاورا از تصمیم خود منصرف شده یا نه؛ ولی احتمال انجام این سفر بسیار کمتر شده است.

دادگاه چندی پیش تصمیم گرفت که لاورا را به مدت دو ماه تحت نظر سازمان سرپرستی از نوجوانان هلند قرار دهد و در این مدت بررسی خواهد شد که آیا او قادر به انجام این سفر هست یا نه؛ و شرایط خانوادگی او به چه شکل در خواهد آمد.

پدر و مادر لاورا در سال ۲۰۰۲ از هم جدا شده‌اند و لاورا از شش سالگی نزد پدر خود زندگی می‌کند.

مولر پیش از این هم با این سفر دخترش مخالفت کرده بود؛ ولی لاورا گفته بود: « اگر اجازه ندهی، زندگی من را خراب می‌کنی و من دیگر هیچ وقت نمی‌خواهم تو را ببینم.»


یک مرد سوئدی به نام راگنار بنگستون تصمیم دارد که از پستان خودش به بچه‌هایش شیر بدهد. این خبر در روزنامه‌های مختلف بلژیکی آمده است. راگنار که ۲۶ سال دارد، در انجام یک آزمایش همکاری می‌کند. در این آزمایش یک پمپ داخل پستان او قرار داده شده است که تولید شیر می‌کند.

از نظر راگنار «هر چیزی که درد ندارد، ارزش امتحان کردن را دارد و اگر این آزمایش موقیت‌آمیز باشد، یک قدم به سمتی است که مردان هم بتوانند از پستان خود به بچه‌هایشان شیر بدهند.»

برای این مرد سوئدی مهم است که از این راه ارتباط عاطفی قوی با فرزندانش ایجاد کند.

راگنار دانشجوی دانشکاه استکهلم است و می‌گوید: «من در هنگام کلاس درس هم باید پمپ کنم و برای من مهم نیست دیگران در این باره چه فکر می‌کنند. این مشکل خودشان است.»

در وبلاگش «مرد شیرده، هر بار یک قطره» تجربیات این مرد سوئدی در این باره را می‌توان دنبال کرد.


مجازات زندان یا جریمه نقدی برای بوی بد تن در هونولولو

شورای شهر هونولولو مرکز ایالت هاوایی قصد دارد قانونی وضع کند که بر اساس آن برای کسانی که با بوی بد تن خود باعث آزار دیگران در وسایل نقلیه عمومی شوند، شش ماه حبس یا حداقل ۵۰۰ دلار در نظر گرفته شود.

این قانون تنها برای مردم با بوی عرق یا بوهای بد دیگر مانند بوی بد دهان نیست و شامل بوی بد لباس، وسایل و حیوانات هم خواهد شد.

چندی پیش یکی از دانشجویات دکترا در شهر اوترخت در تحقیق خود به این نتیجه رسیده بود که بوی بد باعث بیماری افراد می‌شود.

در همین رابطه بد نیست بدانیم که چندی پیش مسئولان یک پارک تفریحی در بریتانیا بالا گرفتن دستها را در دمای بالای ۲۵ درجه در هنگام استفاده از وسایل بازی این پارک ممنوع کرد. دلیل آن جلوگیری از مزاحمت برای دیگران با بوی بد عرق تن بود.


در گزارشی در نشریه «Sunday Times» آمده که اروپایی‌های سفیدپوست تنها ۵۵۰۰ سال قدمت دارند.

بنا بر یک تحقیق در دانشگاه اسلو، ساکنین مناطق بریتانیا و اسکاندیناوی برای هزاران سال دارای پوست تیره بودند و پس از آن‌که ۵۵۰۰ سال پیش انسان‌های این مناطق از شکار به کشاورزی روی آورده‌اند، پوستشان روشن‌تر شده است.

علت آن این است که محصولات کشاورزی ویتامین D کمتری دارند که بدن این کمبود را با آفتاب و نور خورشید می‌تواند جبران کند.

پوست‌های روشن به نسبت پوست‌های تیره قابلیت جذب بیشتری از ویتامین D را از طریق آفتاب دارند که پوست بدن مردم این منطقه برای جبران کمبود ویتامین D و جذب بیشتر آن از راه آفتاب، روشن و روشن‌تر شده است. در اثر این پدیده است که ما امروزه اروپایی‌های سفیدپوست را می‌بینیم.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

والا این قانون رو بعد از هونولولو بد نیست در همین تهران خودمان هم اجرا کنند... قول میدم پول خوبی گیر دولت میاد !

-- عطری ، Sep 5, 2009

پس این آفریقایی های سیاه که همش دارن بیل میزنن جرا سفید نمیشن شاید علت سفید شدن اروپاییها گردش وضعی زمین باشه!"حبیب نی چی"

-- بدون نام ، Sep 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)