تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

عکس آقای گوریل در دست عروس‌های آینده

لیدا حسینی‌نژاد
lida@radiozamaneh.com

Download it Here!

لاورا دِکِر (Laura Decker) یک دختر ۱۳ ساله‌ی هلندی - نیوزلندی است که تصمیم دارد به تنهایی در دو سال دور دنیا را با قایق بگردد. پدر و مادر لاورا از این تصمیم او حمایت کرده‌اند و اگر موفق به این کار بشود، جوان‌ترین دریانوردی خواهد بود که دور دنیا را به تنهایی پیموده است.


لاورا قصد داشت که سفرش را از اول سپتامبر شروع کند و درس‌هایش را از طریق اینترنت و ای‌میل دنبال کند. اما تنها حمایت پدر و مادرش کافی نیست. دولت هلند این مسأله را به دادگاه کشیده است؛ به این دلیل که چنین سفری برای دختری با این سن، «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ هلند، شورای حمایت از کودکان و وزارت آموزش و پرورش هم معتقدند که لاورا باید آموزش خود را در مدرسه دنبال کند و ارتباط او با هم‌سن‌هایش به پیشرفت قابلیت‌ها و روابط اجتماعی‌اش کمک می‌کند و اهمیت زیادی دارد.

در این میان، لاورا دکر تصمیم گرفته در صورتی که دولت هلند به او این اجازه را ندهد، محل اقامت خود را به نیوزلند تغییر بدهد تا بتواند این سفر دو ساله را انجام دهد. البته هنوز شهرداری محل اقامتش با این تصمیم او موافقت نکرده است.

دادگاه نوجوانان در شهر اوترخت هلند معتقد است که این سفر می‌تواند به رشد لاورا آسیب برساند. قرار بود در این دادگاه، در مورد حق حضانت لاورا هم تصمیم‌گیری شود؛ که گرچه این حق از پدر و مادرش گرفته نمی‌شود، ولی بر اساس تصمیم روز جمعه دادگاه، سازمان سرپرستی از نوجوانان هلند تا پایان ماه اکتبر نظارت مستقیمی بر شرایط خانوادگی لاورا خواهد داشت.

لاورا دکر، با وجود حکم دادگاه و متوقف کردن سفر دریایی‌اش، تأکید دارد که این ماجرا را پی‌گیری کند و این سفر را تا پایان سال جاری میلادی انجام دهد.


اگر الان در هلند انتخابات برگزار شود، حزب آزادی به رهبری خیرت ویلدرس (Geert Wilders) فقط ۲۴ کرسی در مجلس هلند خواهد داشت؛ یعنی هشت کرسی کم‌تر از دو ماه پیش.

بر اساس نتایج این آمار، خیلی از کسانی که تصمیم داشتند به این حزب رأی بدهند، از تصمیم خود برگشته‌اند و قصد دارند دوباره به حزب‌هایی که تا کنون رأی می‌دادند، رأی بدهند؛ مثل حزب مسیحیان دموکرات یا حزب کارگر.

البته در سایت nu.nl آمده است که دلیل این افت می‌تواند سکوت رسانه‌ای در فصل تابستان باشد. این در حالی است که حزب دموکرات مسیحی در این آمار با افزایش سه کرسی، تعداد نماینده‌هایش در مجلس به ۳۷ نفر می‌رسد و حزب کارگر و حزب سوسیالیست‌ها، هر کدام با افزایش دو کرسی، به ترتیب ۲۴ و ۱۲ نماینده خواهند داشت.


چمن‌زنی برای از بین بردن استرس مفید است؛ البته بوی چمن تازه کوتاه‌شده.

بوی چمن تازه به از بین بردن استرس کمک می‌کند. به همین دلیل، دانشمندان استرالیایی، عطری با بوی چمن تازه درست کرده‌اند. به علاوه، بوی چمن برای تقویت حافظه هم مفید است.

نیک لاویدیس (Nick Lavidis) یکی از محققین دانشگاه کوئینزلند وقتی که در میان چمن‌ها قدم می‌زده، به فکر درست کردن چنین عطری افتاده است. این دانشمندان، هم‌چنین یک اسپری مخصوص لباس‌ و ملحفه ساخته‌اند که هم‌اکنون در بازارهای استرالیا می‌توان آن را تهیه کرد.

از سوی دیگر، خبر می‌رسد اولین مسجد دانمارک در شهر کپنهاگ ساخته می‌شود. در گزارشی در هفته‌نامه‌ی هلندی السویر (elsevier) آمده است که شهرداری کپنهاگ دیروز اجازه‌ی ساخت یک مسجد را در این شهر صادر کرده است.

مسلمانان کپنهاگ تا به حال باید نماز خود را در خانه‌ها یا زیرزمین‌ها می‌خواندند. این مسجد قرار است با کمک‌های خیریه‌ی مردم و سازمان‌های مختلف ساخته شود.

برای این مسجد، یک گنبد آبی با ارتفاع ۲۴ متر و دو مناره با ارتفاع ۳۲ متر طراحی شده است. البته به گفته‌ی این خبرگزاری، برای پیش‌گیری از مزاحمت و ایجاد سر و صدا برای همسایگان، قرار نیست از این مناره‌ها اذان پخش شود.

بد نیست بدانیم که اولین مسجد در هلند بیش از ۵۰ سال پیش ساخته شده و تا کنون حدود ۴۵۰ مسجد در هلند وجود دارد.


خبر آخر مربوط به سه گوریل می‌شود که قرار است آماده‌ی پذیرش همسر جدیدشان بشوند. سه گوریل ماده در باغ وحشی در لندن، عکس‌هایی را از همسر آینده‌شان دریافت کرده‌اند.

یبوا (Yeboua) قرار است که ماه آینده از باغ وحشی در فرانسه به لندن نقل مکان کند تا به کمک سه گوریل ماده، نسل آینده‌ی خود را تضمین کند. مسئولان این باغ وحش در لندن امیدوار هستند که با کمک این عکس‌ها، احساس لازم در گوریل‌های مؤنث ایجاد شود. این گوریل‌ها به این ترتیب یبوا را به هنگام ورود می‌شناسند و رغبت بیشتری برای جفت‌گیری خواهند داشت.

در گزارشی از خبرگزاری هلند آمده است که این گوریل‌های ماده، همسر بریتانیایی خود را سال پیش از دست داده‌اند. روزنامه‌ی «سان» نوشته یبوا با دیدن عکس سه گوریل جنس مخالف، علاقه‌اش را نشان داده و به نظر می‌رسد که قرار است خانواده‌ی جدیدش را به راحتی بپذیرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)