تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

لاریجانی مذاکره با آمریکا را رد کرد

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران درخواست آمریکا را برای مذاکره با ایران در زمینه مسائل افغانستان و برنامه هسته‌ای ایران «غیر قابل پذیرش» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر او صبح امروز، یکشنبه در جلسه علنی مجلس با «سیاه» خواندن کارنامه آمریکا در مقابل ایران گفت که «حالا خانم کلینتون منت می‌گذارند که حاضرند در افغانستان با ایران مذاکره کنند.»

او افزوده: «شما در افغانستان جنایت کردید ما با اصل و فرع تجاوز آمریکا و ناتو در افغانستان و ظلم بر مردم افغان مخالفیم راه مشترکی با شما نداریم که مذاکره کنیم.»

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ۱۹ مرداد از برگزاری نشست منطقه‌ای با حضور کشورهای همسایه افغانستان برای بررسی مسایل این کشور خبر داد. او اما به زمان این نشست که قرار است در تهران برگزار شود، اشاره نکرد.

لاریجانی:«شما در افغانستان جنایت کردید ما با اصل و فرع تجاوز آمریکا و ناتو در افغانستان و ظلم بر مردم افغان مخالفیم راه مشترکی با شما نداریم که مذاکره کنیم.»

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که آمریکا برای گفت‌وگو با ایران آمادگی دارد.

لاریجانی در حالی مذاکره را غیرقابل پذیرش خوانده که علی‌اکبر ولایتی، مشاور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران ۱۹ مرداد در جریان سفرش به سوریه گفته بود که «ایران هیچ‌گاه مذاکره را رد نکرده و این اختصاص به آمریکا ندارد، بلکه هرگونه مذاکره‌ای بر اساس تصمیمات ایران و برخی دیگر از کشورها مثل گروه ۱+۵ و گروه وین آن هم با تحفظاتی که جمهوری اسلامی ایران دارد، انجام خواهد شد.»

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز ۱۴ مرداد گفته بود که اگر ایران برای پاسخ‌گویی درباره پرونده اتمی‌اش گام‌های روشنی بردارد، آمریکا آماده مذاکره با این کشور خواهد بود.

آمریکا و غرب می‌گویند که ایران در برنامه اتمی‌اش مقاصد نظامی دارد. ایران اما این اتهام را رد می‌کند و بر «صلح‌آمیز بودن» برنامه هسته‌ای خود تاکید می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

لاریجانی نوکر گوش به فرمان رهبری است و ان میگوید که رهبر را خوش اید. خامنه ای هم به هیچ عنوان اجازه حل مشکلات با امریکا را نخواهد داد و این سفره فریب و دروغ و دغل و جنایت و شکنجه را رها نخواهد کرد. باید شیطان بزرگ باشد که او بتواند تمام مسایل را به گردنش بیندازد.

-- ali ، Aug 16, 2010

کاری که امروز چین میکند (اجازه به شرکتهای خارجی در سرمایه گذاری در چین و استفاده از نیروی کار ارزان و تاسیسات زیربنایی ارزان ) همان کاریست که شاه میکرد . چپ ها او را عمل بورژوا کمپرادور مینامیدند و به او حمله میکردند که صنعت مونتاژ در ایران رشد می دهد این یعنی وابستگی . حالا هم اگر کسی در ایران بخواهد با امریکا رابطه برقرار کند و اجازه دهد به شرکت های سرمایه داری بیایند ایران باز چپ ها و موسوی و خط امام هم صدا با ارزشی ها و اصول گراها به او حمله میکنند . چه مشایی احمدی باشند در دولت چه لیبرال ها یا سلطنت طلبان یا ملی گراها باشند در اپوزیسیون !
ان چیزی که برای چین و روسیه و کوبا حلال است برای ایران حرام است و کفر کمونیستی ! انهم فقط به این دلیل که این سیاست با سیاست استراتژیک روس ها در ایران که مبنایش دور نگه داشتن ایران از امریکا به هر قیمت است و ضعیف کردن ان به منظور آماده ساختن ان برای اشغال موردی یا کلی توسط عوامل روسیه و نهایتا روسیه. تمام مخالفت های چپ با ا حمدی -مشایی و هم صدایی آنها با موسوی و حتا لاریجانی و مطهری و توکلی از همین جا ناشی میشود . وگرنه آنچه موسوی محذور است بگوید یا می ترسد بگوید ، مشایی شجاعانه میگوید . احمدی هم حمایت میکند .

-- eshghi ، Aug 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)